Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-04, 20:37
Medlem
raveshuffles avatar
Jag har under ett tag funderat över att istället för att ha dyra larmsystem eller lås, bygga eller köpa Dödsfällor till sin lägenhet. Därmed kan man låta dörren stå öppen, vilket skulle förenkla ens vardag genom att inte behöva ha koll på nycklar osv.

Jag ser inte varför det inte skulle vara lagligt om man hade en stor varningsskylt av något slag där det exempelvis skulle stå:

"VARNING FÖR DÖDSFÄLLOR!"

Givetvis skulle man själv kunna komma in i sin lägenhet utan skador, eftersom det är ens egna fällor.

När det gäller vad för sorts Dödsfällor man ska ha så vill man helst inte ha något som förstör eller ger skador på lägenheten, exempelvis bomber, syra eller farliga djur som kan ge både splitter- och fuktskador som kan påverka andra i huset.

Har ni några tips på effektiva Dödsfällor? Själv tror jag att den bästa lösningen vore någon slags knivar, järnspiror, gift pilar eller någon slags mangel. Ungefär som en slags Indiana Jones fälla fast mer effektiv och på mindre format.

Helst ska det vara lätt att rengöra. Möjligen ha hallen inredd i någon slags plast för att undvika fuktskador av blod och annat. Eftersom jag är miljö-vänlig vill jag helst inte ha något som drar mycket energi.

Dela gärna med er om era kunskaper på området! Ge gärna tips på egna konstruktioner eller hemsidor som säljer Dödsfällor.
2011-08-04, 20:39
Medlem
alienDNAs avatar
Du, min vän.

Har för mkt fritid på dina händer.
Jag beundrar dock din fantasi. Jag skulle då inte kunna komma på att ha dödsfällor hemma, istället för lås och bom.

Touché.
2011-08-04, 20:42
Medlem
Poissas avatar
hade jag suttit fast i dina skor hade jag ju fyllt lägenheten med björnsaxar och manipulerat knivarna med sylbladsvassa rakblad och dränkt dom i kobra gift =)
2011-08-04, 20:46
Medlem
raveshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Du, min vän.

Har för mkt fritid på dina händer.
Jag beundrar dock din fantasi. Jag skulle då inte kunna komma på att ha dödsfällor hemma, istället för lås och bom.

Touché.

Vore det dock inte en härlig känsla att bara kunna vandra in i sitt hem utan att behöva låsa upp och dylikt? Att bara ha en öppen dörr, till och med ha dyra ägodelar och godsaker synliga för att locka in inkräktare.
2011-08-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raveshuffle

När det gäller vad för sorts Dödsfällor man ska ha så vill man helst inte ha något som förstör eller ger skador på lägenheten, exempelvis bomber, syra eller farliga djur som kan ge både splitter- och fuktskador

Vad tänker du på för farliga djur som kan ge splitterskador?
2011-08-04, 20:50
Medlem
raveshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poissa
hade jag suttit fast i dina skor hade jag ju fyllt lägenheten med björnsaxar och manipulerat knivarna med sylbladsvassa rakblad och dränkt dom i kobra gift =)

Som sagt vill jag helst avstå från dränknings lösningar då det kan ge fuktskador. Björnsaxar och rakblad är en bra ide men är förmodligen inte tillräckligt för att döda.
2011-08-04, 20:52
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Som sagt vill jag helst avstå från dränknings lösningar då det kan ge fuktskador. Björnsaxar och rakblad är en bra ide men är förmodligen inte tillräckligt för att döda.

nu menade jag ju att knivarna på björnsaxen skulle dränkas med gift, inte personen i fråga. .
du kan ju alltid hänga upp björnsaxar som klipper hvuudet på folken som går in i lägenheten?
2011-08-04, 20:52
Medlem
raveshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Vad tänker du på för farliga djur som kan ge splitterskador?

Jag menar att bomber kan ge splitterskador, men annars vore det intressant med spitter skjutande djur.
2011-08-04, 20:58
Medlem
raveshuffles avatar
Citat:
nu menade jag ju att knivarna på björnsaxen skulle dränkas med gift, inte personen i fråga. .
du kan ju alltid hänga upp björnsaxar som klipper hvuudet på folken som går in i lägenheten?

I sådant fall en väldigt effektivt gift så att offret inte hinner fly till sjukhus eller annan vård. Hur skulle björnsaxen aktiveras i perfekt tid? jag tror inte att den är tillräkligt kraftfull för att klippa ett huvud, möjligen gen andnings problem eller förblödningar.
Jag söker efter något som helst ger direkt död.

är det någon som vet om det skulle vara lagligt dock?
2011-08-04, 20:59
Medlem
Poissas avatar
Citat:
I sådant fall en väldigt effektivt gift så att offret inte hinner fly till sjukhus eller annan vård. Hur skulle björnsaxen aktiveras i perfekt tid? jag tror inte att den är tillräkligt kraftfull för att klippa ett huvud, möjligen gen andnings problem eller förblödningar.
Jag söker efter något som helst ger direkt död.

är det någon som vet om det skulle vara lagligt dock?

jadå i självförsvar är allt lagligt
2011-08-04, 21:05
Medlem
raveshuffles avatar
Citat:
jadå i självförsvar är allt lagligt

Möjligen, skulle man dock kunna planera ett mord ungefär som något i stil med filmen "deathproof"?
att man leder sina fiender nära ens dörr och kanske har en ipad liggande i hallen eller jävligt bra gräs som ett lockbete.
2011-08-04, 21:12
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Möjligen, skulle man dock kunna planera ett mord ungefär som något i stil med filmen "deathproof"?
att man leder sina fiender nära ens dörr och kanske har en ipad liggande i hallen eller jävligt bra gräs som ett lockbete.

men är det ett planerat mord ses det ju inte som självförsvar så vida du inte kan bevisa att det inte var planerat :P
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in