Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-19, 17:12
Medlem
sheizzekloss avatar
http://svtplay.se/v/2680786/overklassafari

Allt åt alla vill att man ska åka till solsidan och odla sitt klasshat.

Vad tycker ni om denna idé?
Citera
2012-01-19, 18:00
Medlem
afrokille1337s avatar
Gillar inte denna ide alls. jag tror inte det kommer att påverka folk som åker med dessa resor mer positivt, mer isf negativt. hat kommer skapas och det kommer bara bli större "uppdelningar" i vårat samhälle. Tycker också att dom inte borde gå och peka ut vilka villor där det bor rikare människor och säga ja här bor en man som har en årsinkomst på 2 miljoner.
Citera
2012-01-20, 23:46
Medlem
CampzEhs avatar
Hur orkar folk bry sig ens? Det är väl roligt att vissa har lyckats, var glada över att vi har lyckade människor i vårt land. Avundsjukan äter upp oss inifrån
Citera
2012-01-21, 00:00
Awaiting Email Confirmation
Utmärkt idé, skicka in alla invandrare på överklassafari så får vi se om eliten tycker mångkultur är lika trevligt därefter
Citera
2012-01-21, 00:28
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devious666
Utmärkt idé, skicka in alla invandrare på överklassafari så får vi se om eliten tycker mångkultur är lika trevligt därefter

Låter som en utmärkt idé, skicka med tält också så kan de övernatta i berörda områden...
Citera
2012-01-21, 01:02
Medlem
AmiralSjostedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheizzeklos
Överklassafari!

Utmärkt ide

Den utsugna arbetarklassens hänsynslösa förtryckare får äntligen ansikten och adresser. Dom har alltför länge vaggat runt med hög hatt och monokel i sina reservat.
Citera
2012-01-21, 02:29
Medlem
Det är väl en jättebra idé att se hur den andra delen av befolkningen lever. Tvärtom skulle nästan vara ännu bättre, kapitalisterna är allt för isolerade, de har ingen aning om hur vanligt folk lever och hur deras beslut påverkar dessa.

Att "odla klasshat" betyder inte att man ska odla hat för överklassen btw, utan att man ska få upp ögonen för det orimliga med klassamhället som sådant.
Citera
2012-01-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CampzEh
Hur orkar folk bry sig ens? Det är väl roligt att vissa har lyckats, var glada över att vi har lyckade människor i vårt land. Avundsjukan äter upp oss inifrån
Räknas arv som att man "lyckats"? Jag har inget emot att folk som arbetat hårt får en rimlig belöning för det, men det är orimligt att man föds in i ett priviligierat liv och ärver en förmögenhet. Arv borde begränsas till rimliga nivåer, dvs hus och annat som kan vara av sentimentalt värde, men inte en massa aktier eller andra finansiella tillgångar. Varför ska vissa bli miljonärer när deras enda bedrift har varit att de föds till rätt familj?
Citera
2012-01-21, 03:50
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmiralSjostedt
Utmärkt ide

Den utsugna arbetarklassens hänsynslösa förtryckare får äntligen ansikten och adresser. Dom har alltför länge vaggat runt med hög hatt och monokel i sina reservat.
Sarkasm, eller inkompetens? Fin beskrivning av vänsterns inskränkta verklighetsuppfattning dock.
Citera
2012-01-21, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Sarkasm, eller inkompetens? Fin beskrivning av vänsterns inskränkta verklighetsuppfattning dock.
Det är väl ganska uppenbart att AmiralSjöstedt inte menar allvar, det gör däremot jag. Varför antar du att alla som inte delar din politiska åsikter är "inkompetenta"? Jag menar inte att högerfolk är inkompetenta, däremot delar vi uppenbarligen inte samma värdegrund. Kan du verkligen inte hålla debatt på högre nivå än så?
Citera
2012-01-21, 04:16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av npascal
Det är väl ganska uppenbart att AmiralSjöstedt inte menar allvar, det gör däremot jag. Varför antar du att alla som inte delar din politiska åsikter är "inkompetenta"? Jag menar inte att högerfolk är inkompetenta, däremot delar vi uppenbarligen inte samma värdegrund. Kan du verkligen inte hålla debatt på högre nivå än så?
Att jag kallar de med radikalt annorlunda politiska åsikter än mig för inkompetenta har att göra med att de är inkompetenta då de alltid är inkonsekventa om man drar det till sin spets.
Citera
2012-01-21, 05:44
Avstängd
Niggerss avatar
Finns ingenting att se där, förutom stora villor. Det är bara fånigt. Bättre med Saferi i Rinkeby och se hur Svensk invandringspolitik har misslyckat. Priset för mass invandringen är en dyr prislapp. Sverige behöver ett parti som Sanfinländarna i Riksdagen, som våga säga ifrån.

Det är mer aktion i Rinkeby , man lär får se ett lite upplopp med Somalier eller kanske en bilbränd, eller kanske en gäng våldtäkt? Eller något annat mångkulturellt.

Människorna i Solsidan, har lyckas pga deras företagssamhet. Varför skall man straffa dem för?

Citat:
Ursprungligen postat av sheizzeklos
http://svtplay.se/v/2680786/overklassafari

Allt åt alla vill att man ska åka till solsidan och odla sitt klasshat.

Senast redigerad av Niggers 2012-01-21 kl. 05:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in