Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 23:51
  #1081
Medlem
Någon här som äger en Roland FP-30X?

Jag funderar på att köpa en sådan och sedan använda den tillsammans med Rolands piano app.

Det jag undrar är:

Om man hittar ett specifikt ljud i appen som man ofta kommer vilja spela med, kan man spara det ljudet i själva pianot så man inte behöver koppla upp pianot till appen varje gång man ska spela?
Citera
2023-04-17, 14:55
  #1082
Medlem
Neolitikums avatar
Rullbar keyboard, hur kul 1-10? Finns det bättre eller sämre, eller är det en trend som blåst över som jag missat? De är inte ens billiga.
Citera
2023-09-26, 01:55
  #1083
Medlem
Har en gammal sequencer, en korg monotron och andra smågrejer och noise effekter, de flesta med få ingångar. Vissa har bara en audio ut med 3.5 mm jack stick.

Problemet är att jag har svårt att koppla ihop dem på ett bra sätt. Vill gärna få dem att spela samman lite mer ihopa men helst utan att använda en data. Vet inte om det finns en synt där man kan koppla in dem? Kanske synkronisera tilloch med.

Tack på förhud
__________________
Senast redigerad av Saftxbulle 2023-09-26 kl. 01:59.
Citera
Igår, 18:39
  #1084
Medlem
Kan jag koppla samman flera mindre midi controllers för att på så sätt få plats med flera oktaver på liten yta? Tänk typ som en orgel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback