Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-02, 21:21
  #1
Medlem
Som sagt så är jag sugen på att köpa Yu-Gi-oh pocket från bokia eller annan sida.
Det jag undrar är om denna version är den Japanska riktiga grovare eller den amerianska där man har tagigt bort det "grovare" delarna.

Står ju inte på sidan, så någon som har kolla på hur det ser ut?

Med vänliga hälsningar

Guftaf
Citera
2009-02-02, 21:42
  #2
Medlem
SKetchers avatar
Det allmänna läroverkets lokaler försvinner ner i i djupet av de enorma sprickorna som jordbävningarna skapar.

Är det "C","K" eller "CK"? Jag är ytterst fundersam.
Citera
2009-02-02, 21:49
  #3
Medlem
NoTruces avatar
Är inte det här serier?
Citera
2009-02-02, 21:54
  #4
Medlem
svarar blaha blaha på det första.
Sedan visst stavar jag som en kratta säger inte emot.

Sedan så är det väl bättre att läsa något än inget alls, men inte det vi ska diskutera nu.

Ja det är Anime serie, spelkort och böcker, massa saker att slösa pengar på.
Citera
2009-02-02, 21:55
  #5
Medlem
NoTruces avatar
Finns ett forum för serier.
Citera
2009-02-02, 22:02
  #6
Medlem
Oooh mitt fel som sagt vi får hoppas att någon trevlig mod vill flytta tråden då.
Citera
2009-02-02, 22:17
  #7
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Även om det rör sig om den amerikanska versionen från Viz så tror jag inte den är så censurerad i förhållande till den japanska; se t.ex. denna sida där den amerikanske redaktören Jason Thompson berättar som sina erfarenheter från utgivningen:

Citat:
Yes, I admit it; editing Yu-Gi-Oh! (the whole series) was fun. Although the American edition of the manga was basically just the appendage of an enormous merchandising phenomenon, the Viz edition was almost unchanged from the Japanese original. As with Dragon Ball Z, the anime had been translated first and the licensing wasn't entirely coordinated, so I got to use a lot of the original manga character names and keep it more or less violent and gory.
Citera
2009-02-05, 07:02
  #8
Medlem
slabadans avatar
Litteratur -> Serier och serietidningar.

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback