2012-08-14, 15:53
Medlem
S.P.Q.R.s avatar
Ett tillägg:

Du bör skaffa en BABIAN, eftersom dom inte är fridlysta och finns i stora mängder i nästan hela Afrika (nej era nolllor, inte den sorten som finns in Malmö utan RIKTIGA babianer).

Sydafrikanska apor kan bära virus som kan vara smittsamma och till och med dödliga för människor. Babianer å andra sidan är sympatiska och mångsidiga rackare - du kan till och med ha din babian som värdorganism vid en levertransplantation om du exempelvis skulle supa dig till skrumplever eller få gulsot.

Och inte blir babianer smittade av HIV heller, i motsats till många andra raser (just på den punkten är import av andra primater från Afrika lite av rysk roulette).

Babianer är bäst, helt enkelt!

Sade jag att Turkish Airlines flyger från Mogadishu till Riga? Åker du från riga den 12/9 och hem den 20/9 (då hinner du med lite raj-raj på Mogadishus nattklubbar, samt har tid för att bli lite kompis med din apa innan du söver den igen) så kommer du undan med 14314 spänn.

Lycklig resa!

EDIT: Det händer att babianer ägnar sig åt homosexuella aktiviteter som en sorts hälsningsritual. Dessutom är dom rätt starka och har rejäla hörntänder. Se därför till att ha din apa nedsövd eller fastkedjad inledningsvis.

Har du riktig otur KAN du bli våldtagen i tvåan av en ilsken anusbabian på ett sunkigt hotell i Mogadischu, samtidigt som du får blodiga lovebites över hela ryggen. Då blir det inte lika roligt att ta med kräket hem sen.
Senast redigerad av S.P.Q.R. 2012-08-14 kl. 16:17. Anledning: Gayvarning
Citera
2012-08-14, 16:33
Medlem
Doktordonkas avatar
Det enklaste är nog att flytta nånstans dit där det är tillåtet med apor som husdjur. Har inga bra tips på hur du ska lyckas men ett par kommentarer. För det första så är apor rätt lika människor, det är många sjukdomar som kan spridas från apa till människa, så redan där är det lite dumt.
Känner du någon som har haft apa?
En annan sak man ska veta är att de må verka gulliga och sådär, men de är precis hur jäveljobbiga som helst, härjar och slår ner saker och den där enda gången när du glömmer att haspa så ska du se att så fort du vänt ryggen till så är apan på rymmen, de är lömska och planerande, ja, på fullt allvar. Läs, t. ex. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5101125

Om du ändå ska ha en apa. Bestäm dig för nån som är jätteliten, typ nått spökdjur (galago) eller nått liknande, undvik de större och smartare.
Citera
2012-08-14, 16:41
Medlem
Salorms avatar
Skit i apan, vill du vara hetast i förorten så skaffar du dig en tam hyena, typ: http://www.hyaenidae.org/uploads/ima...et%20hyena.jpg

Kolla själv vem som ser tuffast ut, hyenan eller den livrädda babianen?
http://farm2.static.flickr.com/1243/...a0eb2532b2.jpg
Citera
2012-08-14, 16:42
Medlem
Varför bilar du inte till Spanien och snor en apa därifrån?
Citera
2012-08-14, 16:47
Medlem
S.P.Q.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Skit i apan, vill du vara hetast i förorten så skaffar du dig en tam hyena, typ: http://www.hyaenidae.org/uploads/ima...et%20hyena.jpg

Kolla själv vem som ser tuffast ut, hyenan eller den livrädda babianen?
http://farm2.static.flickr.com/1243/...a0eb2532b2.jpg

+1 på den. Hyenan är faktiskt ascool.

Men fläckiga hyenor är rätt stora och kan väga mer än 80 kilo. Man skulle få smuggla dem via båt från Mogadishu.

Men det behöver inte vara så komplicerat; att få ut dem är ingen konst, sen skulle man behöva möta upp fraktfartyget utanför Vinga eller Landsort; ute på öppet hav. En segelbåt i 36-fotklassen eller större skulle nog vara bra att ha där.

En mutad besättningsman skulle få tippa buren i havet. Hyenan skulle förmodligen vara rätt lack när man skulle öppna buren sen...
Senast redigerad av S.P.Q.R. 2012-08-14 kl. 16:55.
Citera
2012-08-14, 16:51
Medlem
Oljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
En egen pingvin? wtf...
Hon hade kompisar som var med i armen och brukade åka till Antarktis. Denna pingvin var helt själv och nära på att dö så dem tog med den hem och hon fick behålla den!
Citera
2012-08-14, 17:05
Medlem
adafrans avatar
Tror det är ruskigt svårt att lyckas få den med sig genom flygplatsen..
Det säkraste alternativet bör va att bila till Asien och hämta en. Bara att gömma apan i bilen, typ göra ett "fack" under baksätet på nåt vis och ha den där under resan
Citera
2012-08-14, 17:40
Medlem
treeflows avatar
Vilken skön jävel du är, klockren plan

Mitt råd: Det verkar lite krångligt dock, så du kanske ska överväga att muta en thailändare/indones att komma till Sverige med en apa och ge honom x antal kr för detta? Sätt honom som en målvakt, torskar han - tråkigt för honom då.
Citera
2012-08-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nej det finns där inte. Inga skåp i Bangkoks tunnelbana. Låt inte din fina plan för att få en fin apa förstöras av missar i detaljplaneringen. "Assumptions in the mother of all fuckups!"

Annars gillar jag planen. Kör på. Skulle du åka dit i tullen på Arlanda och de anklagar dig för att försöka smuggla in en apa säger du bara: "Apa? Apa!? Vad fan har ni gjort med min hund!?"

Hahahah fy fan vad bra, helt vattentätt.

OnT:
Störtskön plan, jag skulle själv kunna tänka mig en liten primat som ett härligt husdjur.
Om allt, mot förmodan () skulle skita sig, bryt dig in hos SkansenJonas bara och sno en av alla hans jävla apor.
Citera
2012-08-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Dom håller mest till i förorten .
Nu har du citerat helt fel kille kan jag lova

Men hursomhelst, var försiktig med sjukdommar. Storlek på apan när den är fullvuxen?
Citera
2012-08-14, 18:05
Medlem
Adelaides avatar
Tro mig, det kommer inte sluta bra...
Citera
2012-08-14, 18:11
Medlem
breeze420s avatar
Vad ska du göra när den dör sen? Det lär ju vara lika svårt som att dumpa en människokropp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in