2012-04-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Som sagt, en bekant till mig hade en konstig konversation med M*rk*s.. han verkar helt blåst.

Dialogen:
Bekant: Känner du dig inte ansvarig för de båda flickornas död?
M*rk*s: Nä, det enda jag gjorde var att köra lite för fort, tjejen som körde andra bilen borde inte ha körkort om hon inte ens kan titta efter bilar innan hon svänger
Bekant: Men du låg ju i 200-220 km/H på en 70 väg, lite svårt att bedöma avstånd då?
M*rk*s: Men det är ändå hennes fel, jag tänker inte känna någon skuld för en olycka som hände pga en tjej inte kunde göra en vänstersväng. Och ja jag körde lite för fort kanske, men det är jag knappast ensam om, alla i Sverige kör för fort, och jag kan hantera såna hastigheter, jag bromsade bra innan träffen, men hade tjejen bara väntat innan hon svänge ut hade inget hänt. Jag är inte skyldig till något, förutom en fortkörningsbot.

Snacka om idiot. Där tappade han det sista unset av medlidande som någon kunde haft.
Citera
2012-04-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Att han kört ett race tidigare spelar väl ingen roll då han var 1 av 20 kanske. Men dom övriga kunde köra lungt hem. Men inte han

Om man leker av sig på en mer skyddad plats utan massa bilar i möte, visst.
Men då behöver man kanske inte fortsätta leka då det är bilar i närheten??

Hur ska man veta att det inte går galet när man möter någon i 200km/h??
Hur ska man få honom att fatta? Innan man själv möter honom i den farten mot sin riktning!
Citera
2012-04-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Låter troligt fick det inte att stämma ,i så fall hade han tur som missade lyktstolpen. Han kunde fått den i knät
Så tänkte jag också.
Citera
2012-04-29, 18:52
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
m*rcus känns ju för övrigt som en typisk fordonselev/före detta fordonselev på ett jämtländskt gymnasium, dialogen känns väldigt stereotypisk för personer som "studerar" fordon..iaf i jämtland, vet ej hur det ser ut i övriga landet.

Tanken slog mig tidigare. För en yrkeschaufför är det alltså helt okej att skyta med att man gillar att köra fort på allmän väg. Ja, t.o.m. lägga upp det på Facebook. Har chaufförer någon egen slags skyddad verkstad eller hur funkar det? En polis - som ju får köra fort i tjänsten ibland - hade fått enskilt samtal, indragen lön och blivit utan befordran om han eller hon lagt upp på sin FB profil att de älskar att köra fort på vägarna.
En yrkeschaufför är ju proffsen på vägarna, det är där de jobbar. Vi andra är ju mest på vägarna för att transportera oss till och från våra arbeten. Fan det är nu när jag skriver som jag inser i vilken värld M*rkus lever i, han kan ju hantera farterna, han är ju ett proffs. Han behöver inte ta hänsyn till hastighetsbegräsningar för de är ju bara till för amatörerna, inte för sådana som han. Han klarar sig.
Citera
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Som sagt, en bekant till mig hade en konstig konversation med M*rk*s.. han verkar helt blåst.

Dialogen:
M*rk*s: Nä, det enda jag gjorde var att köra lite för fort, tjejen som körde andra bilen borde inte ha körkort om hon inte ens kan titta efter bilar innan hon svänger
Bekant: Men du låg ju i 200-220 km/H på en 70 väg, lite svårt att bedöma avstånd då?
M*rk*s: Men det är ändå hennes fel, jag tänker inte känna någon skuld för en olycka som hände pga en tjej inte kunde göra en vänstersväng. Och ja jag körde lite för fort kanske, men det är jag knappast ensam om, alla i Sverige kör för fort, och jag kan hantera såna hastigheter, jag bromsade bra innan träffen, men hade tjejen bara väntat innan hon svänge ut hade inget hänt. Jag är inte skyldig till något, förutom en fortkörningsbot.

Finns det på nåt vis bevis för att det är just Markus J som säger dessa saker? Jag tvivlar inte en sekund men det skulle vara perfekt om detta läckte ut lite varstans till hans vänner media, osv. Tror inte folket som gillar hans inlägg faktiskt vet hur han tänker och känner inför det som hänt. Kanske poletten faller ner lite hos denna empatilösa narcissistiska person om hans vänner börjar reagerar och ta avstånd.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Skulle inte förvåna mig heller om denna m**k*s har lite taskiga familjeförhållanden, kanske växte upp utan riktig farsa eller så, jag menar, oavsett om man vållat en annan persons död eller inte så bör man ju vara skapligt tagen och ångerfull, han verkar inte riktigt förstått vad som hänt.
Citera
2012-04-29, 18:55
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:

Dialogen:

Är det där en korrekt återgivning av den konversationen så borde det lilla aset slås i järn och få all muskulatur avlägsnad kroppen med en vinkelslip. Man kan bara stilla hoppas att det finns någon synnerligen våldsbenägen individ i något av brottsoffrens närhet som utkräver ansvar för detta. Något juridiskt/rättsligt straff värt namnet lär han nämligen inte få.
Citera
2012-04-29, 18:55
Medlem
Citat:

Dialogen:

Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Jösses. Jag blir mållös.

Ja vad säger man... nu blev även jag mållös.
Citera
2012-04-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av va-faan
Kan aldrig ha gått i 200.
Då hade förmodligen samtliga inblandade dött. Ingen förare skulle knalla ut från sjukhuset dagen efter iallafall.
Gick nog "bara" i 80-90.
Kolla gärna in lite krocktester i olika hastigheter på youtube.

Beror ju på var träffen tar, om en bil svänger vänster och den mötande bilen klipper fronten från sidan så behöver inte alla dö.
Citera
Medlem
Citat:

Dialogen:
Ungefär som jag trodde han skulle svara. Erkänner fortkörning böter ,förlust av körkort med tanke på tidigare händelser sedan villkorlig dom anser att hon var oaktsam som svängde vilket kanske är rätt Skadestånd. Ja fängelse tveksamt om han är ren sedan tidigare
Citera
Medlem
Men GUD!!!
Jag blir vansinnig!!
Har han inte dåligt samvete för tjejen i hans bil? Kände han inte henne eller vad då???
Vilket j-a kioskmongo!!!!
Vad är det för fel på människan??
Citera
2012-04-29, 18:58
Medlem
Det var väl lite misstag från båda parter.
Volvon såg säkert bilen innan svängen men trodde sig ha tillräckligt med tid att utföra svängen. I normala hastigheter hade hon nog haft rätt.
Men nu hade ju Subarun dubbelt så hög hastighet, något som föraren i Volvon omöjligen kan uppmärksamma från sin position.

Huvudansvaret tycker jag ändå ligger på Subarun. Det var han som bröt mot lagen i sitt körtsätt, inte Volvon. Hon svängde i god tro att föraren i den andra höll rätt hastighet.

Volvon gjorde nog det dem flesta andra också hade gjort.
Enda man kan klaga på från Volvon´s sida är att hon kanske skulle varit mer försiktig. Men är som sagt omöjligt att bedöma hastigheten från en bil som kommer mot en i mörkret. Man kan inte stanna i en vänstersväng bara för att man ser en bil längre bort och utgå från att den KANSKE håller för hög hastighet.

Man blir ju själv lite tokig när en förare framför en är lite "feg" och vågar inte köra ut när man själv tänker "Va fan, du hade ju gott om tid att köra ut".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in