Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-15, 00:01
  #325
Medlem
Schnauzers avatar
behöver jag pass för att åka tåg eller buss till berlin?
Citera
2009-01-15, 17:15
  #326
Medlem
Schnauzers avatar
jag har varit på två resebyråer och på järnvägsstationen idag och frågat om lite priser och sånt för att ta sig till berlin och jag fick inget vettigt svar. Sj gav mig ett telefonnummer till sj i malmö där man kunde boka resor till berlin men det verkar vara lite omständigt att behöva ringa.

jag är mest sugen på att åka med en kompis tur och retur till berlin stanna där ungefär en vecka (påsklovet typ 3 till 13 april) och bo på något vandrarhem. finns det någon bra och pålitlig hemsida att fixa tågbiljetter och boende?

sjukt bra om nån vill hjälpa mig eftersom jag verkligen vill dit men just nu ser det lite mörkt ut faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Schnauzer 2009-01-15 kl. 17:26.
Citera
2009-01-15, 17:54
  #327
Medlem
Maizers avatar
Det borde nästan bli billigare att ta ett tåg till nyköping/skavsta och flyga därifrån. Jag flög T/R för 250-350kr om jag inte missminner mig. Mycket skönare att flyga också.
Citera
2009-01-15, 18:44
  #328
Medlem
KG_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
finns det någon bra och pålitlig hemsida att fixa tågbiljetter och boende?
Tro det eller ej, SJ har en sida på internet.
http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp...3&a=95377&l=sv
Lämnar du passet hemma behöver du på ett annat sätt kunna styrka din nationalitet.
Citera
2009-01-15, 22:08
  #329
Medlem
Nojlagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
jag har varit på två resebyråer och på järnvägsstationen idag och frågat om lite priser och sånt för att ta sig till berlin och jag fick inget vettigt svar. Sj gav mig ett telefonnummer till sj i malmö där man kunde boka resor till berlin men det verkar vara lite omständigt att behöva ringa.

jag är mest sugen på att åka med en kompis tur och retur till berlin stanna där ungefär en vecka (påsklovet typ 3 till 13 april) och bo på något vandrarhem. finns det någon bra och pålitlig hemsida att fixa tågbiljetter och boende?

sjukt bra om nån vill hjälpa mig eftersom jag verkligen vill dit men just nu ser det lite mörkt ut faktiskt.

flyg är inte så dyrt.

www.airberlin.com
www.germanwings.com
Citera
2009-01-16, 00:06
  #330
Medlem
dalianxs avatar
Flyg förfan! kostar typ 500 spänn t&r med Germanwings från arlanda. Med ryanair kanske billigare. Men då måste du ju ta dig till Skavsta. Med buss/tåg blir det nog MINST dubbelt så dyrt. Samt att det tar en jävla tid.
Citera
2009-01-17, 19:42
  #331
Avstängd
Hur är trottoarerna i Berlin? Består dom av slät asfalt eller dom belagda typ med - nu hittar jag inte det svenska ordet - "brick road" på engelska?
Citera
2009-01-18, 10:00
  #332
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Hur är trottoarerna i Berlin? Består dom av slät asfalt eller dom belagda typ med - nu hittar jag inte det svenska ordet - "brick road" på engelska?

Det finns säkert kullersten på sina ställen.
Är ju inte lätt att veta om man inte gått varje trottoar i hela staden.
Men på de ställen i Berlin där jag var i somras så kan jag inte minnas att jag gick på något sådant underlag.
Citera
2009-01-19, 21:08
  #333
Medlem
Bubas avatar
tjena!
nån som bott på: http://www.hostelworld.com/hosteldet...n-Berlin-22933

verkar ganska bra, ska till Berlin i början av mars och vill bo på ett bra och centralt hostel. Nåt annat som rekommenderas? Shopping,party och historia är jag ute efter :P
/ Buba
Citera
2009-01-20, 00:25
  #334
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buba
tjena!
nån som bott på: http://www.hostelworld.com/hosteldet...n-Berlin-22933

verkar ganska bra, ska till Berlin i början av mars och vill bo på ett bra och centralt hostel. Nåt annat som rekommenderas? Shopping,party och historia är jag ute efter :P
/ Buba
Jag har bott där och tyckte nog det var ett av de bättre hostel jag bott på. Fräscha rum och man delade inte badrum med en hel våning.
Citera
2009-01-20, 10:28
  #335
Medlem
Bubas avatar
okej nice blir nog det, verkar ligga centralt och så.
Citera
2009-01-20, 21:13
  #336
Avstängd
ed. Felpost.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f906104

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback