Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-15, 16:45
  #133
Medlem
Styrbjorns avatar
Sjukt onödigt att dra upp den här tråden igen. Dessutom förstår jag inte syftet med Abtronic x2 när den första redan för fulländad.
Citera
2012-09-16, 14:15
  #134
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalstark
Varför börjar du inte som EMS-tränare åt samtliga landslag/idrottare, då behöver vi aldrig mer oroa oss för ett OS-fiasko.
Sverige kommer alltid vara ett fiasko om man inte börjar dopa och sätta folk i träning från tidig ålder.Sen måste det finnas något att kämpa för, vad exakt lockar någon att vilja tävla i OS för ett land som Sverige?


Citat:
Ursprungligen postat av BME
Shit du hitta den felande länken! Det har inte med synen på steroider att göra tro?
EMS funkar om du har en ansenlig mängd muskelmassa redan. Funkar mindre bra på lönnfeta individer som knappt får kontakt med muskeln genom allt späck.
Använder själv EMS mot ländrygg smärtor i den bemärkelsen att den elektriska pulsen påminner mig om att sitta och stå rätt. EMS ska dessutom köras i cykler, dvs du kör 1-2v konstant hela tiden. Sen tar man det lungt några dagar och känner hur det känns. Känns det bättre än innan man körde så kör man en omgång till på lika lång tid.
EMS har mindre bra effekt om man bara kör det vid behov.

Klart doping är en faktor liksom EMS är en faktor.Moderna och avancerad EMS utrustning gentemot abtronic är en väsentlig skillnad.Man ska vara god tjock om det inte ska funka.Antar du har en abtronic och inte EMS utrustning med "pads".Gäller använda utrustningen rätt och inte snåla på med gel för att få så bra kontakt som möjligt, sen hitta bästa möjliga ställe.Ländryggen är knepig med EMS-bälten då kontakten inte alltid blir så bra, men med pads är det riktigt bra.EMS är grymt bra mot områden som gör ont, man känner som hur det löser upp området.Brukar ta 1000mg paracetamol före, lägga mig på mage med en kudde under magen och köra en långt masserande program som är inprogrammerat, det löser verkligen upp problemet.Har inte behövt göra det nu på väldigt lång tid, i början var det mer frekvent så EMS är verkligen en bra långtidslösning.
Citera
2012-09-16, 15:43
  #135
Medlem
BMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
Sverige kommer alltid vara ett fiasko om man inte börjar dopa och sätta folk i träning från tidig ålder.Sen måste det finnas något att kämpa för, vad exakt lockar någon att vilja tävla i OS för ett land som Sverige?




Klart doping är en faktor liksom EMS är en faktor.Moderna och avancerad EMS utrustning gentemot abtronic är en väsentlig skillnad.Man ska vara god tjock om det inte ska funka.Antar du har en abtronic och inte EMS utrustning med "pads".Gäller använda utrustningen rätt och inte snåla på med gel för att få så bra kontakt som möjligt, sen hitta bästa möjliga ställe.Ländryggen är knepig med EMS-bälten då kontakten inte alltid blir så bra, men med pads är det riktigt bra.EMS är grymt bra mot områden som gör ont, man känner som hur det löser upp området.Brukar ta 1000mg paracetamol före, lägga mig på mage med en kudde under magen och köra en långt masserande program som är inprogrammerat, det löser verkligen upp problemet.Har inte behövt göra det nu på väldigt lång tid, i början var det mer frekvent så EMS är verkligen en bra långtidslösning.


Läste du öht vad jag skrev? EMS är bra om du inte är fet! Jag har tillgång till danderyds sjukhus samtliga hjälpmedel då jag jobbar på sjukhuset. Du kan mer än gärna få slänga upp något som visar motsatsen, så visar jag mina kollegor den. Sen kan jag visa lite riktiga rapporter. Pallar inte scanna in dom bara för att munhuggas med dig.
Citera
2012-09-16, 16:29
  #136
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BME
Läste du öht vad jag skrev? EMS är bra om du inte är fet! Jag har tillgång till danderyds sjukhus samtliga hjälpmedel då jag jobbar på sjukhuset. Du kan mer än gärna få slänga upp något som visar motsatsen, så visar jag mina kollegor den. Sen kan jag visa lite riktiga rapporter. Pallar inte scanna in dom bara för att munhuggas med dig.

Ja, men du verkar hacka upp dig på en bagatell.Behövs väl knappast rapport från ett sjukhus för en sån sak, är ju knappast raketforskning vi pratar om här.Fast vore intressant med dessa rapporter, för att kompensera fetman är det ju bara öka styrkan, men frågan är hur långt det går kompensera det tills blir skadligt.
Citera
2012-09-17, 07:22
  #137
Medlem
blowns avatar
Så vad ska jag tro?

Jag är som sagt smal, och kommer antagligen få väldigt bra kontakt.

Är det någon idé med EMS? Inte nödvändigtvis abtronic alltså.
Citera
2012-09-17, 11:17
  #138
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Så vad ska jag tro?

Jag är som sagt smal, och kommer antagligen få väldigt bra kontakt.

Är det någon idé med EMS? Inte nödvändigtvis abtronic alltså.

Idé för vad?
Citera
2012-09-20, 13:29
  #139
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
Idé för vad?

För att få lite motion i musklerna. Känner mig lite klen nu, eftersom jag sällan rör på mig, men tänker att detta borde hjälpa något åtminstone.


Får man träningsverk, så borde det väl innebära att musklerna fått lite träning åtminstone?
Citera
2014-08-09, 10:34
  #140
Medlem
NyanNyans avatar
Om man inte är intresserad av att se ut som Arnold, utan bara vill få bort ölmagen och lovehandles, hur bra är den då?
Citera
2014-08-09, 11:47
  #141
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Om man inte är intresserad av att se ut som Arnold, utan bara vill få bort ölmagen och lovehandles, hur bra är den då?

Helt sämst.
Citera
2014-08-09, 12:09
  #142
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Om man inte är intresserad av att se ut som Arnold, utan bara vill få bort ölmagen och lovehandles, hur bra är den då?

Dålig men skulle du vilja se ut som Arnold är den essentiell.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback