Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-10, 11:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Frågan är i vilket läge man är rädd, eller hur? Du kanske är rädd för kriminella typer men när de börjar ge sig på dina eventuella barn så tror jag nog att du övervinner din rädsla, man hade ju säkerligen en rädsla men när man insåg vad som kan ha hänt så tror jag helt klart att man prioriterade Marina i detta fallet och kunde stå ut med eventuellt våld därinne, dessutom var ju dottern utanför och enkelt kunde ringa Farbror blå om något skulle uppstå?

Att FS är en våldsverkare är ju vida känt, det är ju bara kolla på vad han har gjort mot människor i sin omgivning tidigare, mot sina barn och hur hans brottsregister ser ut...

Ibland känns det som att folk här inne, särskillt de "alternativa" gärna vill skönmåla FS till en kille som gärna röker på lite men inte gör en fluga förnär..., men då har ni ju inte mött denna person som verkar tappa all kontroll och självbehärskning ibland (källa:fupen)

Utgångspunkten för mina spekulationer är domarna. Det finns utrymme för andra scenario än vad PÅK har presenterat.
Vi har inget annat att ta på f.n då vi inte vet ett dugg om det fanns några spår på "paketet" och isf vad visar dessa spår.
Domen i HR är s.a.s vårt facit för tillfället. Jag tror att alla här i tråden vill att GM ska få sitt straff oavsett vem som är GM. Några få undantag kan bara acceptera att f.d MT är GM.

Att f.d MT har varit en våldsverkare det är väl ingen som tvivlar på men att han var det mot M är det väl några som tvivlar på. Om han var en våldsverkare så varför tilläts han bo kvar i huset 1 år efter Ms brev?
Hon hade vänner som ville hjälpa till men hon avböjde. Till C sade hon att han var bra att ha, det kan ha varit ett sätt ge "alibi" till hans närvaro om hon var rädd men jag tror inte det.
De kvinnor som stannar kvar i sådana förhållanden har väl oftast inte något vidare kontaktnät omkring sig men i detta fallet var det ju inte så.

Skjut gärna mina spekulationer i sank. Klarar ni inte av det utan ständiga upprepningar och/eller oförskämdheter så ge f*n i att svara.
Citera
2012-08-10, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Måste du och jag finna en förklaring på det?
Menar du att FS är en sån hedersknyffel att han inte försöker att förklara sig oskyldig? Han är ju, som du påstår, skyldig.
Fult att ljuga, men inte att tiga, även om man nyss har mördat nån? Du är rolig du!

Hade du trott honom om han, i det förhöret, hade sagt sig vara oskyldig?
Men nu, när han inte har lust att snacka öht så är det bevis på skuld.

Du är ju inte sann, tror du inte att han kunnat blåneka, vilket han var skyldig eller ej?

Nej du acustic, min tolkning är nog densamma som med "klicket", han har ingen lust att snacka.
Du och andra som hysteriskt försvarar FS försöker ju hitta "konstigheter" när det gäller andra än just FS. Marinas familj och vänner synas i sömmarna och deras uttalanden och ageranden vinklas och ältas in absurdum. Kan ni diskutera vad som ses som normalt och inte när det gäller Marinas familj kan ni väl åtminstone ha överseende med att vi andra diskuterar FS och hans icke normala reaktioner och göromål? Det är ju ändå han och enbart han som trolig mördare.

Vad är skillnaden? Jag har inte sett dig protestera när Marinas familj och vänner analyseras, varför gör du inte det?
Citera
2012-08-10, 11:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du och andra som hysteriskt försvarar FS försöker ju hitta "konstigheter" när det gäller andra än just FS. Marinas familj och vänner synas i sömmarna och deras uttalanden och ageranden vinklas och ältas in absurdum. Kan ni diskutera vad som ses som normalt och inte när det gäller Marinas familj kan ni väl åtminstone ha överseende med att vi andra diskuterar FS och hans icke normala reaktioner och göromål? Det är ju ändå han och enbart han som trolig mördare.

Vad är skillnaden? Jag har inte sett dig protestera när Marinas familj och vänner analyseras, varför gör du inte det?
Vi försvarar rättssäkerheten.
Citera
2012-08-10, 11:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Du är säker på att FS är GM, men varför slår du knut på dig själv för att övertyga mig, och andra som har en vidare syn på fallet.

