Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Frågan är i vilket läge man är rädd, eller hur? Du kanske är rädd för kriminella typer men när de börjar ge sig på dina eventuella barn så tror jag nog att du övervinner din rädsla, man hade ju säkerligen en rädsla men när man insåg vad som kan ha hänt så tror jag helt klart att man prioriterade Marina i detta fallet och kunde stå ut med eventuellt våld därinne, dessutom var ju dottern utanför och enkelt kunde ringa Farbror blå om något skulle uppstå?
Att FS är en våldsverkare är ju vida känt, det är ju bara kolla på vad han har gjort mot människor i sin omgivning tidigare, mot sina barn och hur hans brottsregister ser ut...
Ibland känns det som att folk här inne, särskillt de "alternativa" gärna vill skönmåla FS till en kille som gärna röker på lite men inte gör en fluga förnär..., men då har ni ju inte mött denna person som verkar tappa all kontroll och självbehärskning ibland (källa:fupen)
Att FS är en våldsverkare är ju vida känt, det är ju bara kolla på vad han har gjort mot människor i sin omgivning tidigare, mot sina barn och hur hans brottsregister ser ut...
Ibland känns det som att folk här inne, särskillt de "alternativa" gärna vill skönmåla FS till en kille som gärna röker på lite men inte gör en fluga förnär..., men då har ni ju inte mött denna person som verkar tappa all kontroll och självbehärskning ibland (källa:fupen)
Utgångspunkten för mina spekulationer är domarna. Det finns utrymme för andra scenario än vad PÅK har presenterat.
Vi har inget annat att ta på f.n då vi inte vet ett dugg om det fanns några spår på "paketet" och isf vad visar dessa spår.
Domen i HR är s.a.s vårt facit för tillfället. Jag tror att alla här i tråden vill att GM ska få sitt straff oavsett vem som är GM. Några få undantag kan bara acceptera att f.d MT är GM.
Att f.d MT har varit en våldsverkare det är väl ingen som tvivlar på men att han var det mot M är det väl några som tvivlar på. Om han var en våldsverkare så varför tilläts han bo kvar i huset 1 år efter Ms brev?
Hon hade vänner som ville hjälpa till men hon avböjde. Till C sade hon att han var bra att ha, det kan ha varit ett sätt ge "alibi" till hans närvaro om hon var rädd men jag tror inte det.
De kvinnor som stannar kvar i sådana förhållanden har väl oftast inte något vidare kontaktnät omkring sig men i detta fallet var det ju inte så.
Skjut gärna mina spekulationer i sank. Klarar ni inte av det utan ständiga upprepningar och/eller oförskämdheter så ge f*n i att svara.