Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-18, 22:38
  #17089
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Jag har icke hört det, kan man lyssna på något sample någonstans eller måste man beställa kassetten? Tänkte köpa den från Lamech , special utgåvan verkade riktigt nice.
Specialutgåvan är slut såvitt jag förstått.

Spana in Lamechs soundcloud, finns en låt där.
__________________
Senast redigerad av Hundkatt90 2014-02-18 kl. 22:40.
Citera
2014-02-18, 22:41
  #17090
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Specialutgåvan är slut såvitt jag förstått.

Spana in Lamechs soundcloud, finns en låt där.

Jo, den gick åt som smör.

Skall checka det nu.
Citera
2014-02-18, 23:39
  #17091
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Specialutgåvan är slut såvitt jag förstått.

Spana in Lamechs soundcloud, finns en låt där.



Lät ju väldigt lovande, blir ett absolut köp av kassetten.
Citera
2014-02-19, 01:11
  #17092
Medlem
Gamleredings avatar
Fyrdungs senaste (Hyperborea) låter precis som blackmetal ska göra!
(Är medveten om att det är NSBM, tycker dock bara att låtarna är bra och inte budskapet)

Sen är Myrkskog riktigt nice!
Citera
2014-02-19, 12:58
  #17093
Medlem
ToMegaTherions avatar
Of The Wand And The Moon - My Black Faith
Skapligt asbra mörkermusik. Neofolk är bra.
Citera
2014-02-19, 14:00
  #17094
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Of The Wand And The Moon - My Black Faith
Skapligt asbra mörkermusik. Neofolk är bra.
Hmm.. nog för att OTWTM är bra, men vad har "neofolk" med black och death metal att göra?

NP: Lvcifyre - Svn Eater
http://www.youtube.com/watch?v=_HUQLRliJZw
Citera
2014-02-19, 16:23
  #17095
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fick hem de nya vinylversionerna av både "Assorted armament" och "Skull n dust" idag, och än så länge har jag bara spisat förstnämnda och den är ju verkligen hur grym som helst!
Så oerhört hatisk och samtidigt medryckande på ett nästan lättsamt vis.. men knappast något för den oinvigde heller.
Så imorgon ska jag se till att sätta igång med sistnämnda då jag inte hört annat än lovord om den.
Stora förväntningar med andra ord.
Känner mig lite som ett barn igen när det kommer till här bandet.. det börjar växa till sig något enormt och skulle absolut inte förvåna mig om jag inom ett år sitter och dyrkar bandet så pass att jag tatuerar in det i pannan.

Jag håller med dig i allt du säger om IXXI. Jag tycker de är extremt underskattade och de är dessutom en väldigt bra antites till det sound som Watain står för (inget ont om Watain överhuvudtaget utan bara ett exempel på vilket speciellt sound IXXI har skapat).

Vad tyckte du om Skulls'n'dust då? För jag tycker att den är ett smärre mästerverk. Det tycker jag även om Assorted Armament och jag gillar hur de förnyat sig sedan Elect Darkness.
Citera
2014-02-19, 16:51
  #17096
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Hmm.. nog för att OTWTM är bra, men vad har "neofolk" med black och death metal att göra?
Mørke og død
__________________
Senast redigerad av ToMegaTherion 2014-02-19 kl. 17:11.
Citera
2014-02-20, 22:01
  #17097
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jodå. Jag köpte deras "Slave Destroyed" efter tips från nån i denna tråd.
Jag fann det bara för mycket tyvärr. Visst, det är brutalt. Visst, det kan räknas som War metal. Och visst.. det låter skitnödigt. Och sången är ju hemsk.
Nej jag tycker inte alls det var något vidare tyvärr. Men det är inte "Revenge" heller.
Snackar vi war metal, så räcker det fanimig gott och väl med "Blasphemy". Och givetvis "Teitanblood" som väldigt många verkar trilskas om att det är war metal, men personligen anser jag det vara renodlad dödsmetall som den fan ska vara. Eller är jag cp?

Att inte gilla Sect Pig och Revenge får mig att misstänka att du föredrar jordgubbscider framför öl. Fast när du (förstås) gillar Blashpemy och Teitanblood så får jag bespara mig sådana barnsliga förolämpningar.

Sect Pig var utan tvekan ett av mina absoluta favoritsläpp förra året. Får hoppas det kommer mer i exakt samma anda, kan aldrig få nog av den EPn. Lyssnat på den säkert 50 gånger. Perfekt musik att låta slamra i hörlurarna när man är i trängseltrafik med en massa svin (you're all pigs!).

Nä nu när jag ändå orkat mig in på flashback igen så ska jag läsa igenom tråden och förvänta mig en väldig massa bra tips. Om inget faller mig i smaken kommer jag häckla er och sedan öka min postcount i husdjursdelen tills jag blir en flashback-legend och därmed har automatiskt vinner alla debatter här.

Själv är jag mest förbannad för att ölen är slut och lyssnar därför på Abyssic Hate - Suicidal Emotions. Enda bra "DSBM" som någonsin gjorts. Sedan blir det nog banne mig Sect Pig.
Citera
2014-02-21, 03:30
  #17098
Medlem
Ominouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Själv är jag mest förbannad för att ölen är slut och lyssnar därför på Abyssic Hate - Suicidal Emotions. Enda bra "DSBM" som någonsin gjorts. Sedan blir det nog banne mig Sect Pig.

Instämmer men lägger även till Nyktalgia, båda albumen är skitbra. Kör på deras debut och stirrar på tapeterna.

np: Misere Nobis
Citera
2014-02-21, 13:55
  #17099
Medlem
eckims avatar
Revenge - Attack The Enslaver

Lätt min favorit låt från ''TRIUMPH.GENOCIDE.ANTICHRIST'' fullängdaren.
Citera
2014-02-21, 13:58
  #17100
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Att inte gilla Sect Pig och Revenge får mig att misstänka att du föredrar jordgubbscider framför öl. Fast när du (förstås) gillar Blashpemy och Teitanblood så får jag bespara mig sådana barnsliga förolämpningar.

Sect Pig var utan tvekan ett av mina absoluta favoritsläpp förra året. Får hoppas det kommer mer i exakt samma anda, kan aldrig få nog av den EPn. Lyssnat på den säkert 50 gånger. Perfekt musik att låta slamra i hörlurarna när man är i trängseltrafik med en massa svin (you're all pigs!).

Nä nu när jag ändå orkat mig in på flashback igen så ska jag läsa igenom tråden och förvänta mig en väldig massa bra tips. Om inget faller mig i smaken kommer jag häckla er och sedan öka min postcount i husdjursdelen tills jag blir en flashback-legend och därmed har automatiskt vinner alla debatter här.

Själv är jag mest förbannad för att ölen är slut och lyssnar därför på Abyssic Hate - Suicidal Emotions. Enda bra "DSBM" som någonsin gjorts. Sedan blir det nog banne mig Sect Pig.


Sect Pig växer på mig mer och mer, ångrar absolut inte att jag köpte Lp'n. Förstår inte heller hur jag kunde missat detta släpp, då jag upptäckte det för 3 veckor sedan.

Revenge förgyller dessutom mina bussresor, fruktansvärt bra.

Jag antar att du kanske också uppskattar Conqueror?
__________________
Senast redigerad av eckim 2014-02-21 kl. 14:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback