Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-28, 00:43
Medlem
namnen ska ut

vad disparata tråd-deltagare än tycker om vad denna tråd bör handla om.. Varför inte starta något om "Kommunister är alltid snälla" eller "Stalin/Mao/Castro var/är väl inte så farliga?? det finns ju barn som svälter i Afrika" eller "men vadå, om du slog dig spelar ju ingen roll, min pappa har ju en kiosk!!!" och, "nu är det ju torsdag så om din bror blev överkörd i förrgår spelar mindre roll".
Citera
2009-02-28, 00:52
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
vad disparata tråd-deltagare än tycker om vad denna tråd bör handla om.. Varför inte starta något om "Kommunister är alltid snälla" eller "Stalin/Mao/Castro var/är väl inte så farliga?? det finns ju barn som svälter i Afrika" eller "men vadå, om du slog dig spelar ju ingen roll, min pappa har ju en kiosk!!!" och, "nu är det ju torsdag så om din bror blev överkörd i förrgår spelar mindre roll".

Exakt. Kanske har du något namn att delge oss?
Rör om i grytan, låt dessa anarkistiska/marxistiska/kommunistiska välfärdsbarn komma fram!
Citera
2009-03-08, 07:43
Medlem
Stark utveckling

Det finns flera alternativa som passar in på uppgifterna, någon byggfirma hittar jag inte, tre personer som passar in någorludna åldersmässigt, mest troligt är väl den yngsta som bör ha fyllt 24 år 1976, de två andra är ju äldre personer födda -45 och -48.
Citera
2009-03-13, 19:22
Medlem
Gösta Hultén och Jan Samuelsson

är ju två personer som starkt passar in på gärningsmannaprofilen, båda starka anhängare av alla rörelser som kan störta den västerländska demokratin över ända, finns det några kopplingar till dem??
Citera
2009-03-14, 00:55
Medlem
månss avatar
Citat:
är ju två personer som starkt passar in på gärningsmannaprofilen, båda starka anhängare av alla rörelser som kan störta den västerländska demokratin över ända, finns det några kopplingar till dem??

Nej. Bygg Stark!
?
Senast redigerad av måns 2009-03-14 kl. 01:02.
Citera
2009-03-16, 14:46
Medlem
Hittade du Bygg-Stark??

jag kollade ju jag men inga framsteg gjordes, nu borde det väl vara dags att göra ett ryck framåt igen?? Själv drar jag utomlands en vecka men tills man kommer hem ligger förhoppningsvis hela förundersökningen uppslagen här i tråden???
Citera
2009-03-16, 17:27
Medlem
månss avatar
Citat:
jag kollade ju jag men inga framsteg gjordes, nu borde det väl vara dags att göra ett ryck framåt igen?? Själv drar jag utomlands en vecka men tills man kommer hem ligger förhoppningsvis hela förundersökningen uppslagen här i tråden???

Jag skrev bara vad min "kontakt" skrev till mig. Jag tror han fattat vad jag håller på med och vill jävlas lite

Eventuella förundersökningar eller domar får isåfall någon i Stockholmsregionen fixa. Känner inte att jag är beredd att lägga ut sådana summor på resor eller kopieringsavgifter
Citera
2009-03-18, 23:52
Medlem
månss avatar
Den nuvarande juristen som var inblandad i operationen har visst efter avtjänat straff förekommit i andra tveksamma affärer, dock inte av samma sorts karaktär som tur är. Ekonomi och smuggling skriver min kontakt (Ja, det låter verkligen patetiskt men jag finner ej en bättre benämning)
Dessutom antagligen bosatt utomlands som jag nog skrivit innan.
Låtom oss söka!
Citera
2009-03-23, 17:32
Medlem
goldendragons avatar
De har gjort karriär....

Så gick det för några andra av de inblandade:
Norbert Kröscher, 500714dömdes av en västtysk domstol till elva och ett halvt års fängelse för bland annat väpnat rån och förberedelse till kidnappning. och arbetar som tjänsteman i ett kommunalt teaterhus. Hade bl.a. gonorré vilket framgår av domen och i ljuset av detta kan man förstå att kvinnorna senare blev "feminister" eller . Hans älskarinna var Anna-Karin Lundgren, 460222-0685, idag fortidspensionär och var interjuvad i någon tidning för ett tag sedan (DN kanske ?).

Lennart Warring, 540116-0139
Vid SU?
Studierektor och lärare på Institutet för analytisk psykologi
Han har lett universitetskurser om myter och myttolkning och föreläst om Gilgamesheposet.
Då 24-årig man. Dömd till fyra år och sex månaders fängelse för bland annat förberedelse till människorov, grov stöld och föreberedelse till grovt rån.

