Citat:
Ursprungligen postat av kringla
Det r dr som jag, och jag tror jag kan tala fr saftad_burk, anser att Anna Odell befinner sig: Random person som gr ngot i hopp om att det ska bli betraktat som konst.
Jag utgr d ifrn att man kan misslyckas med att gra konst, precis som man kan tnkas misslyckas med att laga en cykel.
Visst kan man tycka att det talar fr Anna att hon studerar p Konstfack. Och jag tror att det r lttare att bli godknnd dr n p en tenta i krnfysik, i och med konstens mer abstrakta natur. Men att man gr p Konstfack gr inte automatiskt allt man gr till konst. I just detta fall var det frargelsevckande beteende.
Jag r nog mer inne p att Odell redan r hemma. Det hon gjorde var knappast 'nyskapande' i det att konsten som samhllsunderskande verksamhet redan r etablerad, plus att hon som sagt arbetat utifrn den stabila basen som att studera p Konstfack utgr. Ltt att sga detta frresten, bara det faktum att varenda kultursida i landet behandlat 'Unknown woman [...]" gr att det redan r ett litet stycke svensk konsthistoria.