Om du, liksom vissa andra, är säkra på att det finns bevis som leder till en resning, varför fortsättet ni att älta? För er är ju fallet så gott som uppklarat. Du tror väl inte att Fb måste stå enade för att en resning ska komma till stånd.
Citera
2012-08-10, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vi försvarar rättssäkerheten.

Det behöver du inte göra. Eller tycker du att FS blivit orättvist och felaktigt behandlad på något vis?
Citera
2012-08-10, 11:25
Bannlyst
Citat:
Du är säker på att FS är GM, men varför slår du knut på dig själv för att övertyga mig, och andra som har en vidare syn på fallet.

Om du, liksom vissa andra, är säkra på att det finns bevis som leder till en resning, varför fortsättet ni att älta? För er är ju fallet så gott som uppklarat. Du tror väl inte att Fb måste stå enade för att en resning ska komma till stånd.

Jag försöker inte övertyga någon. Det är ganska lönlöst eller hur? Jag ifrågasätter bara varför du kan analysera alla andra förutom FS. Är han inte en trolig gm i dina ögon?
Citera
2012-08-10, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. Hur kan du med säkerhet påstå detta.
2. Ett vittne har sett någon som påminner om M i en bil som hennes i närheten av hennes bostad och ingen har sett f.d MT vid uttagsautomaten.
3. Vilken teknisk bevisningen menar du visar på att han inte var på kyrkogården?
4. Så om du blir beskylld för ett brott och FHL ljuger och förolämpar dig, så är du skyldig ifall du inte vill låta dig förhöras längre?
5. De enda bevisen som är offentligt är att Ms kropp är hittad och hon är död inget annat. Du verkar ha antingen kontakter inom myndigheten eller så är du ett medium, skulle du vilja dela dessa bevis med oss andra? Var vänlig och ange vilka bevis som kommer från My resp. Me.

Förhören med den misstänkte när han konfronteras med den tekniska bevisningen säger det mesta tycker jag. Borgars ord väger tungt för mig.
Gång på gång ändrar han sig. Många svar är: jag vet inte, jag kommer inte ihåg.
När han togs in andra gången och fick konfronteras med bilderna på blodpölen, svaren han har där gör att jag tycker att han döljer mycket.
Efter detta förhör vägrar han nästa på ett märkligt sätt:
"Advokat Hansson och misstänkt Fredrik Svensson förklarar det synes vara meningslöst
genomföra förhör enär missstänkt Svensson ej erhållit sin ordinarie medicinering för starka
ryggsmärtor.
Samtliga tre var överens att förhöra ej skulle inledas denna dag."

Han har alltid sin telefon med sig, varför inte till kyrkogården?

Bråket under båtfärden, där har du nyckeln!
Det var det avgörande som gjorde att jag med hjälp av fup:en kan sas se hela händelsen ganska klart framför mig
Med alkohol i bilden som framkommit, det var födelsedag, hög musik, han var arg och i samband med alkohol blev han aggressivare och att det var slut med förhållandet, hon ville ha ut honom, han var pank och cannabisen var slut osv.
Ändå tydligare blir det när hon slutade höra av sig eller svara i telefon vilket aldrig hänt tidigare.
Den felaktiga pinkoden och att han plötsligt har fyratusen och gott om cannabis en vecka senare och då har han fortfarade en svullen hand.
Han lägger på luren när aftonbladet ringer för att tala om att hon hittats och efter det sätter han sig och börjar skriva en massa nedsättande adjektiv om både Marina och om alla möjliga tänkbara alternativa gärningsmän, påverkar andra skribenter och skriver att både Borgar,Nejding och Kvarnström är idioter och allt möjligt i den vägen.
Allt detta tillsammans gör att jag inte längre tror att han är skyldig utan numera, alltså efter att hon hittats av Missing-Peolple vet med säkerhet att han är skyldig till att ha haft ihjäl henne.
Och fråga mig om jag skojar är ingen ide för det gör jag absolut inte.
Citera
2012-08-10, 11:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag försöker inte övertyga någon. Det är ganska lönlöst eller hur? Jag ifrågasätter bara varför du kan analysera alla andra förutom FS. Är han inte en trolig gm i dina ögon?
Helt otrolig är han inte, men hittills finns inga kända bevis mot FS. Varken buckliga skottkärror eller foton på rappade rumpor spelar nån som helst roll.
Bättre att syna vissa andra i MJs liv, FS är redan granskad och friad.
Om intet nytt dyker upp från paketet, hur tycker du då man ska gå vidare? Lägga ner, eller?
Citera
2012-08-10, 11:42
Bannlyst
Citat:
Helt otrolig är han inte, men hittills finns inga kända bevis mot FS. Varken buckliga skottkärror eller foton på rappade rumpor spelar nån som helst roll.
Om intet nytt dyker upp från paketet, hur tycker du då man ska gå vidare? Lägga ner, eller?