Pia Laskar, 561110-0305
Fil. dr, lärare i idéhistoria och genusvetenskap
http://www.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=6430&a=22532
Då 22-årig kvinna. Dömd till tre års fängelse för bland annat förberedelse till människorov, grov stöld och försök till allmänfarlig ödeläggelse. Idag fil dr och forskare.

Katarina Motzi Ekelöf, 580730-0065
http://www.gender.uu.se/node290
Då 20-årig kvinna. Dömd till två års fängelse för bland annat förberedelse till människorov, förberedelse till grovt rån och häleri.

Viveka Monti, 570131-1101
http://www.doktorsguiden.se/lakare/monti-viveka
Då 21-årig kvinna. Då misstänkt för bland annat förberedelse till människorov. Idag medicine doktor och överläkare.

Karin Lingtorp-Andersson, t.f. enhetschef (enhet Högdalen/Älvsjö - kulturskolan) 480402-0305
Då skådespelare och anges även som teaterledare
Då 30-årig kvinna. Då misstänkt för bland annat förberedelse till människorov.

Rüdiger Hesch, 500919-1759
Då 29-årig man. Dömd till dagsböter för underlåtelse att avslöja grov skadegörelse. I dag forskningsingenjör

Karl Gratzer, 460301-9631
Professor, Institutionen för ekonomi och företagande
http://webappl.web.sh.se/C1256C8A006...2574490045C57B
Då Man, 32, Dömd till: Tre månaders fängelse för bland annat grovt rån

Lars Kjellberg, 490528-8213
Då 30-årig man. Dömd till villkorlig dom för brott mot lagen om explosiva och brandfarliga varor. Idag VD.

Ted Bergström, 560430-0433
Då 22-årig man. Då misstänkt för bland annat grov stöld. Idag fysiker.

Eive Tungstedt, 420202-5070
Jur dr och juridiskt ombud i div sammanhang
http://www.dn.se/nyheter/en-smutsig-bransch-1.554246
Då 36-årig man. Dömd till sex månaders fängelse för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse. Idag jurist.

Björn Eklund,460507-0434
Då 32-årig man. Dömd till tre månaders fängelse dom för snatteri och förberedelse till grovt rån.

De övriga har jag inte kunna finna som finns i artikel artikeln på Säkerhetspolitik.se, http://www.sakerhetspolitik.se/templ...e____1390.aspx
Tänk på att 1978 då domen föll i hovrätten utgör utgångspunkten för deras ålder ! Dvs. 21 år 1978 var född 57 etc

Kolla dessa.....
21-årig kvinna. Då misstänkt för grov stöld. Idag fil dr och forskare i företagsekonomi.
37-årig kvinna. Dömd till dagsböter för snatteri. I dag gymnasielärare.
24-årig man. Då misstänkt för bland annat grov stöld. Idag livsmedelshandlare.
25-årig man. Då misstänkt för allmänfarlig ödeläggelse. Idag it-tekniker.
Citera
2009-03-23, 17:37
Medlem
Intressant! Var fann du denna information?
Citera
2009-03-23, 23:06
Medlem
Resurssvags avatar
>> goldendragon

Tack för intressant info om de inblandade. Det förefaller ju inte som om deras inblandning varit någon större belastning i yrkeslivet.

Men det är klart, väljer man som t ex. Pia Laskar att forska inom queer-gay-könsmakt-och-vad-fan-som-helst-där-åsikter-upphöjts-till-vetenskap är väl en liten flirt med statsgerillan bara en pikant detalj.
Citera
2009-03-24, 11:38
Medlem
goldendragons avatar
Några kompletteringar...

Citat:
Ursprungligen postat av goldendragon
Så gick det för några andra av de inblandade:
Norbert Kröscher, 500714dömdes av en västtysk domstol till elva och ett halvt års fängelse för bland annat väpnat rån och förberedelse till kidnappning. och arbetar som tjänsteman i ett kommunalt teaterhus. Hade bl.a. gonorré vilket framgår av domen och i ljuset av detta kan man förstå att kvinnorna senare blev "feminister" eller . Hans älskarinna var Anna-Karin Lundgren, 460222-0685, idag fortidspensionär och var interjuvad i någon tidning för ett tag sedan (DN kanske ?).

Lennart Warring, 540116-0139
Vid SU?
Studierektor och lärare på Institutet för analytisk psykologi
Han har lett universitetskurser om myter och myttolkning och föreläst om Gilgamesheposet.
Då 24-årig man. Dömd till fyra år och sex månaders fängelse för bland annat förberedelse till människorov, grov stöld och föreberedelse till grovt rån.

Pia Laskar, 561110-0305
Fil. dr, lärare i idéhistoria och genusvetenskap
http://www.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=6430&a=22532
Då 22-årig kvinna. Dömd till tre års fängelse för bland annat förberedelse till människorov, grov stöld och försök till allmänfarlig ödeläggelse. Idag fil dr och forskare.

