Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-25, 19:10
  #1
Medlem
adolf.hs avatar
Beror den dåliga uppslutningen av yngre bikers på att det har blivit för många 1% klubbar?Nu menar jag riktiga hojåkande slynglar,inte några "nysvenskar"med attityds problem.Eller har datorn tagit över även där?
Citera
2009-08-25, 19:39
  #2
Medlem
bastard666s avatar
tja...

jag har en teori...
nuförtiden så är det för det första jävligt få unga som tar körkort (varför vet jag inte men förmodligen en komb. av lathet ,brist på stålar etc.)
men den stora orsaken är nog att dagens unga ska ha allt NU,omedelbart,direkt osv.
Men, det finns tack o lov,undantag som bekräftar regeln.
det finns faktiskt ganska gott om nya unga förmågor på väg in. sen är det nog många gånger klubbfolket som är misstänksamma mot yngre generationen.
har tyvärr hört alltför ofta frasen :det var bättre förr..
som sagt det var bara min teori...
Citera
2009-08-25, 20:29
  #3
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
jag har en teori...
nuförtiden så är det för det första jävligt få unga som tar körkort (varför vet jag inte men förmodligen en komb. av lathet ,brist på stålar etc.)
men den stora orsaken är nog att dagens unga ska ha allt NU,omedelbart,direkt osv.
Men, det finns tack o lov,undantag som bekräftar regeln.
det finns faktiskt ganska gott om nya unga förmågor på väg in. sen är det nog många gånger klubbfolket som är misstänksamma mot yngre generationen.
har tyvärr hört alltför ofta frasen :det var bättre förr..
som sagt det var bara min teori...

Du tror väl ändå inte att mc-gängen verkligen bryr sig om en medlem har mckort? Klubbarna har ju knappt cyklar att använda, möjligen kan de stjäla ihop några stycken om de ska ut på partaj nånstans och behöver åka i kortege.
"Mcklubbarna" skiter väl i motorcyklar för fasen. Det är knappast där deras största intressen ligger. Möjligen var det det för 25 år sedan men nu är det andra tider.
Citera
2009-08-25, 21:39
  #4
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Du tror väl ändå inte att mc-gängen verkligen bryr sig om en medlem har mckort? Klubbarna har ju knappt cyklar att använda, möjligen kan de stjäla ihop några stycken om de ska ut på partaj nånstans och behöver åka i kortege.
"Mcklubbarna" skiter väl i motorcyklar för fasen. Det är knappast där deras största intressen ligger. Möjligen var det det för 25 år sedan men nu är det andra tider.
Vad har du rökt på då ?

Det finns en 600-700 MC-klubbar i landet. En handfull skulle möjligtvis kunna med våld passa din beskrivning. Resten har givetvis hojarna som det centrala.

Ungdomar har helt enkelt andra intressen idag och är för bortskämda för att köpa ett vrak och bygga ball hoj på egen hand.
Citera
2009-08-25, 22:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Vad har du rökt på då ?

Det finns en 600-700 MC-klubbar i landet. En handfull skulle möjligtvis kunna med våld passa din beskrivning. Resten har givetvis hojarna som det centrala.

Ungdomar har helt enkelt andra intressen idag och är för bortskämda för att köpa ett vrak och bygga ball hoj på egen hand.


Helt rätt... jag köpte en hoj till min son den står fortfarande i garaget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback