"So I heard that the guy came into the theater about 25 minutes into the movie ... And I don’t know if you’ve seen the movie, but the movie is pretty much a piece of crap ... yeah, spoiler alert.”
Cook continued ... “I know that if none of that would have happened, pretty sure that somebody in that theater, about 25 minutes in, realizing it was a piece of crap, was probably like ‘ugh f*cking shoot me.’”
Även om Dance Cook är en otroligt icke-rolig komiker, så måste man ändå ställa sig frågan - är detta att gå för långt? Eller finns det ingen egentlig gräns vart komik slutar och okänslighet börjar?
Alla skämtar ju om allt, Utöya, 911, you name it.
Det påstås ju att det är deras sätt att "hantera" det men jag vettefan om man kan skylla på det alla gånger
Jag tycker väl att det är lite disrespect och osmakligt.
Men alla kan ju inte tycka lika
Allt hänger på hur man levererar det och jag tycker att han gjorde det ganska bra. Det var inte allt för grovt och det är faktiskt något som skulle kunna ha hänt, och det var säkert någon i USA som tänkte "oh fucking shoot me" under filmens gång. För det är som sagt ingen jättebra film.
Det är aldrig för tidigt att skämta pm något enligt mig, men folk som är tidigt ute har ofta svårt att se om det dem sagt verkligen är roligt.
Jag tycker skämtet var ganska lågt. Inte att det var barnsligt, men att det hade brist på humor. Man kan lika gärna tillägga "And another one was probarly thinking ´at least it can´t get any worse.`Que the rain... of BULLETS!"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!