Katarina Motzi Ekelöf, 580730-0065
http://www.gender.uu.se/node290
Då 20-årig kvinna. Dömd till två års fängelse för bland annat förberedelse till människorov, förberedelse till grovt rån och häleri.

Viveka Monti, 570131-1101
http://www.doktorsguiden.se/lakare/monti-viveka
Då 21-årig kvinna. Då misstänkt för bland annat förberedelse till människorov. Idag medicine doktor och överläkare.

Karin Lingtorp-Andersson, t.f. enhetschef (enhet Högdalen/Älvsjö - kulturskolan) 480402-0305
Då skådespelare och anges även som teaterledare
Då 30-årig kvinna. Då misstänkt för bland annat förberedelse till människorov.

Rüdiger Hesch, 500919-1759
Då 29-årig man. Dömd till dagsböter för underlåtelse att avslöja grov skadegörelse. I dag forskningsingenjör

Karl Gratzer, 460301-9631
Professor, Institutionen för ekonomi och företagande
http://webappl.web.sh.se/C1256C8A006...2574490045C57B
Då Man, 32, Dömd till: Tre månaders fängelse för bland annat grovt rån

Lars Kjellberg, 490528-8213
Då 30-årig man. Dömd till villkorlig dom för brott mot lagen om explosiva och brandfarliga varor. Idag VD.

Ted Bergström, 560430-0433
Då 22-årig man. Då misstänkt för bland annat grov stöld. Idag fysiker.

Eive Tungstedt, 420202-5070
Jur dr och juridiskt ombud i div sammanhang
http://www.dn.se/nyheter/en-smutsig-bransch-1.554246
Då 36-årig man. Dömd till sex månaders fängelse för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse. Idag jurist.

Björn Eklund,460507-0434
Då 32-årig man. Dömd till tre månaders fängelse dom för snatteri och förberedelse till grovt rån.

De övriga har jag inte kunna finna som finns i artikel artikeln på Säkerhetspolitik.se, http://www.sakerhetspolitik.se/templ...e____1390.aspx
Tänk på att 1978 då domen föll i hovrätten utgör utgångspunkten för deras ålder ! Dvs. 21 år 1978 var född 57 etc

Kolla dessa.....
21-årig kvinna. Då misstänkt för grov stöld. Idag fil dr och forskare i företagsekonomi.
37-årig kvinna. Dömd till dagsböter för snatteri. I dag gymnasielärare.
24-årig man. Då misstänkt för bland annat grov stöld. Idag livsmedelshandlare.
25-årig man. Då misstänkt för allmänfarlig ödeläggelse. Idag it-tekniker.

Det finns ju några fler som dömdes i samma rättegång:
Anna-Karin Lundgren, 46022-0685 - villkorligt (älskarinna åt Körcher).

Lena Sundin, 410202-6129, friades (levererade antibiotika till Körcher mot gonorrén, förmedlades via Lennart Warring - det om inte kunde styrkas var att hon även "snattat" bedövningsmedel från sin arbetsplats som skulle - enligt åklagaren användas till att söva statsrådet Leijon).

Hans Dahlström. 270829-0693
Sven Dahlström, 320222-0715 - byggmästare - villkorligt
Lennart Stark, 430327-0190, byggnadsingenjör - villkorligt
Manfred Adomeit, 490918, utvisad (den som sammanblandas med Juan Fonseca - Fonseca hördes som vittne)
Alan Hunter, 511004-2337, utvisad

Politiskt motiv
I personundersökningarna framgår i regel goda uppväxtförhållanden och revolutionsromantik (präglas av tidens tand).

Filosofin
Dock går det inte att komma ifrån att samtliga omfattades av en politisk filosofi som i princip gick ut på att våld mot framstående personer och attentat mot byggnader skulle framkalla repression från samhällets sida som skulle gå ut över gemene man - därmed skulle det senare finnas ett stöd för revolutionära aktioner....

Om vi följer gruppens vapenleverantör - juristen Eive Tungstedt - som ett exempel så är det ganska klart att han vigt sitt liv i konflikt med samhällets grundläggande normer bl.a. hans böcker under pseudonymen Erasmus Montanius Montanus med titlar som Boken om Strulman, Byråkratins naturlära eller Konsten att omgås med byråkrater : en lärobok för gräsrötter, Diplomfabrikerna, Handbok för snyltare, Stora rufflarboken.

När det gäller dom andra så är det ganska klart att inflytande finns på olika samhällsnivåer med dessa förtecken... Lika lite som vi önskar pedofiler inom barnomsorgen kanse vi skulle utesluta denna typ av paria i samhällets kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in