2009-02-02, 23:28
Medlem
Satt och diskuterade med en god vän idag, också kom jag på iden om att vara otrogen för att sedan känna efter hur det känns efteråt och på det sättet få mera perspektiv på sitt nuvarande förhållande. Tycker ni detta verkar logiskt?

Tänkte lite i de banorna att om man känner av någon ångest eller mår dåligt av att vara otrogen så betyder detta att man har starka känslor för sin partner medans om man skiter i vilket efteråt så betyder detta att man inte har så mycket känslor för sin partner. Nu snackar jag om en kille som är otrogen mot sin tjej, men n i får gärna vända på det.
Citera
2009-02-02, 23:39
Medlem
brants avatar
haha alla kommer bli arga på dig nu
det är en bra idé och det lär funka fast lite onödigt att utsätta sig för det tänker jag. men dum som man är så ska man ju alltid va där och dagen efter komma på att man inte har nån ångest alls.
lika bra att inte va otrogen så slipper man påminnas om att ens samvete försvann redan förra livet.
Citera
2009-02-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brant
haha alla kommer bli arga på dig nu
det är en bra idé och det lär funka fast lite onödigt att utsätta sig för det tänker jag. men dum som man är så ska man ju alltid va där och dagen efter komma på att man inte har nån ångest alls.
lika bra att inte va otrogen så slipper man påminnas om att ens samvete försvann redan förra livet.

Jaha men om man inte har någon ångest så är det nog lämpligt att göra slut med ens partner så slipper man slösa tid på någon dum slyna man ändå inte bryr sig om.
Citera
2009-02-02, 23:45
Medlem
Om det har gått så långt att man seriöst funderar på att vara otrogen mot sin partner så säger väl det en hel del om ens förhållande?

Sedan vet jag inte var du drar gränsen för otrohet. Men om du menar någon typ av sexuella handlingar så vet jag inte riktigt hur det skulle få perspektiv på saker.

Jag tänker att det borde räcka med att umgås mycket med andra människor för att få lite perspektiv, att skaffa nära vänner av det motsatta könet. Det är väl just det som ofta leder till att förhållanden tar slut och det ser jag absolut inte som något negativt.
Citera
2009-02-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apoplexia
Om det har gått så långt att man seriöst funderar på att vara otrogen mot sin partner så säger väl det en hel del om ens förhållande?

Sedan vet jag inte var du drar gränsen för otrohet. Men om du menar någon typ av sexuella handlingar så vet jag inte riktigt hur det skulle få perspektiv på saker.

Jag tänker att det borde räcka med att umgås mycket med andra människor för att få lite perspektiv, att skaffa nära vänner av det motsatta könet. Det är väl just det som ofta leder till att förhållanden tar slut och det ser jag absolut inte som något negativt.

Otrogen kan man väl vara på många sätt men jag tänkte mig typ ett ONS, hela poängen är ju att man funderar på att vara otrogen för att man är osäker på sitt nuvarande förhållande.
Citera
2009-02-02, 23:57
Medlem
Om man är beredd på att erkänna sitt lilla experiment om man nu väljer att behålla sin nuvarande pojkvän/flickvän fungerar det nog absolut, och om man väljer att göra slut direkt efteråt så är det väl i princip skitsamma att man varit otrogen och man kan lika gärna hålla käft om det med gott samvete. Det enda som sätter stopp för att fortsätta med sin flickvän/pojkvän är väl samvetet.

Annars kanske det kan funka med en "paus" och passa på och knulla runt då och känna på det lite?
Citera
2009-02-03, 00:01
Medlem
Citat:
Om man är beredd på att erkänna sitt lilla experiment om man nu väljer att behålla sin nuvarande pojkvän/flickvän fungerar det nog absolut, och om man väljer att göra slut direkt efteråt så är det väl i princip skitsamma att man varit otrogen och man kan lika gärna hålla käft om det med gott samvete. Det enda som sätter stopp för att fortsätta med sin flickvän/pojkvän är väl samvetet.

Annars kanske det kan funka med en "paus" och passa på och knulla runt då och känna på det lite?

Fuck paus då är ju knullandet berättigat, det hela går ju ut på att om man inte får ångest av oberättigat knullande så är något fel.
Citera
2009-02-03, 00:04
Medlem
Att du ens tänker tanken att du skulle kunna vara otrogen tyder väl bara på att dina känslor för henne har svalnat!? Hade du tyckt om henne väldigt mycket, älskat henne, tror jag inte ens du hade funderat på att vara otrogen. Det är sånt man vet!
Citera
2009-02-03, 00:08
Medlem
Mörkglädjes avatar
olika

Jag har varit otrogen ett par gånger och inte känt någon ångest över huvud taget och inte tvivlat på mitt förhållande eller min kärlek till min "flickvän" "ex" osv. Tror man söker bekräftelse som man kan plocka lite här och var eller så är man helt enkelt lite polysexist eller bryr sig inte så mycket. haha men men alla e vi olika. inget jag tänker var igen för de sätter sina spår och förstör mycket i förhållandet när de kommer fram!
Citera
2009-02-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Fuck paus då är ju knullandet berättigat, det hela går ju ut på att om man inte får ångest av oberättigat knullande så är något fel.

Jag tänkte väl kanske att om man fortfarande känner att man vill behålla flickvännen/pojkvännen så känns det nog rätt fel att knulla med någon annan oavsett om man "får" eller inte.
Citera
2009-02-03, 00:16
Medlem
Citat:
Jag tänkte väl kanske att om man fortfarande känner att man vill behålla flickvännen/pojkvännen så känns det nog rätt fel att knulla med någon annan oavsett om man "får" eller inte.

Jo men då fungerar ju otrogenheten som bevis på att man vill behålla sin partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in