Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-09-28, 21:01
  #25
Medlem
soundchecks avatar
Också trött på alla kassa serier när det finns helt fantastiska serier på engelska som ligger och väntar. Men jag antar att det är för dyrt att översätta. Annan förklaring kan jag inte komma på. Tråkigt och jag hoppas att det blir bättre med åren.
Citera
2009-09-28, 21:54
  #26
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jag återkommer till ditt inlägg i ett längre svar, men det här sista stycket tänkte jag kommentera: Typ lite sådär fräscht som Soviet fixade bort allt skräp som inte var riktiga nyheter, och såg till att bara de riktiga och sanna nyheterna trycktes?

Frågan är hur långt man vill ta den här censurerings-debatten...

Nu var jag iofs inte alltför seriös med det sista som jag skrev då jag inte gav det mycket eftertanke men tidningarna klipper idag redan bort åsikter som inte passar alltför bra...Statistik fifflas med, och åsikter skrivs gärna in bakom artiklar. Jag gissar på att serierna inte är annorlunda.

"Censuren" som jag talade om borde handla mer om kvalité än innehåll. Givetvis är detta ett omöjligt projekt i praktiken då man hamnar i situationer där åsikter och personlig humor spelar in. Och som jag (och antagligen flera) inser så går det inte att tillfredsställa alla.

Se det som ett korkat skämt istället!
Citera
2009-09-30, 15:08
  #27
Medlem
Något som de flesta Rocky-kloner trillar dit på, exempelvis nu senast den skandalöst dåliga Söndagsbarn, är att de på något vis skäms över att just vara en Rocky-klon och behöver därför kommentera det genom att nämna Rocky i sina respektive serier. Blir för det mesta extremt pinsamt
Citera
2009-10-01, 18:17
  #28
Medlem
Finns inte många serier i dagstidningar (eller kvällstidningar) som inte är ren skit. Metro, City och liknande tidningar har de sämsta.
Allra värst är Vinda vinklar, inte säker på vilken/vilka tidning(ar) skiten kan läsas i. De har den fulaste tecknarstilen jag nånsin sett i en serie (ser ut som om en 6årig downie har tecknat,) intetsägande "karaktärer" och det är sällan nån poäng. Den handlar bara om nån ful unge som skriker.
Jag förstår inte hur man kan tillåta sån här skit i sin tidning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback