2012-01-17, 20:06
Medlem
Det är så att jag har under en lång period haft låg kroppstemperatur, kalla händer och fötter. Mina fötter och häl har även blivit ganska blå-aktiga och svullna. Har haft förstoppning flera gånger, även om jag ätit en del fibrer?
Min kost varierar ofta, eftersom jag lider av någon slags anorexia, så sänker jag på mitt dagsbehov när jag vill gå ner i vikt (har ett bmi på 17.6), men annars kan jag vräka i mig mycket mat.
Dessa blå-aktiga svullnader som jag har fått (ENDAST FÖTTERNA OCH HÄLEN) har förvisso gett ifrån sig smärtsamma signaler.
Har även fått Afte i munnen.

Känner ni igen det? Behöver verkligen hjälp!!
Citera
2012-01-17, 20:08
Medlem
Denoms avatar
Hur mycket äter och dricker du dagligen? Är ditt urin mörkare i färgen eller snarare transparent?
Citera
2012-01-17, 20:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Det är så att jag har under en lång period haft låg kroppstemperatur, kalla händer och fötter. Mina fötter och häl har även blivit ganska blå-aktiga och svullna. Har haft förstoppning flera gånger, även om jag ätit en del fibrer?
Min kost varierar ofta, eftersom jag lider av någon slags anorexia, så sänker jag på mitt dagsbehov när jag vill gå ner i vikt (har ett bmi på 17.6), men annars kan jag vräka i mig mycket mat.
Dessa blå-aktiga svullnader som jag har fått (ENDAST FÖTTERNA OCH HÄLEN) har förvisso gett ifrån sig smärtsamma signaler.
Har även fått Afte i munnen.

Känner ni igen det? Behöver verkligen hjälp!!
Du har ju uppenbarligen någon typ av ätstörning, så mitt råd är att du/ni grundligt går igenom denna, inte minst så att du vet vad det är och kan formulera den i text, och ser om det finns någon problematik bakom. Förstoppning beror säkert på för lågt vätskeintag kombinerat med ätproblematiken och brist på motion (om du inte käkar järn?).
Kalla fötter etc. kan bero på mycket. Sannolikt en kombination av ovan skrivna -> lågt Hb.
Citera
2012-01-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur mycket äter och dricker du dagligen? Är ditt urin mörkare i färgen eller snarare transparent?
Varierar.. ibland ligger mitt kaloriintag på 500-700 kalorier, ibland kan det även ligga på 2200-3000 kalorier.
Denna veckan har jag druckit ganska lagom mycket med vatten med tanke på att jag varit rätt torr i huden..
Det skiftar faktiskt.. en vecka så är mitt urin mörkare i färgen, nästa så är den transparent.
Beror på om mitt kaloriintag varit låg under den veckan.
Citera
2012-01-17, 21:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Varierar.. ibland ligger mitt kaloriintag på 500-700 kalorier, ibland kan det även ligga på 2200-3000 kalorier.
Denna veckan har jag druckit ganska lagom mycket med vatten med tanke på att jag varit rätt torr i huden..
Det skiftar faktiskt.. en vecka så är mitt urin mörkare i färgen, nästa så är den transparent.
Beror på om mitt kaloriintag varit låg under den veckan.
Försök att hålla en rutin där du har ett jämnt kaloriintag, att du får i dig nödvändiga vitaminer, mineraler och får i dig tillräckligt med vatten varje dag. Om inte det hjälper så kan du i alla fall utesluta att det har att göra med din kost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in