Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-30, 18:20
Medlem
orkavaraserioss avatar
Hej, jag har lite funderingar över e-handel och vilket land/vilken bank som lämpar sig bäst för det.

Säg rent hypotetiskt att jag säljer strumpor över internet, mot portförskott och online betalning. All handel sker i sverige.

Jag vill att det ska vara så anonymt som möjligt, och jag har inte råd att göra någon insättning vid start.
Och jag startar gärna kontot över internet, så att jag slipper åka utomlands innan företaget kommer igång.

Mitt mål är inte att slippa undan skatt, men om det blir billigare för mig är det ett plus.
Vad jag vill är att vara så anonym som möjligt om någon får för sig att snoka i företaget.

Går detta? Och isåfall vilket land lämpar sig bäst för mig? Och finns det någon bank som uppfyller mina krav?
Senast redigerad av orkavaraserios 2009-11-30 kl. 18:48.
Citera
2009-12-02, 12:12
Medlem
Loveboatss avatar
Köp ett offshorebolag med bank konto utanför EU och USA ca 10-20,000 kronor, leta på nätet finns hur mycket som helst.

Bästa om du kan få ett bank konto i Afrika, Asien eller Panama

Köpa en domän och webhotell utanför EU och USA så anonymt som möjligt samt lägga upp en hemsida.

När det är klart får du skaffa dig en processor som accepterar dina produkter, om det är porr och spel får du räkna med avgifter på ca 10 % av omsättningen.

Processorn skickar dina pengar till ditt bank konto och sedan har du ett cash kort utan namn kopplat till kontot och du tar ut pengar på alla bankomater i hela världen utan i Sverige.
Citera
2009-12-15, 01:21
Medlem
panama återkommer i aktuella trådar för 2009 hela tiden. Är de safe? Om man vill driva typ bolag som vill undgå lagar i sverige (typ betting och lotterilagar), kan man skaffa ett bolag i exempelvis malta, sen föra över pengarna från malta bolagets konto till offshore bolag sen utan att ha skattat i offshorebolag till mig själv i sverige?

De där med kontokort utan namn, hur skaffar man de, de låter ju sjukt bra.

Räcker man åker över till Danmark och cashar ut så fall ju

Eller hur går det till. Alla säger olika.
Citera
2009-12-15, 16:29
Medlem
Trygg frihet

Citat:
Ursprungligen postat av orkavaraserios
Hej, jag har lite funderingar över e-handel och vilket land/vilken bank som lämpar sig bäst för det.

Säg rent hypotetiskt att jag säljer strumpor över internet, mot portförskott och online betalning. All handel sker i sverige.

Jag vill att det ska vara så anonymt som möjligt, och jag har inte råd att göra någon insättning vid start.
Och jag startar gärna kontot över internet, så att jag slipper åka utomlands innan företaget kommer igång.

Mitt mål är inte att slippa undan skatt, men om det blir billigare för mig är det ett plus.
Vad jag vill är att vara så anonym som möjligt om någon får för sig att snoka i företaget.

Går detta? Och isåfall vilket land lämpar sig bäst för mig? Och finns det någon bank som uppfyller mina krav?

Till att börja med, att sätta upp bolag så som typ Panama och så vidare. Visst det går men är det säkert? svaret är NEJ. Att hålla på med dom strukturer som det pratas om här är inte säkert. Att få det som TS frågar efter går men det kostar. Vill man ha en billig lösning får man också billiga resultat som inte är säkra. Folk som vet vad dom gör tar ett pris för det av en anledning, ska man bedriva en e-handels portal för en internationell marknad håller jag på att det är bättre att man betalar lite skatt än att man flyr all skatt. Malta struktur är en toppenlösning. Lägst skatt inom EU, man kan komma ner i 5%, man betalar 35% bolags skatt på Malta men som utländsk ägare av bolaget kan man få en skattekredit på upp till 6/7. Det finns möjlighet för att äga det anonymt. Kostar runt priset av ett AB att skaffa sig med full service. Vad gällande betalkort utan namn kan jag hinta något alla känner till FOREX, men det enda jag vet är att det inte står namn på kortet. Om myndigheter frågar vet jag inte om det är säkert. Utöver det finns det no-name kort att skaffa men det förblir min lilla hemlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in