Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-28, 17:03
Medlem
tramsebyxans avatar
För de angripna flickorna måste händelsen ha varit mycket skrämmande.

Det är sorgligt att vi offrar våra sekulariserade barn i vår "will to please" invandrade personer som har en stenålderssyn på både kvinnor och barn.

Framför allt handlar det om mängdlära - en mindre mängd invandrare = utspädning bland svenskar. En stor mängd invandrare = befästning av den egna nationaliteten och religionen bland likasinnade och nollintegrationen är ett faktum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winstonecool
Varför vill man ha alla detaljer? Ja du...Fundera på det ett tag.
Jag frågar dig, för du verkar synnerligen angelägen om något som sker långt ifrån dig och inte rör dig på något sätt alls, och som du inte har med att göra. Det här händer i Japan med, varje vecka kanske, och det påverkar dig i lika hög utsträckning som den här incidenten gör. Varför behöver du alla detaljer i just detta?
Citat:
Skitsnack, vi kan inte påverka vilka straff som dessa förövare får. Det är bara dravel.
Påverkar vilke .... ? Jag undrade om du hade synpunkter på svenska systemet för att hantera sociala incidenter? Om du inte har det, varför ska du då lägga dig i detta alls?
Citat:
Att människor faktiskt bryr sig om sina medmänniskor tar jag som ett jävligt bra tecken, ska du veta. Att faktiskt människor REAGERAR när perversa handlingar utförs tyder på att det finns någorlunda friska individer i samhället. Om du har någon historiekunskap gällande rasism så borde du veta att rasism exploderar pga av människors handlingar. I ett friskt och hälsosamt samhälle, med en etniskt homogen grupp av människor så sker inte sådana här saker pga av att det skulle bli lynchningar.

Pogromer skedde t.ex bara när judarna hade betett sig fruktansvärt illa. Du vet, orsak och verkan.

Och det här händer verkligen inte "bara" en gång i landet varje år. Det är inte incident som händer sällan. Det vet du mycket väl. Människor har helt enkelt fått nog.
Om barn blir antastade, så behöver såväl barnen som de närstående lugn och ro för att kunna hantera och bearbeta, tänka, känna och prata. I synnerhet små barn behöver få känslan och bilden av att vardagen är relativt trygg och förutsägbar och att vad som hänt är ett avsteg ifrån det normala, snarare än normen. Ville man bry sig om de inblandade, skicka då blommor eller vykort med några omtänksamma rader, sätt in en annons i lokala tidningen etc. Det hade både vuxna och barn nog känt stöd och mått bra av.

Men stöd enligt din mening är istället att hetsa upp stämningen nåt så inåt helvete? Skicka dit mobbliknande uppbåd som skriker, kastar ägg, filmar, och i sin tur drar dit polis med blåljus och medias uppmärksamhet? Hur fan ska barn och anhöriga få lugn och ro att hantera detta på? Kom inte och säg att detta gjordes i sympati för de inblandade. Det här handlade om subjektivt hat som ett fåtal odlat upp och de såg en chans att få ventilera ut det, för sitt eget höga nöjes skull. Det riktade sig inte som varmt stöd mot de inblandade, utan riktade sig ut mot tilltänkta gärningsmän.

Så etniskt homogent samhälle för dig, är detsamma som feodal anarki, med lynchningar? Är det en sån tillvaro du föredrar framför det sätt vi hanterar sociala incidenter på idag?
Senast redigerad av OpusOne 2011-02-28 kl. 17:06.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Enligt Expos artikel om händelsen så skriver dom

Så frågan är om det har funnits en övervakningsfilm men att den har försvunnit på något suspekt vis eller om de inte filmar överhuvudtaget?

För som jag har förstått de tidigare i tråden så ska de finnas kameror inne på badet.

Hur som så kommer dom nog att komma undan nu, då de är ord mot ord och det är väl mest synd om skäggbarnen :/

Så torde skett då kameror enl badet är uppsatta
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, som sagt. Min position är att vi får utgå från att polisen har satt rätt rubricering på brottet, om det inte finns uppgifter som talar i annan riktning, vilket det i det här fallet inte gör. Inte heller att de tagit av flickorna kläderna finns det ju uppgifter som tyder på, men om så vore fallet och att de därefter tagit dem på rumpan så skulle jag säga att våldtäkt mot barn fortfarande är en helt osannolik rubricering. Däremot kan det nog anses försvårande att det verkar röra sig om flera gärningsmän, utan att för den skull rubriceringen lär ändras.

I min värld spelar det ingen roll var dom tagit någonstans på barnen.
Det tyder på att man inte ska ha den typen av människor på badhus där det vistas barn.
Vad vet man om anmälan har någon sett den?
Skriver AB helt korrekt i så fall är det första gången.
Citera
2011-02-28, 17:04
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Intressant grepp, det där med strukit. Från "tafsat, rört" (Expo) till strukit, måste ha varit ett försök att få det att låta mindre allvarligt.

