Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-08, 01:13
Medlem
Kimmelimmens avatar
Tjenare!

Nu är det så att jag har precis köpt en ny laptop, närmare bestämt en HP Pavilion dv6-1236eo, och den idlar på mellan 50-60 grader celcius. När jag startar ett spel, som i detta fallet är HoN (Heroes of Newerth) så stiger temperaturen upp till mellan 80-90 grader celcius. Det räcker med att jag är i main menu på spelet så stiger temperaturen drastiskt efter bara 5 minuter.

Jag har haft datorn i 3 dagar nu, och funderar nu på om det är en spis jag har köpt

Vad tycker/tänker ni om detta?

//Kimmelimmen
Citera
2009-08-08, 04:27
Medlem
Bärbara datorer är inte gjorde för att spela på. Det skiljer sig om det är en "Notebook" eller "Laptop" Min Macbook Pro från i år blir också väldigt varm och fläktarna får på högvarv i spel. Detta är helt normalt och så ser det ut när det kommer till spel som kräver mycket resurser av grafikkortet.

Det ärh elt normalt.. om datorn startar om eller om du får blåskärm så bör du ta och kolla upp det.
Citera
2009-08-08, 12:22
Medlem
Megaforces avatar
Moderna cpuer kan arbeta vid närmare 100 grader innan de behöver kylas. På en bärbar dator drar fläktar mycket ström och därför används de så lite som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in