Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-06, 23:05
Medlem
Hej.

Helt plötsligt så är det bara en av mina två högtalare till datorn som fungerar. Jag prövade med headsetet inkopplad och får samma sak, då funkar bara en hörlur. Har kollat i ljudinställningarna och det är inte inställt på att ljudet ska kolla från 1 håll endast.

Vad sjutton kan ha orsakat detta och är det någon som har någon lösning på detta mystiska problem? All hjälp uppskattas!
Citera
2009-08-06, 23:06
Medlem
ZenCurls avatar
Kollar du in rakt i datorn eller har du dator kopplad till stereo?
Citera
2009-08-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenCurl
Kollar du in rakt i datorn eller har du dator kopplad till stereo?
Kopplar in i datorn direkt. Det mystiska är att det "bara hände" liksom. Tänkte först att det kanske var fel med en av högtalarna, men då jag fick samma resultat med mitt headset tyder väl det på något fel i datorn eller kanske ingången? Har ingen aning...någon?
Citera
2009-08-07, 00:25
Medlem
fejkjolles avatar
det har precis hänt samma sak för mig. men jag skulle gissa för min del att stereosladden blivit fuckad, för båda högtalarna funkar, det gör det när jag spelar en skiva t.ex., så jag ska köpa ny stereosladd. för din del verkar det ju som ingången är ur led, eftersom du nu testat med headset också. vettefan om man kan göra nåt åt det dock?
(oj vilken hjälp jag gav..)
Citera
2009-08-07, 05:20
Medlem
Vissa går att ställa in så att ljudet är starkare i den ena än den andra.
Eller så är den trasig.
Citera
2009-08-07, 10:01
Medlem
ZenCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y0unameit
Kopplar in i datorn direkt. Det mystiska är att det "bara hände" liksom. Tänkte först att det kanske var fel med en av högtalarna, men då jag fick samma resultat med mitt headset tyder väl det på något fel i datorn eller kanske ingången? Har ingen aning...någon?

skulle gissa på ingången om du fick samma resultat med headset, en boot brukar lösa mycket.

Hade du haft stereon ikopplad så hade det kunna vart förstärkaren som gick sönder. det hände mig. Hela högra delen av förstärkaren gick åt helvete, det blev en dyr historia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in