Stryka över ryggen. Det gör man med katter.

Ja, det är enastående. Aldrig tidigare har någon sett formuleringen "strukit över ryggen" i samband med att ett otillbörligt närmande ska beskrivas.
Citera
2011-02-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I min värld spelar det ingen roll var dom tagit någonstans på barnen.
Det tyder på att man inte ska ha den typen av människor på badhus där det vistas barn.
Vad vet man om anmälan har någon sett den?
Skriver AB helt korrekt i så fall är det första gången.

Jag kan inte annat än att hålla med.
Så jävla sant. Dessa "ensamkommande" barn måste ju lära sig hur saker går till i det svenska samhället.. inte fan ser jag grupper av svenska barn som går runt och smeker på främmande afghan tjejer. Vad hade pappa afgan gjort om våra barn tafsade på deras döttrar?
Citera
2011-02-28, 17:07
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Vaknade i morse och såg att ni skapat en mobb, baserat på FBs förvridna rykten. Jag gick till FB och fick se den här: http://www.youtube.com/watch?feature...YfL8qrdQ#at=82
Flicka gruppvåldtagen av 20 invandrare? med skägg? friade av polisen? polisen och systemet agerar inte? media skyddar dom? å musiken i bakgrunden vrålar om hat ... följt av stort polispådrag ?!?

Asså ... era fullständiga epa-muppar! Vad i helvete håller ni på med??

Jag tyckte själv den här saken var död redan efter någon sida i tråden, men rasister är på väg att dra ner Sverige till samma nivå som USA anno 1850, Tunisien och Afghanistan: flock-mentalitet, ryktesspridning, subjektiv rättvisa baserat på lös hörsägen, anarkistiska förtecken, mobbar .. blir ju svårt att motivera varför man inte skulle ge sig på riksdagshuset med ... göra Sverige till Libyen typ ... Det här förfarandet är precis samma som rasister säger att invandrares samhällen och beteendemönster utmärks av; något rasisterna gärna tror beror på såväl biologi som intellektuell förmåga och mycket mer.

Den här tråden ska jag fan spara, för den är ett praktexempel på hur rasism får fäste. Att göra en atombomb av en kina-smällare.

Håller med till 100%.

Jag tycker självklart inte synd om folk, oavsett påbrå, som blir uppläxade om, observera OM, de faktiskt begått sexövergrepp mot barn eller kvinnor. Men ska man inte läxa upp alla som begår sexövergrepp? En kvinna lär inte bry sig nämnvärt om hon blir våldtagen av en svensk psykopat eller en MENA-psykopat.

Den här rasistiskt motiverade medborgargarde-mentaliteten är sannerligen osvensk och ytterst primitiv och för Sverige med stormsteg mot ett nordiskt talibansamhälle och ju mer våld NU + anhäng använder desto mer våld kommer de att möta från samhället. Är det verkligen en utveckling man vill ha och en utveckling man tjänar på?
Citera
2011-02-28, 17:10
Medlem
Citat:
Uppgifter förvreds så mycket på forum att lynchmobb bildades
Det började med en anmälan om sexuellt ofredande mot unga flickor i ett badhus.
Sedan växte det till ett internetrykte med stora proportioner och slutade med en mobb som krävde egen rättvisa.

Typiskt denna blaska som sniker här titt som tätt och skriver artiklar i önsketänkande format.
Man missade tydligen den andra pöbeln som kontrade här i tråden.
Men ni förnekar er inte AB:
MrsMagoo, du om någon måste ju veta hur rykten kan leva sitt eget liv, jag menar ju din exemplariska styckning av bordellaffären mm.. Inte trodde jag du gick igång på sånt här trams, hade detta gällt svenska ungdommar rakt igenom hade det rubricerats som ungdomligt oförstånd och de inblandade hade fått en rejäl avhyvling av sina lärare/föräldrar eller dylika vårdnadshavare.
Citera
2011-02-28, 17:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Visst är det skillnad, men uppenbarligen gick inte min poäng fram. Jag ville påvisa att det inte är konstigt med kulturkrockar.
Jag försvarar inte dessa killars agerande för fem öre, men jag vill gärna veta vad de har gjort innan jag bedömer hur arg jag ska vara. Nu verkar det ju faktiskt som om vi har fått veta ungefär vad som har hänt och om detta stämmer så hoppas jag verkligen att det går till åtal och att de döms.
Om en enda kille i äldre tonåren - spelar ingen roll vilken nationalitet han har - gick fram till min dotter i 10-12-årsåldern och började smeka henne mot hennes vilja - det räcker om det är på ryggen - skulle åskan slå ner och jag sitta hos polisen för misshandel eller dråp. Och jag skulle inte ångra mig en sekund!

