Flashback bygger pepparkakshus!
2004-10-16, 20:54
Bannlyst
Tjena, jag hrde av en polare att gamla supernintendo-spel har brjat f antikvrde. sjlvklart inte alla spel, men jag rkar sita p ngra riktiga godbitar hr. Vet ngon vart man kan f tag i prisuppgifter p spel som
"Final fantasy III", "Chrono trigger" och "Secret of mana".
Citera
2004-10-16, 20:59
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläsk!
Tjena, jag hrde av en polare att gamla supernintendo-spel har brjat f antikvrde. sjlvklart inte alla spel, men jag rkar sita p ngra riktiga godbitar hr. Vet ngon vart man kan f tag i prisuppgifter p spel som
Sg att TVspelsbrsen tog ockerpriser p gamla retrospel.ven megadrivespel kostade flera hundra.
Citera
2004-10-16, 21:09
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:

Kolla p Tradera eller Blocket, dr kan du se ungefr vad folk fr fr spelen. Vad spelen r vrda beror p fljande:

* Vilket skick (givetvis)
* PAL eller NTSC
* Utgva (Bergsala mer vrt i Sverige sklart)

Har du Bergsalautgvor i bra skick p de titlar du rknar upp kan du f ungefr 1000-1500:-/st. (Om du sljer p Blocket.se, d man nstan alltid fr bttre betalt dr)
Citera
2004-10-17, 01:59
Medlem
Henkots avatar
Final fanatsy III kostar runt 500-700 kronor p tvspelsborsen+spelia
de andra vet jag inte
Citera
2004-10-17, 14:50
Medlem
cbwhores avatar
Spelen r, som sagt, riktiga godbitar. Behll dem!
Citera
2004-10-17, 14:56
Medlem
Ralfons avatar
Citat:

chrono trigger och secret of mana sls ju fr tusen spnn stycket eller nt! Final fantasy lr vl ligga p en liknande niv...

eller hm jag...h vad ska du med de gamla spelen till? Jag kan kpa dem av dig fr en....tja...femtio spnn?
Citera
2004-10-17, 16:17
Medlem
trulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwhore
Spelen r, som sagt, riktiga godbitar. Behll dem!
kan ju lika gott kpa och chippa en xbox s kan han kra de spelen nd.. samma knsla.
plus att han sitter p mer n tv tusingar nd.
Citera
2004-10-17, 20:28
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Har du Bergsalautgvor i bra skick p de titlar du rknar upp kan du f ungefr 1000-1500:-/st. (Om du sljer p Blocket.se, d man nstan alltid fr bttre betalt dr)

Om han har bergsalautgvor av CT eller FF kommer han att f betydligt mer n s, det kan jag lova.
Citera
2004-10-18, 00:55
Medlem
Hoho, menar ni att de gamla Nintendospelen hller p att bli vrda pengar. Jag har ju fortfarande mitt gamla NES med alla spelen i en garderob ngonstans. Kartonger och manualer r i hyfsat skick. r det vrt ngra tusenlappar i alla fall?
Citera
2004-10-18, 00:56
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Om han har bergsalautgvor av CT eller FF kommer han att f betydligt mer n s, det kan jag lova.

Ja, saker som inte finns tenderar ju att vara rtt vrdefulla...
Citera
2004-10-18, 20:14
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
Hoho, menar ni att de gamla Nintendospelen hller p att bli vrda pengar. Jag har ju fortfarande mitt gamla NES med alla spelen i en garderob ngonstans. Kartonger och manualer r i hyfsat skick. r det vrt ngra tusenlappar i alla fall?

Du har kanske en guldgruva i garderoben! Sjlv hade jag ett tjugotal NES-spel i mer eller mindre bra skick som dessutom var helt kompletta.

Man kan f 500-600:- fr spel som man inte trodde skulle vara vrt mer n en femtiolapp. Bara det r kompletta Bergsalautgvor. Ju bttre skick, ju mer prjs ocks.

Kolla p Tradera och Blocket fr mer info.
Citera
2004-10-18, 21:45
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ja, saker som inte finns tenderar ju att vara rtt vrdefulla...

Precis, jag skulle utan att tveka ge min ena fot fr en av dessa rariteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in