• 1
  • 2
2012-07-01, 21:51
Medlem
Soluss avatar
Hej!

Jag och min sambo står precis i startgroparna för att renovera vår nya bostad. I vårt sovrum hade vi tänkt ha en fototapet på en av väggarna med moln- och himmelmotiv, resterande väggar vill vi ha grå-blå. Nu är frågan, hur ska vi göra för att välja rätt kulört av färgen till dessa tre väggar för att det ska passa till fototapeten?

Snälla bullen, hjälp mig!
Citera
2012-07-01, 22:08
Medlem
Fimparens avatar
Här är en sida som hjälper vilka färger som passar till vad: http://www.colorsontheweb.com/colorwizard.asp

Hoppas det gav NÅGON hjälp..
Citera
2012-07-01, 22:27
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Här är en sida som hjälper vilka färger som passar till vad: http://www.colorsontheweb.com/colorwizard.asp

Hoppas det gav NÅGON hjälp..
Tyvärr inte. En fototapet består ju inte riktigt av bara en färg. Jag behöver Veta vilka färger som kan fungera ihop med en specifik BILD.
Citera
2012-07-01, 22:47
Medlem
Nathurams avatar
Du har utan tvekan tillgång till bilden på dator. Lägg upp den men lite olika bakgrunder och se.
Citera
2012-07-02, 00:19
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nathuram
Du har utan tvekan tillgång till bilden på dator. Lägg upp den men lite olika bakgrunder och se.
Detta är naturligtvis något jag tänkt på, men man kan ju aldrig lita på att färgen blir densamma när den väl är på väggen som på skärmen.

Citera
2012-07-02, 10:59
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Tyvärr inte. En fototapet består ju inte riktigt av bara en färg. Jag behöver Veta vilka färger som kan fungera ihop med en specifik BILD.
Släng upp länk till fotot så kan jag hjälpa dig...
Citera
2012-07-02, 11:32
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Släng upp länk till fotot så kan jag hjälpa dig...
Den här är det vi har funderat på: photowall.se/photo-wallpaper/fluffy-clouds
Citera
2012-07-02, 17:45
Medlem
Asgarvads avatar
Det bästa är väl i så fall att invänta tills att fototapeten levererats. Då kan du välja vilka komplementärfärger som kan passa med tapetens blå och vit/grå nyanser.
Citera
2012-07-02, 19:56
Medlem
Nathurams avatar
Vitt tak och som kulör 0502-Y utan S från Caparol.
Citera
2012-07-03, 16:33
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Den här är det vi har funderat på: photowall.se/photo-wallpaper/fluffy-clouds
ljusblått, ljusgrå eller helt enkelt bara vitt
Citera
2012-07-07, 18:13
Medlem
Citat:
Hej!

Jag och min sambo står precis i startgroparna för att renovera vår nya bostad. I vårt sovrum hade vi tänkt ha en fototapet på en av väggarna med moln- och himmelmotiv, resterande väggar vill vi ha grå-blå. Nu är frågan, hur ska vi göra för att välja rätt kulört av färgen till dessa tre väggar för att det ska passa till fototapeten?

Snälla bullen, hjälp mig!

ta med en bit av tapeten in till färghandeln så kan dom "skjuta" av den .dvs om du vill ta en färg som redan finns i tapeten vilket är vanligt..
Citera
2012-07-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathuram
Vitt tak och som kulör 0502-Y utan S från Caparol.

från caparol

0502-y är et ncs nummer som används över hela europa.Det spelar ingen roll vilket färgmärke du använder .. kulören är densamma ! Om ja får spela viktig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in