Citat:
Ursprungligen postat av Utanbildning
Lär dig mycket om kosten. T.ex. när du säger att du äter fisk. Tonfisk, lax etc.
Bra då att veta att laxen är väldigt kaloririk pga fettet, också därför det är så gott.
Dåliga vanor, "god mat". Jag äter god mat varje dag trots deff. Jag läste snabbt på om kosten
och får nu besvara jävla massa frågor från personer som har "tränat" i 2-3 år.
Dvs lata människor som tränar armar lite då och då eftersom tjejerna gillar sånt..
Lycka till! Hoppas du fastnar för den underbara livsstilen som har gett mig och miljontals andra
så extremt mycket.
ps. Kosten är alltid prio 1, protein rikt. Sen kan du fan göra som du vill. Äta en gång eller 10. Det är upp till dig vad du föredrar. Träningen: Jag skulle rekommendera 8+reps av två anledningar. Det är lättare att öva in rätt form etc i en övning med en lättare vikt.(Stora vikter+skit form = byt intresse)
Och 8-14 reps med variation bygger mer massa i slutändan. Massa du vill ha för att bränna kcal genom att ligga på soffan.
Hej!
Bra att ni ger tips på mat, har verkligen ingen aning nästan om vad jag ska äta, hur ofta jag ska äta, om det är bra eller dåligt.
Hoppas verkligen att jag håller detta nu och att detta inte bara är en 2-3 veckors period.
Idag gjorde jag om mitt schema lite, kör 8-12 reps beroende på vilka muskelgrupper jag tränar, vilka vikter och hur mycket jag orkar.
Tar en stund att komma in i det men jag skriver upp vilka vikter jag kör med så man vet till nästa vecka, spar tid i gymmet och mer effektiv träning, så slipper man byta vikter och hålla på.
Jag och min kompis tränar tillsammans, iaf på gymmet, vi pushar oss och hjälper i slutet av repsen så man tar ut sig riktigt bra utan att göra sig illa, hänt många gånger när man är själv att man inte orkar i slutet, tar i och gör sig illa.. .t.ex nacken mm.
Till er som var intresserade av att jag skulle starta en journal, gjorde mig en och hoppas ni följer den, följer mer personer intresserar det mig mer i träningen att folk bryr sig, och peppar en.
https://www.flashback.org/p37615264#p37615264