FS är fortfarande den troligaste mördaren även fast de inte kunde fälla honom. De friande domarna betyder inte att någon annan än han mördade Marina. Hittar de ingenting kring fyndet så kommer antagligen detta fall bli olöst eftersom polisen inte har någon annan att utreda. Jag är inte lika konspiratorisk som vissa andra som tror att det fanns andra misstänkta men polisen mörkade det eftersom de hellre försökte sätta dit FS.

Fortsätt gärna att leta alternativa gm. Säg till om du mot all förmodan hittar någon. Det går inte bra än så länge..
Citera
2012-08-10, 11:48
Bannlyst
Citat:
Måste du och jag finna en förklaring på det?
Menar du att FS är en sån hedersknyffel att han inte försöker att förklara sig oskyldig? Han är ju, som du påstår, skyldig.
Fult att ljuga, men inte att tiga, även om man nyss har mördat nån? Du är rolig du!

Hade du trott honom om han, i det förhöret, hade sagt sig vara oskyldig?
Men nu, när han inte har lust att snacka öht så är det bevis på skuld.

Du är ju inte sann, tror du inte att han kunnat blåneka, vilket han var skyldig eller ej?

Nej du acustic, min tolkning är nog densamma som med "klicket", han har ingen lust att snacka.

Vem som helst som anklagats felaktigt för mord skulle garanterat berätta att han eller hon inte har gjort det, inför ett långt fängelsestraff hade alla i den situationen desperat på alla möjliga tänkbara sätt försökt förhörsledaren och sina advokater att inse det, vädjat, skrikigt rakt ut om sin oskuld.
Citera
2012-08-10, 11:56
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Men frågan tarvar ett svar? Vad frånhåller dig själv, Q, Lajlaj, TP, reimer m.fl. att söka gåtan på detta: https://www.flashback.org/sp37864911 Om FB vore avsändaren hade det förmodligen bredvilligt delgetts tråden vid det här laget. Nu finns skäl att misstänka annan kreatör - vilken av just ovan beskrivna anledning bör synas i sömmarna. Vari bottnar ditt ointresse i detta stycket?
Citera
2012-08-10, 11:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Har en bekant som bor på landet, där har de verkligen koll på allt och alla som kommer och går, hör man en bil så kollar man upp den direkt, man kan varandras vanor och rutiner...

Ta t ex gubben som de hade kontakt med i om arrendet, han hade koll på FS alltid kom åt ett håll och gick men aldrig åt det andra, det kallar jag att ha rejäl koll på folk
Grannarna hade koll på varandra; det inte den ene såg, såg den andra - eller hörde:

Grannen som provgick den breda rampen sade sig aldrig ha hört det ljud som lät när han gick upp och ned för denna ramp; det var ett ljud han skulle ha hört:
http://www.youtube.com/watch?v=cjjvBK98c_g

Förre husägaren PZ säger att den breda rampen ej låg på den smalare den 27/7.

En annan granne, JP, säger:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 57, förhör 100809
P var vid M:s hus för cirka tre dagar sedan. Han såg då en blank ramp upp längs hennes hustrappa. Den rampen har P aldrig tidigare sett. Han kör där med traktorn cirka två dagar i veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 999f
Ja, den ligger där tillfälligt, jag har kört upp grus och så där.
När la du dit den då?
För några veckor sen.
https://www.flashback.org/sp32783379
https://www.flashback.org/sp32727230

Gången lades alltså för flera år sedan, och nu skulle bara en del av den läggas om; inte hela. Det passar ju då fantastiskt bra att börja med att slänga ut sex plattor framför rampen så att den som går uppför trappan måste gira vänsterut, alt. göra ett litet hopp över plattorna och sedan ta sig uppför den klingande rampen. - Det hela ser taffligt och arrangerat ut, och grushögen vid bilen ser inte precis ut att ha haft någon strykande åtgång: Ett par spadtag har strötts ut under Lupon för att om möjligt få den att växa.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1000f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in