• 1
  • 2
2009-08-01, 00:52
Medlem
Hardwork-MecKeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen
Va?
Han menar att väldigt många muskler används av att endast stå upp och stabilisera kroppen när man utför övningen stående stångcurls, men för att effektivt träna de här musklerna bör vikten på stången vara väldigt hög. (Därmed extremt starka biceps i relation till andra delar av kroppen)

Tror jag
Citera
2009-08-01, 00:58
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardwork-MecKeR
Han menar att väldigt många muskler används av att endast stå upp och stabilisera kroppen när man utför övningen stående stångcurls, men för att effektivt träna de här musklerna bör vikten på stången vara väldigt hög. (Därmed extremt starka biceps i relation till andra delar av kroppen)

Tror jag

Precis, det enda som blir väldigt oproportionerligt starkt är biceps. Och med handen på hjärtat så kan man aldrig träna för mycket biceps.
Citera
2009-08-01, 00:59
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~DLAFT~
...du måste späna hela benet och vaderna...
Någon typ av fysiskt fenomen måste han vara med tanke på att han har ett ben och två vader.
Citera
2009-08-01, 14:58
Medlem
Vilken idiot.

Nämn någon sport där styrkan i biceps är linjärt med prestationen.

Bicepsstyrka är i de allra flesta sporter helt onödig, visst den behövs för att armen skall funka. Men man kommer inte prestera bättre för att man är stark i biceps.
Jag skulle faktiskt gå så långt att säga att biceps curls ärhelt onödigt att slösa tid på för atleter inom olika idrotter.
Citera
2009-08-01, 18:03
Medlem
Jag har själv hållt på med pingis på hög nivå. Jag har också spelat en hel del Baseboll. i båda sporter har jag innan jag började curla känt av träningsverk i biceps och mjölksyra i han.

edit:
~DLAFT~
~den logiskt abstrakta filosofiteoretikern~
Senast redigerad av ~DLAFT~ 2009-08-01 kl. 18:07.
Citera
2009-08-01, 18:09
Medlem
tallmisters avatar
sen är ju curls roligt
Citera
2009-08-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
sen är ju curls roligt
Indeed