Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-15, 11:08
  #301
Administrator
admin6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det tror jag inte. Vet de som blivit avstängda för 1.06 flera gånger, och ändå blivit tillfrågade.

Du får gärna skicka PM till mig med de moderatorer, eller tilltänkta moderatorer, som har flera 1.06-avstängningar så ska jag titta närmre på det.

/admin6
Citera
2024-02-15, 11:09
  #302
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det tror jag inte. Vet de som blivit avstängda för 1.06 flera gånger, och ändå blivit tillfrågade.

Verkar synnerligen osannolikt, och om det verkligen har hänt måste det vara något decennium sedan avstängningarna.

EDIT: men PM:a admin6 så blir det undersökt.
Citera
2024-02-15, 18:56
  #303
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag hade en varning när jag blev mod (dock ej aktiv) så det går uppenbarligen att bli mod ändå. Men det lär knappast vara en fördel om man har väldigt många varningar och avstängningar, då visar man ju på att man antingen inte förstår regelverket eller bryr sig om det. En sådan person vore nog inte så lämplig som mod då moddar trots allt har i uppgift att se till att regelverket efterlevs.

Vi moddar är vanliga medlemmar och kan således få såväl varningar som avstängningar om vi bryter mot reglerna, precis som alla andra. Och ja, det sker ibland.
Tvärtom troligen. Vilka är de bästa IT-säkerhetsexperterna?

Ja precis, gamla haxx0rz. Samma gäller på Flashback, ju fler varningar desto mer kunskap och erfarenhet.
Citera
2024-02-15, 20:09
  #304
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tvärtom troligen. Vilka är de bästa IT-säkerhetsexperterna?

Ja precis, gamla haxx0rz. Samma gäller på Flashback, ju fler varningar desto mer kunskap och erfarenhet.

Det finns moderatorer med helt rent register, de finns de med någon enstaka varning och det finns de med flertalet. Viktigaste tror jag är att man kan utläsa att användaren tagit lärdom och ändrat beteende efter varningarna. Sen är jag personligen skeptisk till att de med flest varningar per automatik är bäst moderatorer. Vore lite som att f.d bankrånare är bästa poliserna och f.d knarkare bästa socionomerna. De må tycka det själva, men knappast sant för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback