Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-14, 13:58
Medlem
Bennehues avatar
Hej!

Det är så att jag nu varit arbetslös i över ett halvår och jag börjar bli less på detta.
Så jag tänker nu gå över till utomlandsjobb, t.ex. Norge.

Men tänkte då fråga om det finns någon som har erfarenhet av var man kan hitta dessa företagen där man kan jobba med att rensa fisk t.ex.? Hade tänkt ringa runt/skicka in CV. Hoppas bara dom förstår svenska

Skulle verkligen uppskatta svar!
Citera
2011-01-14, 14:00
Bannlyst
http://www.nordjobb.net/
Citera
2011-01-14, 14:11
Medlem
razaones avatar
Vad betalar dom en för att rensa fisk?=)
Citera
2011-01-14, 14:16
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razaone

http://www.jobba-i-norge.com/loner-i-Norge.htm
Citera
2011-01-14, 14:16
Medlem
Bennehues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
http://www.nordjobb.net/

Tack, men där kunde man ju inte reg. sitt CV eller ringa till ett särskilt företag. Endast kolla om det fanns lediga jobb i norden, fanns ej i Norge. Men tack ändå.

Citat:

Vet inte exakt, men hörde av en kompis att hans kompisar hade tjänat ca 40.000 norska!
Me like.
Citera
2011-01-14, 14:43
Medlem
Bennehues avatar
Men ingen som har jobbat med fiskrensning i norge som vill tipsa om några företag dit man kan ringa? Skulle verkligen uppskattas!
Citera
2011-01-17, 12:48
Medlem
miaroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennehue
Vet inte exakt, men hörde av en kompis att hans kompisar hade tjänat ca 40.000 norska!
Me like.

Haha tror du på allt du hör eller? Rensa fisk är ett jävla slavgöra som endast invandrare och svenskar tar för att dom nöjer sig med lönen. 18000 NOK efter skatt tjänar jag ifall jag bara jobbar 37,5 timme per vecka. Blir mer ifall man får jobba övertid eller helg men då måste man ha tur.
Citera
2011-01-19, 08:28
Medlem
razaones avatar
40 000 norska kommer man knappast upp i. 18 000 låter som sagt rimligt för en vanlig arbetsvecka.
Säkert fin OB om man jobbar skift.
Citera
2011-01-20, 04:24
Medlem
Fiskeindustrin i Norge är nu fullsmäckad av ryssar från estland, lettland och litauen. Lönen kan vara ok, om du ser till att få en duglig garanterad arbetstid. Se till att ta reda på om du får OB och övertidsersättning innan du drar dit. Jag gick på den.

Det finns fabriker som har dugliga avtal fortfarande, men de minskar stadigt i och med alla ryssar som kommer.

Annars är ju lagerjobb något som många svenska söker sig till nu. Jag har hört talas om lager i Oslo som det nästan bara arbetar svenskar på.

Som sagt, fiskeindustrin i Norge är till för invandrarna. Och du som svensk är just en invandrare.

Lär du dig ryska tror jag dock att du kan bli riktigt eftertraktad. Det är få ryssar som är duktiga på engelska, och de som är det brukar ofta få förmansroller. Kanske ett tungt projekt att ta sig an, men att kunna stoltsera med ryskakunskaper är inte illa.
Senast redigerad av DieMur 2011-01-20 kl. 04:26.
Citera
2011-01-22, 12:35
Medlem
Citat:
40 000 norska kommer man knappast upp i. 18 000 låter som sagt rimligt för en vanlig arbetsvecka.
Säkert fin OB om man jobbar skift.

Ob:n suger riktigt hårt i Norge så förvänta dig inga stora summor
Citera
2011-01-24, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark-fantasy
Ob:n suger riktigt hårt i Norge så förvänta dig inga stora summor
Beror på vart man vänder sig. Det brukar vara hyffsat fina avtal i Norge då norskarna verkligen inte vill arbeta mer än nödvändigt.

För att inte tala om vilka monsterersättningar de kan få om de jobbar under nyår eller andra röda dagar.
Citera
2011-01-24, 08:52
Medlem
Att man tjänar stora pengar på att rensa fisk i Norge är en myt ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in