Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 21:52
  #301
Medlem
Mamma-pappas avatar
Någon som vandrat på Mallorca? Tänker främst på någon av de västra vandringslederna, GR221 eller liknande. Vad är ert omdöme samt är det möjligt att köra där med cykel/Fyrhjuling?
Citera
2018-05-28, 20:23
  #302
Medlem
Är en vecka i Can Picafort och ringde Ving om hyrbil. Det fixar vi, sa de och punktligt kom en snubbe från Avis och hämtade oss. Vi åkte till Alcudia där både körkort och pass behövdes visas upp. €65 för en dag med fullförsäkring på en Peugeot 208. Fyra glada resenärer begav sig norrut till gamla Alcudia och billig öl intogs av 3 vid tjurfäktningsarenan (€2 för inträde+dricka). Nu börjar misstaget. Tror att Ma10 ska vara närmast till Soller men det var cyklister i massor, en jävla massa kurvor med stup och hisnande utsikt, tog två timmar att köra 4 mil. Väl i Soller finns inga parkeringar, hamnar på trånga bakgator med mera. Styrde mot Sollers hamn och samma jävla visa där. Tog motorvägen via Palma och väl hemma sitter det gott med öl i hotellbaren (all inc). I morgon blir det strosande i denna lugna underbara by, resten av ön får vara ifred.
Citera
2018-05-28, 23:07
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Är en vecka i Can Picafort och ringde Ving om hyrbil. Det fixar vi, sa de och punktligt kom en snubbe från Avis och hämtade oss. Vi åkte till Alcudia där både körkort och pass behövdes visas upp. €65 för en dag med fullförsäkring på en Peugeot 208. Fyra glada resenärer begav sig norrut till gamla Alcudia och billig öl intogs av 3 vid tjurfäktningsarenan (€2 för inträde+dricka). Nu börjar misstaget. Tror att Ma10 ska vara närmast till Soller men det var cyklister i massor, en jävla massa kurvor med stup och hisnande utsikt, tog två timmar att köra 4 mil. Väl i Soller finns inga parkeringar, hamnar på trånga bakgator med mera. Styrde mot Sollers hamn och samma jävla visa där. Tog motorvägen via Palma och väl hemma sitter det gott med öl i hotellbaren (all inc). I morgon blir det strosande i denna lugna underbara by, resten av ön får vara ifred.

Ska man bila på Mallorca ska man helst göra det off season... men det finns massor med fina ställen!!
Citera
2018-05-30, 21:47
  #304
Medlem
Det verkar som Mallis är tyskarnas lebensraum, alla pratar tyska, det står på tyska på tröjorna i de tusen souvenirshopparna, menyer på restauranger med mera. Så har ni något emot tyskar så var beredda på das invasion. De är likadana som för 20 år sedan. Visar noll hänsyn. Förutom detta är det en underbar ö.
Citera
2018-05-31, 18:18
  #305
Medlem
micro113s avatar
Någon som vet något om Cala D’or?
Citera
2018-06-19, 10:51
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det verkar som Mallis är tyskarnas lebensraum, alla pratar tyska, det står på tyska på tröjorna i de tusen souvenirshopparna, menyer på restauranger med mera. Så har ni något emot tyskar så var beredda på das invasion. De är likadana som för 20 år sedan. Visar noll hänsyn. Förutom detta är det en underbar ö.

Det beror nog helt på vilket ställe man är på.
Vissa orter marknadsförs hårdare i Tyskland, Österrike, Holland, mm. medans vissa orter marknadsförs hårdare i Skandinavien och Storbritannien. På vissa ställen har dom svenska menyer... det känns ganska lökigt!
Citera
2018-06-29, 19:33
  #307
Medlem
GormDenGamles avatar
Observerat en fem meter lång vithaj.

https://www.aftenposten.no/verden/i/...enfor-Mallorca
Citera
2018-08-04, 02:21
  #308
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
När det gäller taxfree så brukar det löna sig att köpa dyra varumärken av parfym, kosmetika och alkohol.


(min fetning) Nja... även dyra märkessponken brukar vara billigare på en Supermercado. Är väl enbart Norge och Finland där taxfree är en bättre deal än köpa på plats. Exklusivare parfyrmerier - ja, det lär stämma, oftast men inte alltid... precis som JustZlatan skriver är taxfree särskilt på Arlanda ett skämt.

Åker till (hålan) Santa Ponsa om några timmar - någon som (mot förmodan) varit där och har några tips? Bra köttkrog? Eventuella sevärdheter? Har mest tänkt att softa men man måste ju lämna poolstolen och baren någon gång åtminstone...
Citera
2019-08-11, 08:34
  #309
Medlem
Kattskrellets avatar
Tja fan!

Bokade en veckas charter till playa de Palma, var här och tog det piano för ungefär 10 år sedan. Fan vad det har blivit sämre alltså! Tiotals med afrikaner per kvarter som kränger solbriller och annat skit. Gapiga tyskjävlar som vinglar runt eller ligger däckade på gatan. Ångrar att jag kom hit, har någon annan flashbackare känt samma sak?
Citera
2019-08-11, 11:27
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskrellet
Tja fan!

Bokade en veckas charter till playa de Palma, var här och tog det piano för ungefär 10 år sedan. Fan vad det har blivit sämre alltså! Tiotals med afrikaner per kvarter som kränger solbriller och annat skit. Gapiga tyskjävlar som vinglar runt eller ligger däckade på gatan. Ångrar att jag kom hit, har någon annan flashbackare känt samma sak?

Jag känner igen det du beskriver och skulle även tillägga de afrikanska tjejerna som går runt och säljer sex. Många av afrikanerna som säljer skräp säljer egentligen/helst något annat i form av droger.
Tror inte de tjänar så många € per dag på skräpet.

Men detta upplevde jag redan 2003

Citera
2019-08-11, 13:42
  #311
Medlem
Kattskrellets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Jag känner igen det du beskriver och skulle även tillägga de afrikanska tjejerna som går runt och säljer sex. Många av afrikanerna som säljer skräp säljer egentligen/helst något annat i form av droger.
Tror inte de tjänar så många € per dag på skräpet.

Men detta upplevde jag redan 2003


Misstänker fan också att brillförsäljningen är en fasad, såg afrikanerna signalera till varandra när snuten körde förbi.
Folk på uteserveringar ser inte så jävla glada ut när afrikanerna kommer och kränger sin skit aggressivt. Några gånger har de ställt sig i vägen så jag fått gå runt.

Redan 2003 alltså, ajfan. Var här för 10 år sedan som sagt och kan inte minnas att det var såhär illa.
Citera
2019-10-04, 20:49
  #312
Medlem
ettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskrellet
Tja fan!

Bokade en veckas charter till playa de Palma, var här och tog det piano för ungefär 10 år sedan. Fan vad det har blivit sämre alltså! Tiotals med afrikaner per kvarter som kränger solbriller och annat skit. Gapiga tyskjävlar som vinglar runt eller ligger däckade på gatan. Ångrar att jag kom hit, har någon annan flashbackare känt samma sak?

Åker alltid till Alcudia, så slipper jag Negrer och Tyskar, dock så får man dras med Engelskmän.. Skitsamma om det är en familjeort. Finns utbud på klubbar, och en lång och härlig badstrand... Plus att LIdl finns också...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f90366

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback