Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-01, 15:41
  #1213
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Halveringstiden är 5 timmar. Tar man till exempel 40mg så har man 20mg kvar i blodet efter 5 timmar. Och 10mg kvar efter 10timmar. Så inte så konstigt att man fortfarande är påverkad 10 timmar efter man tagit alimemazin.

Tycker alimemazin är mycket bra om man nu ska somna tidigare någon dag/natt. Har en oöppnad 100 kapslar burk nu.

Ah då är jag med, tack för förklaringen!
Citera
2024-02-01, 17:19
  #1214
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
Ah då är jag med, tack för förklaringen!

Det är faktiskt ganska lång halveringstid för något man ska sova på. Inte som insomningstabletter som stilnoct som man oftast slocknar på inom 10minuter. Theralen (Alimemazin) så maxas effekten efter 2-2.5timmar. Lite segt. Men det fungerar helt klart för mig. Tycker det är en bättre effekt. Man blir trött på riktigt. Man får se till och gå och lägga sig så man åtminstone får 8timmar i sängen. Då menar jag sovtid. Man tar helt enkelt Theralen (Alimemazin och väntar på effekten. Och sedan så går man och lägger sig. I alla fall är det så jag gör. Eller kommer göra.

Hade en period för ungefär 7år sedan. Då jag testade dessa för första gången. Det var tider det. 40årskris hade man då. Nu skaffade jag dessa bara för att ha till och ta någon gång. Har inte samma problem idag. Kanske får det när man fyller 50år...
Citera
2024-02-05, 17:26
  #1215
Medlem
Saltkungens avatar
Tagit nu 5 droppar varje dag i flera år. Har en riktigt go effekt, som att ta någon öl. Men tycker att det är sjukt svårt att sluta med detta. Försökt och får alltid en riktig depression och panikångest. Vill sluta för det ger mig sådan jäkla sug efter godis och hungrig som en häst.
Citera
2024-02-05, 18:56
  #1216
Medlem
Otroligt att det finns de som gillar theralehn kan ju meddela alla som tar det här rävgiftet att anledningen till att ni blir trötta och känner någon typ av effekt är att hjärnan stryps på syre vilket resulterar i trötthet och yrsel. Jag själv prövade detta då jag skulle kliva av från benson kan ju säga att jag har aldrig varit med om liknande biverkningar tungan svällde upp och kändes som att jag fick en allergisk reaktion (vilket tydligen är vanligare än jag trodde). Det gjordes nyligen forskning på dödsfall kopplade till läkemedel både narkotiska och icke narkotiska och förra året strök 88 personer med
Det var alltså konstaterade dödsfallsnotis pga alimemazin!! Både ingivande och stilnoct låg på ca 50-60 och då var säkerligen heroin eller andra opiater inblandade. Så det är sjukt att läkarna skriver ut detta till framförallt missbrukade som inte kan få hit n insomningstablett även inom LARO används denna friskt så den ska vara så säker nej fyfan för denna substans borde vara klassad som hälsofarlig vara .
Citera
2024-02-07, 01:26
  #1217
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Otroligt att det finns de som gillar theralehn kan ju meddela alla som tar det här rävgiftet att anledningen till att ni blir trötta och känner någon typ av effekt är att hjärnan stryps på syre vilket resulterar i trötthet och yrsel. Jag själv prövade detta då jag skulle kliva av från benson kan ju säga att jag har aldrig varit med om liknande biverkningar tungan svällde upp och kändes som att jag fick en allergisk reaktion (vilket tydligen är vanligare än jag trodde). Det gjordes nyligen forskning på dödsfall kopplade till läkemedel både narkotiska och icke narkotiska och förra året strök 88 personer med
Det var alltså konstaterade dödsfallsnotis pga alimemazin!! Både ingivande och stilnoct låg på ca 50-60 och då var säkerligen heroin eller andra opiater inblandade. Så det är sjukt att läkarna skriver ut detta till framförallt missbrukade som inte kan få hit n insomningstablett även inom LARO används denna friskt så den ska vara så säker nej fyfan för denna substans borde vara klassad som hälsofarlig vara .

