Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
m*rcus känns ju för övrigt som en typisk fordonselev/före detta fordonselev på ett jämtländskt gymnasium, dialogen känns väldigt stereotypisk för personer som "studerar" fordon..iaf i jämtland, vet ej hur det ser ut i övriga landet.
Tanken slog mig tidigare. För en yrkeschaufför är det alltså helt okej att skyta med att man gillar att köra fort på allmän väg. Ja, t.o.m. lägga upp det på Facebook. Har chaufförer någon egen slags skyddad verkstad eller hur funkar det? En polis - som ju får köra fort i tjänsten ibland - hade fått enskilt samtal, indragen lön och blivit utan befordran om han eller hon lagt upp på sin FB profil att de älskar att köra fort på vägarna.
En yrkeschaufför är ju proffsen på vägarna, det är där de jobbar. Vi andra är ju mest på vägarna för att transportera oss till och från våra arbeten. Fan det är nu när jag skriver som jag inser i vilken värld M*rkus lever i, han kan ju hantera farterna, han är ju ett proffs. Han behöver inte ta hänsyn till hastighetsbegräsningar för de är ju bara till för amatörerna, inte för sådana som han. Han klarar sig.