Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-06, 19:17
Medlem
En polare tänkte sälja sitt grafikkort till en annan polare. Det är ett nVidia GeForce FX5600XT 256mb. Köparen kan då inte ha AGP kort i sin dator, och min andra kompis vet inte om det är ett AGP kort han har. Vet ni om det är ett AGP kort?

Tack på förhand.
Citera
2009-08-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgKavajman
En polare tänkte sälja sitt grafikkort till en annan polare. Det är ett nVidia GeForce FX5600XT 256mb. Köparen kan då inte ha AGP kort i sin dator, och min andra kompis vet inte om det är ett AGP kort han har. Vet ni om det är ett AGP kort?

Tack på förhand.

Det är ett AGP-kort. Geforce 6x00-serien var den första med PCI-E. För övrigt är väl marknadsvärdet på ett 5600XT ungefär 19 kronor, så din köparpolare hade väl överlevt smällen.

/Hast
Citera
2009-08-07, 11:57
Medlem
FX5600XT suger ju! snacka om oldschool kort.. 5år gammalt ?

Behöver inte vara AGP. Kan vara vanlig PCI också med tanke på kortets ålder
Citera
2009-08-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osten86
FX5600XT suger ju! snacka om oldschool kort.. 5år gammalt ?

Behöver inte vara AGP. Kan vara vanlig PCI också med tanke på kortets ålder

Nädu, du får nog backa två eller tre nvidiagenerationer innan du hittar PCI-baserade grafikkort. Riva TNT fanns som PCI (hmm.. Riva, geforce, geforce2, geforce3, geforce4 och sen 5XX0-serien. 5 generationer snarare.)

/Hast
Citera
2009-08-08, 21:27
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hast1215
Nädu, du får nog backa två eller tre nvidiagenerationer innan du hittar PCI-baserade grafikkort. Riva TNT fanns som PCI (hmm.. Riva, geforce, geforce2, geforce3, geforce4 och sen 5XX0-serien. 5 generationer snarare.)

/Hast

Nejdå PCI finns än idag, tror det senaste släppet i för PCI är ett 8500GT men det är överprisat osv mest till för dom som har ett Mini-ITX moderkort och vill köra HTPC skulle jag tro.
Men 5600XT finns inte i PCI då det är bästa modellen, 5600 budgetversioner går dock att få tag i med PCI.

EDIT: http://www.mycom.se/product_info.php...4&ref=prisjakt
Fanns fan 9xxx serien PCI :O
Senast redigerad av serber 2009-08-08 kl. 21:33. Anledning: Hehe
Citera
2009-08-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Nejdå PCI finns än idag, tror det senaste släppet i för PCI är ett 8500GT men det är överprisat osv mest till för dom som har ett Mini-ITX moderkort och vill köra HTPC skulle jag tro.
Men 5600XT finns inte i PCI då det är bästa modellen, 5600 budgetversioner går dock att få tag i med PCI.

EDIT: http://www.mycom.se/product_info.php...4&ref=prisjakt
Fanns fan 9xxx serien PCI :O

När du säger det så googlade jag ju fan fram ett PCI-kort åt svärfar för högst två veckor sen. Så kan det gå när man är tvärsäker och glömsk.

/Hast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in