Jag har under ett tag funderat över att istället för att ha dyra larmsystem eller lås, bygga eller köpa Dödsfällor till sin lägenhet. Därmed kan man låta dörren stå öppen, vilket skulle förenkla ens vardag genom att inte behöva ha koll på nycklar osv.
Jag ser inte varför det inte skulle vara lagligt om man hade en stor varningsskylt av något slag där det exempelvis skulle stå:
"VARNING FÖR DÖDSFÄLLOR!"
Givetvis skulle man själv kunna komma in i sin lägenhet utan skador, eftersom det är ens egna fällor.
När det gäller vad för sorts Dödsfällor man ska ha så vill man helst inte ha något som förstör eller ger skador på lägenheten, exempelvis bomber, syra eller farliga djur som kan ge både splitter- och fuktskador som kan påverka andra i huset.
Har ni några tips på effektiva Dödsfällor? Själv tror jag att den bästa lösningen vore någon slags knivar, järnspiror, gift pilar eller någon slags mangel. Ungefär som en slags Indiana Jones fälla fast mer effektiv och på mindre format.
Helst ska det vara lätt att rengöra. Möjligen ha hallen inredd i någon slags plast för att undvika fuktskador av blod och annat. Eftersom jag är miljö-vänlig vill jag helst inte ha något som drar mycket energi.
Dela gärna med er om era kunskaper på området! Ge gärna tips på egna konstruktioner eller hemsidor som säljer Dödsfällor.