Om du fick styra ett land med de normer du verkar ha skulle det snabbt gå åt helvete.

Och så undrar jag: Vad i h-e är det för chefer och personal som ordnar detta? De borde omedelbart fråntas allt ansvar oavsett vilka arbetsuppgifter det handlar om.

Nej, jag är inte i närheten av att vara rasist (läs mitt inlägg igen, noga!). Min poäng är, att om oförvitliga, infödda medborgare får se sina barn bli utsatta på detta sätt så kommer det att leda till svåra motsättningar. Ni som undrar var extrema ideologier som nazism har hämtat sin näring: Här har ni svaret!
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-02-28 kl. 17:13.
Citera
2011-02-28, 17:13
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Man missade tydligen den andra pöbeln som kontrade här i tråden.

Gillar heller inte AB. Dock är det så att det förekom två pöblar: de utanför huset, och avskummet i tråden som backar dem.

Sen är vi några få användare som visserligen inte förnekar det inträffade, men dock anser att mer fakta behövs än ett par konstiga vittnesmål på flashback - och en artikel på en sajt, ökänd för sin invandrarfientlighet - innan man kan dra ngn definitiv slutsats om vad som egentligen hänt.
Uppenbarligen hade vi också rätt. Mängder av överdrivna uppgifter fick resonans och som tur var blev följderna inte allvarligare.

Självklart är det dock så att händelsen ska utredas och om det finns några skyldiga ska de straffas och brottsoffren ska ges lämpligt stöd.
Huruvida eventuella förövare är minderåriga eller invandrade är en långt senare fråga att diskutera. Att utan något som helst underlag skrika "våldtäktsmän" och "skäggbarn" är bara korkat och föraktfullt.
Senast redigerad av hundensår 2011-02-28 kl. 17:17.
Citera
2011-02-28, 17:16
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad menar du? Invandrare är givetvis inte en folkgrupp.
I lagens mening kan faktiskt "invandrare" anses som en folkgrupp när det är frågan om HMF.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har följt trådens debatt om att killarna innan simhallsbesöket ska ha blivit informerade om hur man ska bete sig. Många i tråden har då uttalat att "att det överhuvudtaget ska behövas säger ju allt", ungefär.
Att de informeras om svensk sexuallagstiftning har ju bekräftats av Kaiser Chief som arbetar i branchen.
https://www.flashback.org/sp29104277
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Som ett led i presentatationen av Sverige och som en del i övrigt integrationsarbete så går vi igenom Svensk sexuallagstiftning och i vissa fall även mer kulturellt betingade frågor rörande sex och samlevnad.
Emellertid är jag en smula skeptisk till PI's formulering
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt Inkorrekt
ledsagaren förklarade att de ensamkommande innan besöket på badhuset t o m gått igenom svenska seder och bruk, att man inte får våldsföra sig på flickor även om de är lättklädda.
Vem skulle ledsagaren ha förklarat detta för och hur har det i så fall kommit till PI's kännedom. Har någon av föräldrarna hört ledsagaren uttrycka sig på detta sätt för de anlända poliserna?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som hävdas är att Aftonbladet inte tagit del av anmälan. Aftonbladet har inte hävdat att de tagit del av anmälan - de har citerat en polis.
Men du måste väl hålla med om att AB artikeln är skriven på så sett att den ger intrycket av att AB har tillgång till anmälan, till skillnad från 'den okunniga pöbeln'?
Genom det flitiga användandet av "enligt anmälan" i artikeln.
Citera
2011-02-28, 17:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
MrsMagoo, du om någon måste ju veta hur rykten kan leva sitt eget liv, jag menar ju din exemplariska styckning av bordellaffären mm.. Inte trodde jag du gick igång på sånt här trams, hade detta gällt svenska ungdommar rakt igenom hade det rubricerats som ungdomligt oförstånd och de inblandade hade fått en rejäl avhyvling av sina lärare/föräldrar eller dylika vårdnadshavare.

Det som är trams för andra kanske inte är trams för mig.
Rykten ska alltid hållas under kontroll vilket jag även gjort här.
Men jag bortsåg inte från att något har hänt.
Jag går inte igång. Jag ventilerar samhällshändelser i den mån det går i det här fallet.

Jag bryr mig inte om hudfärger men däremot vad som kan tänkas finnas bakom ett pannben.
För mig är strykande över ryggen rumpan eller benen inte godtagbart.
Barnen tog illa vid sig och det anser jag är skäl nog att bry sig.
Unga män beter sig sällan i grupp på det viset och vad sker då man inte förstår vad som är rätt och fel?
Jag blir stundtals mörkrädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in