Hej! Efter ca 15-20 min löpning utomhus så får jag plötsligt så ont i ljumsken att jag inte kan fortsätta springa. Efter bara några minuter med vila/töjning/lätt gång så kan jag fortsätta springa helt utan smärtor, för att sedan få ont igen efter ett tag. Som ni förstår så är detta inte hållbart om man vill springa längre sträckor utan avbrott, vilket är precis det jag vill göra... Det är ganska svårt att säga precis vart det gör ont men jag skulle tippa på M.Iliopsoas eller M.Rectus Femoris. Är ganska stel i just dessa muskler då jag är gammal fotbollsspelare så det kanske kan vara korta/skadade muskler som spökar? Kan tillägga att det är på höger sida det gör ont och det knäpper ibland i höften, dock utan smärta(samma som när man knäcker fingrar). Känner mig också lite "sned" ibland så jag misstänker att det ena benet är längre än det andra( vet ej om det beror på snett bäcken eller skillnad i benlängd men mina SIPS är inte riktigt i jämnhöjd). Någon som känner igen detta problem och isf. hur man blir av med det? Tack på förhand!