Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-16, 00:58
  #601
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withyou
Jag tar fortfarande mina ppiller, och nästa vecka ska jag börja med sockerpillerna. Då gör jag alltså testet en vecka innan mensen. Därför vet jag inte om jag kommer få mens än. Urinvägsinfektion vet jag hur det känns, jag har haft det 4 gånger och då har det varit kraftigt, aldrig något litet som att jag bara behöver gå på toaletten ofta.

Problemet med uvi är att ibland känner man inte alls att man har det.
Jag själv hade det, trots att jag har haft det flertalet gånger så kände jag inte det.

Utan mådde som du skriver, trodde jag var gravid. Jag hade dock uvi som höll på att gå upp i njurarna.
Och det är inget att leka med, så jag säger antingen gravid eller urinvägsinfektion.
Citera
2012-04-16, 01:00
  #602
Medlem
withyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Problemet med uvi är att ibland känner man inte alls att man har det.
Jag själv hade det, trots att jag har haft det flertalet gånger så kände jag inte det.

Utan mådde som du skriver, trodde jag var gravid. Jag hade dock uvi som höll på att gå upp i njurarna.
Och det är inget att leka med, så jag säger antingen gravid eller urinvägsinfektion.

Ojdå lät inte bra. Gick du till läkaren och kollade upp detta? Och gjorde du ett graviditetstest?
Citera
2012-04-16, 01:03
  #603
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withyou
Ojdå lät inte bra. Gick du till läkaren och kollade upp detta? Och gjorde du ett graviditetstest?

Ja jag mådde skit och var hängig, och spydde som ett psyk. Men det visade sig vara uvi.
Jag misstänkte mer att det var det då jag mådde som jag mådde, så därför gick jag till läkaren först.
Men hade det inte varit det så hade jag gjort ett gravtest. så gör det först och gå sen till läkare om detta inte försvinner.
Citera
2012-04-16, 09:10
  #604
Medlem
withyous avatar
[quote=RadikalFail]Ja jag mådde skit och var hängig, och spydde som ett psyk. Men det visade sig vara uvi.
Jag misstänkte mer att det var det då jag mådde som jag mådde, så därför gick jag till läkaren först.
Men hade det inte varit det så hade jag gjort ett gravtest. så gör det först och gå sen till läkare om detta inte försvinner.[/QUOTE
Låter som att det kan vara så för mig också så. Just nu känner jag mig väldigt illamående, känns som jag ska spy hela tiden.. Hoppas inte på att jag är gravid faktiskt. Om testet inte visae positivt kollar jag upp hos en läkare vad det kan vara
Citera
2012-04-16, 10:10
  #605
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withyou
Låter som att det kan vara så för mig också så. Just nu känner jag mig väldigt illamående, känns som jag ska spy hela tiden.. Hoppas inte på att jag är gravid faktiskt. Om testet inte visae positivt kollar jag upp hos en läkare vad det kan vara

Som sagt det är bara min tanke, då det lät misstänksamt likt mina symtom. Men jag önskar dig lycka till.
Citera
2012-04-16, 12:59
  #606
Medlem
SevenStarss avatar
Eftersom du inte vill vara gravid så får man verkligen hoppas att så inte är fallet.

Mina allra första symtom jag fick var ömma bröst och att jag var tvungen att kissa oftare.
I vecka 3 däromkring hade jag en period då jag var allmänt hängig och trodde att jag ständigt skulle spy, orkade knappt sitta upp. När jag var piggare så blev jag lätt yr när jag gick/stod upp och hade ett visst illamående. Kände mig annorlunda i kroppen på något vis...
Men jag gjorde inget graviditetstest förrän vecka 3, för innan dess mådde jag inte så konstigt. Det var ju mest att jag behövde kissa och hade ömma bröst.
Citera
2012-04-16, 15:03
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyj
Hej

Min flickväns mens är nu 5 dagar sen. Enligt henne så har det aldrig varit sen förut under den perioden som hon käkat minipiller (3 år nu). Hon köpte 2 graviditetstest och båda visade negativt. Hon kan slarva ibland med sina piller, men då brukar hon berätta det och så kör vi kondom i någon vecka.

Kan någon hjälpa mig? Varför får hon ingen mens? Är testen att lita på?
Om hon tagit två test och båda är negativa så skulle jag nog säga att hon inte är gravid. Det är inte ovanligt att mensen kan bli sen och det kan bero på flera olika faktorer. Är hon stressad eller liknande så kan det göra att mensen blir sen. Vänta några dagar så ska ni se att den kommer. Om inte annat rekommenderar jag att hon ringer till en barnmorska och tar sig ett litet snack.
Citera
2012-04-16, 18:51
  #608
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogade ämnen.

/mod
Citera
2012-04-18, 19:32
  #609
Avstängd
Metallsmak i munnen är ganska vanligt symtom på graviditet.
Citera
2012-04-22, 13:09
  #610
Medlem
Du behöver gå igenom dina värderingar och ditt mål med existensen. Skaffa aldrig barn med nån du tvekar på, inte ens 1%. Du får ångra dig hela livet. Jag antar att du inte är helt hundra på denna kvinna. Även om hon blir gravid, ta bort det om du inte är hundra. Inte värt att ångra sig i 50 år. De flesta kvinnor är ändå luder och hur säker kan du vara på att det är ditt? Är du inte hundra där heller så har du ännu ett argument. Varför chansa?
Citera
2012-04-22, 13:29
  #611
Medlem
11 april hade jag sex, tog ut min p-ring för att den var oskön och somnade efteråt utan att ha stoppat tillbaka den. Nästa dag kom jag ihåg den och stoppade tillbaka den igen. Följande dagar hade jag sex med min kille igen utan kondom dum som jag var Jag tog ett dagen efter piller när vi kom tillbaka till Sverige igen i måndags. Hur stor är sannolikheten att jag har bulle? :/
Citera
2012-04-22, 18:55
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caijro
11 april hade jag sex, tog ut min p-ring för att den var oskön och somnade efteråt utan att ha stoppat tillbaka den. Nästa dag kom jag ihåg den och stoppade tillbaka den igen. Följande dagar hade jag sex med min kille igen utan kondom dum som jag var Jag tog ett dagen efter piller när vi kom tillbaka till Sverige igen i måndags. Hur stor är sannolikheten att jag har bulle? :/

Inte rädd för livslånga sjukdomar verkar det som. Bli på smällen av en slump? Omvärdera dina huvudsakliga livsbeslut. När han kan betala allt du behöver så visst, bli på smällen. Det är ju så det ser ut i Sverige idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback