Jag bor i Danderyd, dock i lgenhet och inte i ngot palatsliknande hus i Djursholm.
Det bsta med att bo hr r att det alltid r lugnt och sknt, har aldrig ngonsin blivit strd av mina grannar.
Dessutom s knner man sig trygg nr man promenerar hem p ntterna
I princip s finns det inga "invandrare" alls hr, personer frn mellanstern/afrika lyser med sin frnvaro. Istllet finns det en del invandrare av typen "diplomater", en del asiater osv men inte mnga.
Dom flesta som bor i Danderyd r vlbrgade barnfamiljer som vill bo s tryggt som mjligt, och samtidigt ha nra till "rtt" skolor fr barnen. Danderyd r i princip ett enda gigantiskt villaomrde, och sen finns det lite bostadsrtter ocks framfrallt kring Mrby Centrum. I dessa bor mest ldre personer men ven en del yngre utan barn som jag.
Har fr mig att Danderyd lovade att ta emot ngra "flyktingar" i r men istllet fr att husera dom hr s betalade man nn annan kommun fr att ta hand om dom....sger vl det mesta om attityden till "flyktingar" hr. Den r precis som i innerstan dvs "det r ju sjlvklart att vi ska ta emot flyktingar, men dom behver ju inte bo just hr"