2010-03-18, 19:12
Medlem
OKPOSOs avatar
Var p konferens i Tby Park Hotell hrom mnaden, tror inte jag sg en endaste invandrare under hal min vistelse, och om jag sg ngon s pratade denne bttre svenska n mig.
Citera
2010-03-18, 21:38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-Percy
De bord vl i Sagerska huset? Bygg om till frlggning

fortfarande skriven i Tby, kollat ratsit..
Var han inte tvungen attt bo i Sagerska fr Spo ogillade hans boende i Tby, kunde inte garantera skerhet..
Citera
2010-03-18, 21:41
Medlem
Knner flera invandrare som bor i Djursholm/Danderyd. Ja, de r rika, eller s r de diplomater.
Citera
2010-03-18, 23:07
Medlem
Mona Sahlin bor i Nacka, varfr inte bo i hyresrtt i Rinkeby nr svenskarna i Nacka borde vara s trkiga och tntiga midsommarfirare? Hon tar vl hellre halalslaktad get nere p lgenhetsgrden med slja runt skallen?
Citera
2010-03-18, 23:45
Bannlyst
Jag r uppvuxen i en rik kommun som inte tar emot flyktingar. Invandrare har inte rd att bo dr som tur r, det samma gller Djursholm osv. Fst och frmst s r det nstan en total avsaknad av hyreslgenheter som tur r, dessutom bor mnniskor med makt i dessa omrden. Det skulle vara ondigt dyrt att skicka flyktingar hit eftersom att boendet r dyrt. Eftersom ingen svensk vill ha massa MENA-blattar s gr dom allt fr att stoppa dessa mnniskordjur, och det med rtta.

Nr jag gick i grundskolan hade vi 3 invandrare p hela skolan, och dessa var inga blattar. De var vlintegrerade i det svenska samhllet. Jag hoppas att mina kommande barn kan vxa upp i en svensk kommun utan en massa skogsturkar.
Citera
2010-03-19, 08:49
Medlem
Av samma anledning som att det inte bor knarkare och a-lagare i dessa omrden.
Citera
2010-03-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Reinfeldt bor i Tby. Dr finns det vldigt f hyresrtter. Akelius kpte i stort sett hela bestndet av kommunala lgenheter s kommunen har inte lngre ngonstans att dumpa av invandrarna.
I Danderyd finns det heller knappt ngra hyreslgenheter.

Dr ser ni frdelen med att de boende ger sina lgenheter. De jkla politikerna kan inte s ltt bestmma att grannlgenheten ska fyllas med muslimer och zigenare.

Jag fr knslan av att denna frdel har urholkats de senaste ren. Hr i byn har soc gtt in flera gnger i r och kpt in sig i BRF:er, antingen via bulvan eller via verpriser. Frmodligen lste ni om BRF:en som frskte stoppa vansinnet, eftersom det blev ganska mycket vsen och pajkastning i media. Hittar inte artikeln, men det var i SDS eller SkD.

OK, detta udda anvndande av skattepengar r inte i Vstra Hamnen eller Limhamn, men de ter sig sakta men skert in i helt OK omrden. Min pong r att man fr passa sig ven om ger sin lgenhet. Vips plockas den outsinliga multikultiplnkan upp och d kan ven du f 12 somalier nstdrrs.
Citera
2010-03-19, 12:04
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oehae
Jag r uppvuxen i en rik kommun som inte tar emot flyktingar. Invandrare har inte rd att bo dr som tur r, det samma gller Djursholm osv. Fst och frmst s r det nstan en total avsaknad av hyreslgenheter som tur r, dessutom bor mnniskor med makt i dessa omrden. Det skulle vara ondigt dyrt att skicka flyktingar hit eftersom att boendet r dyrt. Eftersom ingen svensk vill ha massa MENA-blattar s gr dom allt fr att stoppa dessa mnniskordjur, och det med rtta.

Nr jag gick i grundskolan hade vi 3 invandrare p hela skolan, och dessa var inga blattar. De var vlintegrerade i det svenska samhllet. Jag hoppas att mina kommande barn kan vxa upp i en svensk kommun utan en massa skogsturkar.

Vad d fr rik kommun, bor det allts inga kriminella dr ?
Citera
2010-03-19, 18:36
Medlem
Dagen-Ds avatar
Jag bor i Danderyd, dock i lgenhet och inte i ngot palatsliknande hus i Djursholm.

Det bsta med att bo hr r att det alltid r lugnt och sknt, har aldrig ngonsin blivit strd av mina grannar.

Dessutom s knner man sig trygg nr man promenerar hem p ntterna

I princip s finns det inga "invandrare" alls hr, personer frn mellanstern/afrika lyser med sin frnvaro. Istllet finns det en del invandrare av typen "diplomater", en del asiater osv men inte mnga.

Dom flesta som bor i Danderyd r vlbrgade barnfamiljer som vill bo s tryggt som mjligt, och samtidigt ha nra till "rtt" skolor fr barnen. Danderyd r i princip ett enda gigantiskt villaomrde, och sen finns det lite bostadsrtter ocks framfrallt kring Mrby Centrum. I dessa bor mest ldre personer men ven en del yngre utan barn som jag.

Har fr mig att Danderyd lovade att ta emot ngra "flyktingar" i r men istllet fr att husera dom hr s betalade man nn annan kommun fr att ta hand om dom....sger vl det mesta om attityden till "flyktingar" hr. Den r precis som i innerstan dvs "det r ju sjlvklart att vi ska ta emot flyktingar, men dom behver ju inte bo just hr"
Citera
2010-03-19, 19:44
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad d fr rik kommun, bor det allts inga kriminella dr ?

Kan upplysa dig om att det bor inga kriminella i rika kommuner vanligtvis - Kanske ngon enstaka cocaine cowboy, men inte mer. Dessa vill dessutom heller inte sina grannar illa.

De kriminella stter sig istllet i sin sunkiga Volvo V70 anno -82 och ker till de rikare omrdena och begr sina skumheter dr. Sen finns det ju visserligen dem som stter sig i sin sunkiga Volvo V70 anno -82 och jobbar svart t dessa rik-lingar och p s stt krnger brd fr dagen.
Citera
2010-03-19, 20:01
Medlem
apanola IIs avatar
Det r vldigt vitt och trevligt i Tby/Danderyd. Emellant kan man se blattar och negrer p bussar eller p roslagstget, men dessa vidriga speciminer r p vg bort frn Tby efter avslutat arbete dr. p hela taget vldigt etniskt homogena kommuner
Citera
2010-03-19, 21:51
Medlem
Dagen-Ds avatar
alla som befinner sig i mellanstern eller afrika r svenskar, det r bara det att dom inte kunnat ta sig hit nnu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in