Problemet är att folk tar hästdoser och att den rekommenderade dosen är på tok för hög. Generellt sett så blir du zombie dagen efter av 10 droppar om du är ovan. Skulle säga att 5 droppar duger till en start för att se hur man reagerar. Finns dock alltid variationer i tolerans här dock men skulle med ren gissning våga generalisera här. Finns en anledning till varför de rosa tabletterna sk "Theralen" var på 5mg. Sedan att det finns orallösning till ett läkemedel som förskrivs till psykiatripatienter/missbrukare är ju inte en bra idé, alls.
Citera
2024-02-09, 14:56
  #1218
Medlem
tions avatar
Jag gick på theralen en kort period och blev otroligt tät i näsan och kände mig tjock och dimmig i skallen dagen efter. En kompis sa att nikotin hjälpte honom så jag provade en påse under läppen en morgon och jäklar - Inom 3 min så var nästäppan helt puts väck och samma med den dimmiga skallen.

Tips från coachen alltså.
Citera
2024-02-17, 08:40
  #1219
Medlem
Muppetys avatar
Theralen är lugnande, men inte ångestdämpande, precis som Atarax o Lergigan.

För mig funkar det utmärkt att sova på. Men jag verkar ha utvecklat ett visst beroende av den... Min sömn har blivit bättre så jag tänkte att jag provar att sova utan att ta Theralen, o det gick bra. Men efter 4-5 nätter utan den, så hade jag en väldigt obehaglig abstinenskänsla (jag har tidigare upplevt opioid- och benso-abstinens), vilken gick över om jag tog nån milliliter. Men den ska inte vara beroendeframkallande...?
Citera
2024-02-20, 13:19
  #1220
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Tagit nu 5 droppar varje dag i flera år. Har en riktigt go effekt, som att ta någon öl. Men tycker att det är sjukt svårt att sluta med detta. Försökt och får alltid en riktig depression och panikångest. Vill sluta för det ger mig sådan jäkla sug efter godis och hungrig som en häst.

Slutade av exakt samma anledning som dig.
Vet hur svårt det är när det verkligen har fungerat bra. Det jag körde var nedtrappning helt enkelt (ja jag vet, det är varken beroendeframkallande eller vanebildande, men om man har tagit det i en lång tid så är det fortfarande svårt).

Jag minskade med 0.2 ml per vecka, gick från 2 ml varje kväll till 0 och nu står jag utan. Jag har gått ner 10 kg sen jag slutade helt Tar bara melatonin för sömnen nu
Citera
2024-02-20, 18:14
  #1221
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
Slutade av exakt samma anledning som dig.
Vet hur svårt det är när det verkligen har fungerat bra. Det jag körde var nedtrappning helt enkelt (ja jag vet, det är varken beroendeframkallande eller vanebildande, men om man har tagit det i en lång tid så är det fortfarande svårt).

Jag minskade med 0.2 ml per vecka, gick från 2 ml varje kväll till 0 och nu står jag utan. Jag har gått ner 10 kg sen jag slutade helt Tar bara melatonin för sömnen nu

Jävligt konstigt att aptitökning inte står med som biverkan. Läkaren jag nämnt det till verkar som han trodde jag bara hittade på. Skönt du tappat vikt! Hur var det att gå från 2ml till 0 då? Panikattacker och depression? I så fall, hur länge varade det?
Citera
2024-02-25, 21:39
  #1222
Medlem
Fick den fantastiska iden att dela en kapsel och snorta för att somna snabbare och det kan jag säga att jag inte gör om. For bak i svaljet på en gång och sved något brutalt. Hostattack deluxe. Har även lite svårare at andas men inget farligt. Så om någon är lika korkad som mig och behöver rådet - snorta inte alimenazin
Citera
2024-02-28, 20:13
  #1223
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Jag gick på theralen en kort period och blev otroligt tät i näsan och kände mig tjock och dimmig i skallen dagen efter. En kompis sa att nikotin hjälpte honom så jag provade en påse under läppen en morgon och jäklar - Inom 3 min så var nästäppan helt puts väck och samma med den dimmiga skallen.

Tips från coachen alltså.

Ot:.. Hehe, jag brukar öppna min snusdosa och ta ett friskt andetag genom näsan när den är täppt ä. Värsta huskuren!


För övrigt så förstår jag inte hur folk kan tycka theralen är ’nice’. Finns inget rekreationellt i det för mig! Men dessa människor har nog aldrig rört opiater eller äns cannabis.
Citera
2024-03-04, 11:23
  #1224
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Tagit nu 5 droppar varje dag i flera år. Har en riktigt go effekt, som att ta någon öl. Men tycker att det är sjukt svårt att sluta med detta. Försökt och får alltid en riktig depression och panikångest. Vill sluta för det ger mig sådan jäkla sug efter godis och hungrig som en häst.

Jävlar imponerande, tycker den verkligen är helt värdelös själv.
Får 5 droppar av den häxbrygden dig att må så bra så lär ju en benso-sömntablett ge dig rena rama MDMA-upplevelsen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback