2009-09-06, 19:58
Medlem
Ferres avatar
Hej, har just nu ett vanligt Nordea konto. Personkonto r det. Jag har i framtiden tnkt att brja med sparande, i form av vanlig insttning var och varrannan mnad eller liknande och aktier.

Vilken typ av konto ska man vlja och vilken bank r bst? r det frmnskonto eller?
Citera
2009-09-06, 21:28
Medlem
LordPansars avatar
Jag har tv sparkonton p Ikanobanken (ett fr ronmrkta krkortspengar och ett fr allmnna sparpengar). Tycker det funkar helt ok. Dock s r det rrlig rnta p dessa konton, som inte r alltfr hg i dessa dagar...

Dock s man binda pengar av ett visst belopp till ett konto fr att komma upp i de riktigt bra rntorna.
Citera
2009-09-07, 11:45
Medlem
Ferres avatar
Finns det inga andra banker som r bra? Vilken typ av konto ska man ta? Frmnskonto kanske?
Citera
2009-09-07, 13:32
Medlem
miqqqas avatar
Vill du ha mer aktivt sparande n att ha ett vanligt sparkonto i en bank (fonder, aktier osv) s kolla upp olika banker, deras fondutbud, aktiecourtage och liknande. Sjlv har jag mitt sparande p Avanza. (aktie/fondkonto fr lngsiktigt sparande och sparkonto fr ngorlunda lttillgngliga sparpengar vid behov).

Jag gillar att inte ha sparpengarna p samma bank som lnekontot fr d kan jag inte bara fra ver lite pengar fr jag ska g ut/shoppa eller liknande. Krver mer planering och drmed mer eftertanke -> jag avstr att anvnda sparpengar Vrt att tnka p hur du r med sdant ocks!
Citera
2009-09-07, 17:04
Medlem
Har mina pengar p Sevenday, 2,5% rnta r helt okej. Dom hade hgsta rntan nr jag skaffade kontot men nu har dom snkt och Hoist har tagit frsta platsen, men rekommenderar bda, d har du sparandet separat och kan inte f tag p dom lika snabbt plus att man tnker inte p det s mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in