Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-02-24, 05:32
Moderator
NewDeers avatar
Eftersom du tvekar så säger jag nej - du ska inte träffa henne just nu. Prata mer, lär känna henne på riktigt, och avgör sen vad du vill göra. Om du bara vill bli av med oskulden så är det inte schysst mot varken dig eller henne - finns nog bättre alternativ då.
Citera
2011-02-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumlecola

Vad säger ni, har jag något att förlora genom att träffa den här tjejen? Det känns som min livschans att både bli av med oskulden och att skaffa en flickvän, men jag vet inte.

För bövelen karl! Jag beordrar dig att ta alla chanser som bjuds inklusive denna! Om du bara visste vilket gyllene tillfälle som du har fått uppdukat för dig här, att inte ta chansen nu vore att spotta Fru Fortuna rakt i ansiktet...
Citera
2011-02-24, 09:12
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Tjena!

Det är såhär att jag har snackat med en tjej nu i ungefär en vecka. Redan efter någon dag så ville hon träffas, jag kände självklart att det inte gick eftersom vi knappt hade snackat någonting. Nu har vi som sagt pratat i en vecka, och jag känner både att det är rätt, men ändå fel att träffas, låt mig berätta:

Grejen är att min bakgrund är den typiska oskulden (+20år, aldrig kysst en tjej osv). Tjejen ifråga har haft 2 seriösa förhållanden medans jag har 0 erfarenhet = gör mig osäker och nervös att jag vågar träffa henne.

Hon har gett mig komplimanger, och jag har gett henne komplimanger, tror att jag inte har tyckt att hon varit speciellt attraktiv. Hon har lagt upp några bilder på senare tid där hon är väldigt söt, men om man kollar på bilder ifrån henne i somras och senare, då ser ut hon som ett riktigt träsktroll.

Det tredje skälet som gör att jag inte vet ifall jag ska träffa henne är att hon bor 40 mil härifrån.

Vad säger ni, har jag något att förlora genom att träffa den här tjejen? Det känns som min livschans att både bli av med oskulden och att skaffa en flickvän, men jag vet inte.

haha du ska vara försiktig med tjejer som du inte har träffat på riktigt, läst epå flashback om en snubbe som gjort det över internet dock hade han bara fått ansiktsbilder på denna tjej, blivit lite intresserad för att sedan någon kväll träffa henne och hon var så stor så hon saknade nacke

edit: läste nu att du var oskuld, vafan slå till, hon bor 40 mil ifrån dig, se bara till att inte umgås med polare om hon är ful, knulla en hel helg låt henne åka hem = win win då dina polare ej vet om det och du har fått knulla en massa.
Senast redigerad av Wheeler88 2011-02-24 kl. 09:16.
Citera
2011-02-24, 10:51
Bannlyst
Jag skulle inte ha tvekat att ta chansen om tjejen bott i samma stad - men 40 mil hade jag inte åkt utan mer kött på benen! Ni har alltså pratat med varandra i telefon under en veckas tid, och inte bara chattat? Det är i och för sig lättare att känna av personkemin via ett telefonsamtal än enbart via skrift, men ändå inte detsamma som att träffas i verkligheten.

Jag skulle nog avbryta en sådan långväga flört och i stället försöka få kontakt med någon som finns på närmare håll.
Citera
2011-02-28, 03:23
Medlem
Jag skulle inte tvekat, du har inget att förlora. Känns det som att det inte fungerar, så funkar det inte. Inget mer med det, funkar det har du lyckats.

Träffade själv en tjej över nätet och har nu varit tillsammans med henne i 6månader, funkar skit bra.

Säger som en kompis alltid säger på fyllan "KÖÖR BARA KÖÖÖÖR"
Citera
2011-02-28, 03:29
Medlem
RoaldDahls avatar
Hon kan vara desperat.
Citera
2011-02-28, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Hon kan vara desperat.

Kan så vara, men även inte.
Att "ragga" på internet behöver inte betyda det.
Jag själv tycker det kan vara roligt att flörta med någon på nätet, dock har jag inte poängen att få det att bli något om det inte klickar. Klickar det kan man se vart det leder. Och jag tror inte jag är den enda.
Citera
2011-02-28, 08:59
Medlem
Själv är jag ingen krograggare vilket innebär att i mina 6 år på krogen har jag lyckats få med mig 3 tjejer hem och 0 har resulterat i ett förhållande..

Dock är jag kungen på internet och genom mina år på webben har jag lyckats ha sex med hela 17 st och 5 av dom har resulterat i förhållande...

Sen har man ju hittat dom på nätet som man snackat med i flera månader och kanske även år och sen en dag beslutar sig för att träffa denna person, så skiter sig allt och man har absolut inget o säga till varandra..

Men har du något att förlora på att träffa någon? Nej, alltid spännande att se vad övriga landet har att erbjuda.
Citera
2011-02-28, 21:14
Medlem
Nej du har inte mer att förlora på att träffa en tjej från internet än en tjej från kön på Ica. Tjej som tjej.
Citera
2011-02-28, 22:02
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Tjena!

Det är såhär att jag har snackat med en tjej nu i ungefär en vecka. Redan efter någon dag så ville hon träffas, jag kände självklart att det inte gick eftersom vi knappt hade snackat någonting. Nu har vi som sagt pratat i en vecka, och jag känner både att det är rätt, men ändå fel att träffas, låt mig berätta:

Grejen är att min bakgrund är den typiska oskulden (+20år, aldrig kysst en tjej osv). Tjejen ifråga har haft 2 seriösa förhållanden medans jag har 0 erfarenhet = gör mig osäker och nervös att jag vågar träffa henne.

Hon har gett mig komplimanger, och jag har gett henne komplimanger, tror att jag inte har tyckt att hon varit speciellt attraktiv. Hon har lagt upp några bilder på senare tid där hon är väldigt söt, men om man kollar på bilder ifrån henne i somras och senare, då ser ut hon som ett riktigt träsktroll.

Det tredje skälet som gör att jag inte vet ifall jag ska träffa henne är att hon bor 40 mil härifrån.

GÖR DET FÖR HELVETE.

Jag nätdejtade ett tag förut och var ganska mycket i samma situation, oskuld osv. Du ska vara medveten om att ni kanske inte alls klickar i verkligheten och att det blir konstigt. Jag har varit på ett flertal risiga IRL-träffar, men till sist träffade jag en som jag dels förlorade oskulden till och dels hade en kortare romans med i cirka två månader (höll inte i längden pga. diverse omständigheter). Träffades först när hon var på besök i min stad och andra träffen, när vi först blev "intima", så åkte jag till stan hon bodde i då, som låg cirka 1,5 timmes resväg bort.

Ingenting att förlora alls. Ta det inte personligt om det inte klickar. Fortsätt dejta, bara.
Citera
2011-02-28, 22:08
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Är hon kåt i dig och du är en oskuld på 20+ då är det fan bara att tuta och köra för du verkar ju inte ha lyckats fixa det på krogen än så länge! och det vore bra för dig att få knulla så har du gjort bort det och får bättre självförtroende!!!!

Sen ska man ju inte överdriva det där med att förlora oskulden. Jag känner inte att jag är någon nämnvärt annan person nu än innan jag knullade.
Väldigt överhypat såhär i efterhand.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in