Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-14, 18:45
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andgul
Varför skulle det bli så...?
Nu inbillar du själv med påstående!
Även brottslingar som skapar sina egna verksamheter sätter själva upp sina egna lagar och regler,i syfte för att motverkar KAOS inom verksamhet!
Så vad händer om någon begår ett brott inom brottsverksamhet...?
Jooo...personen blir bestraffade mot alla odds!
Det som avgör för att samhällen ska fungerar bra,det är att undvika att begår brott och göra lagen levande så att alla ska mår bra!
Även du också...!!!

Vet du äns vad uttrycket "mot alla odds" betyder? Det hör inte alls hemma i det sammanhanget du beskriver.

Och visst, vi kan ju alla hålla med om att dommar inom brottsverksamhet är humana.
Citera
2010-08-14, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
För att slippa brottslighet inom ett område måste du anlita poliser och åklagare som utreder och åtalar brottslingar inom detta område. Varje polis och åklagare som avsätter tid till att utreda och fälla sexköpare har mindre tid till att utreda och fälla rånare, mördare och våldtäktsmän.

Det är inte vanliga människor som ser till att lagen efterlevs om man "gör den levande". Det är polisens och åklagarens uppgift.

Det är var person skyldighet att efterleva lagar och regler!
Så därtill myntad..."Gör lagen levande"!
Citera
2010-08-14, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Vet du äns vad uttrycket "mot alla odds" betyder? Det hör inte alls hemma i det sammanhanget du beskriver.

Och visst, vi kan ju alla hålla med om att dommar inom brottsverksamhet är humana.

Du har troligen inte begått någon sexbrott,skulle jag förmodar...?
För det har jag gjort.
Jag har varit en sexmissbrukare genom att köpt sex från 5 st prostituerade kvinnor.
Numera är jag fri ifrån sexmissbruket,tack vare utav min viljan!
Orsaken för att jag hade begått sexbrott,är för att jag lever mycket ensam och därför blev också en missbrukare.
Jag har inga problem med droger och eller alkohol!
Idag är jag kvitt från sexmissbruket,så jag hade vunnit kampen mot alla odds trots ensamheten fortfarande...!
Citera
2010-08-14, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Ja, vilka konsekvenser skulle det få.. ifall vi helt förbjöd prostitutionen i Sverige? För de tjejer/killar som idag helt lagligt säljer sex.. och för de män som idag olagligt köper sex?

du skulle inte få nått i sängkammaren
Citera
2010-08-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Dom enda som skulle tjäna påt är sexköparna, alla andra förlorar. fast det är nog ändå bättre än det orättvisa alternativ vi har nu.

Vore bättre med nån form av reglerad laglig bordell där tjejerna kunde väla vilka kunder de vill ha och man kunde ha att man skutillgälle uppvisa läkarintyg att man var fri från könssjukdomar. Kondomer lubrikant mm skulle finnas tillgängliga helatiden. MM kort å gott skulle man nog kunna fixa det så arbetsvilkoren för prostituerade förbättras samt att pimpsen skulle bli arbetslösa. Jag menar vem skulle knulla olagligt när det finns lagliga alternativ. Tjejerna skulle också få mer av kakan även efter skatt.
Håller helt med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in