2011-03-02, 15:46
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Någon som har fler oöppnade pensionskuvert?
Citera
2011-03-02, 15:51
Medlem
RoaldDahls avatar
Ja, antagligen ligger de någonstans eftersom jag bara har fått två stycken i hela mitt liv. På det första stod det nånting (siffror), på det andra stod det 0 överallt. Det ena fick jag för 20 år sedan, det andra för 3 år sedan. Det är de enda jag fått.

Hur ofta ska man få såna?
Citera
2011-03-02, 16:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag tänkte att de skulle kunna bli en värmande brasa på ålderns höst. Då spar jag ju ändå in lite el-pengar.
Citera
2011-03-02, 17:26
Medlem
toby79s avatar
Jag brukar hitta såna där lite då och då när jag storstädar. Fast jag får inte bara det röda kuvertet. Så det blir ju ännu fler.
Citera
2011-03-02, 21:42
Medlem
Coolingar där som inte bryr sig om pensionen.
Citera
2011-03-02, 21:45
Medlem
toby79s avatar
Det är ju inte mycket att bry sig om i mitt fall. Vill jag tjäna mer till pension så löser jag det själv. Det orangea kuvertet visar i praktiken ingenting vettigt för en ung person.
Citera
2011-03-02, 21:55
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenabrudar

Jovisst gör jag det, men jag har fått kuvertet 2 ggr på 20 år.
Citera
2011-03-02, 21:56
Medlem
Chopinowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Jovisst gör jag det, men jag har fått kuvertet 2 ggr på 20 år.
Det skall väl komma årligen så då har det nog minsann blivit något litet fel!
Citera
2011-03-03, 09:12
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenabrudar

Nja..jo visst bryr jag mig. Jag har i åratal betalat in ganska mycket varje månad till en privat pensionsförsäkring. Jag får väl erkänna att jag har ganska dålig koll även på den, men jag antar att min framtida trygghet iallafall knappast beror på det som står i det oranga kuvertet. Nu har det ju mer blivit en "Grej" detta med att samla oöppnade kuvert. Jag kanske kan göra någon liten "Happining" med dem den dagen jag jag går i pension. Om jag går i pension, annars får de väl tillfalla någon lycklig släkting.
Citera
2011-03-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nja..jo visst bryr jag mig. Jag har i åratal betalat in ganska mycket varje månad till en privat pensionsförsäkring. Jag får väl erkänna att jag har ganska dålig koll även på den, men jag antar att min framtida trygghet iallafall knappast beror på det som står i det oranga kuvertet. Nu har det ju mer blivit en "Grej" detta med att samla oöppnade kuvert. Jag kanske kan göra någon liten "Happining" med dem den dagen jag jag går i pension. Om jag går i pension, annars får de väl tillfalla någon lycklig släkting.

Det där med röda kuvert behöver man inte spara eftersom det går att logga in på minpensioin.se

För övrigt kan man lika gärna räkna på 40-50% av inkomsten som man får ut från allmänna pensionen...Förhoppningsvis finns tjänstepension och privat sparande alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in