• 1
  • 2
2012-12-04, 22:53
Medlem
storpungens avatar
arla höstkväll

Drack en kopp kaffe nyss och det slog till och jag känner mig speedad redan nu. Enligt mig är kaffe en ganska tung drog som skärper sinnet men gör en dålig i magen. Vad tycker ni om det? Hur klassas kaffet i tunghetsskalan?
Citera
2012-12-04, 22:56
Medlem
Knivgalnings avatar
Det är så lätt att vara beroende utav kaffe. "Ruset" känner jag aldrig av tror jag. Förutom att jag inte finner ro när jag ska sova om jag druckit för sent.
Citera
2012-12-04, 23:01
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivgalning
Det är så lätt att vara beroende utav kaffe. "Ruset" känner jag aldrig av tror jag. Förutom att jag inte finner ro när jag ska sova om jag druckit för sent.
Tar du heroin och sådant tungt? Jag blir glad i mössan av kaffe.
Citera
2012-12-04, 23:06
Medlem
Proclaimers avatar
Jag hörde någon gång, någonstans att det krävs ca 80 kopppar kaffe för att man ska räknas som dopad. Om det stämmer så kan det ju inte vara alltför tunga saker vi snackar om.

Edit:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein
Senast redigerad av Proclaimer 2012-12-04 kl. 23:09.
Citera
2012-12-04, 23:08
Medlem
craschpangbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Jag hörde någon gång, någonstans att det krävs ca 80 kopppar kaffe för att man ska räknas som dopad. Om det stämmer så kan det ju inte vara alltför tunga saker vi snackar om.
Snacka om rännskita
Citera
2012-12-04, 23:21
Medlem
Souldividers avatar
Jag har aldrig förstått det där "ruset" vissa får, däremot känner jag ett sug t ex efter en måltid. När jag tar en prilla kan jag känna mig lite lugnare, trots att jag har snusat en del år. Men jag tror verkligen inte att kaffe är så farligt som vissa säger att det är.
Citera
2012-12-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Souldivider
Jag har aldrig förstått det där "ruset" vissa får, däremot känner jag ett sug t ex efter en måltid. När jag tar en prilla kan jag känna mig lite lugnare, trots att jag har snusat en del år. Men jag tror verkligen inte att kaffe är så farligt som vissa säger att det är.

Jag brukar känna "ruset" ganska kraftigt när jag t.ex. måste plugga men är alldeles för trött för att hänga med, då händer det att jag tar en kopp och helt plötsligt blir jag hur pigg som helst

Tunghetsskalan... hum.. 3/10 i mina ögon
Påverkar ju inte kroppen speciellt mycket.. men det är jäääävligt lätt att bli beroende/missbrukare

Vet inte riktigt vad man ska bedöma
Citera
2012-12-04, 23:42
Medlem
Triremers avatar
Känner inget rus eller att jag skulle bli speedad.

Får jag för lite kaffe är jag okoncentrerad. Dricker jag för mycket så flyger tankarna iväg.
En måttlig dos kaffe skärper dock sinnet.

Men en hög dos koffein kan vara kul om man ska festa. Tar då runt 20 koffeintabletter för ett bra rus.
Det motsvarar 20 koppar kaffe.
Senast redigerad av Triremer 2012-12-05 kl. 00:17.
Citera
2012-12-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
arla höstkväll

Drack en kopp kaffe nyss och det slog till och jag känner mig speedad redan nu. Enligt mig är kaffe en ganska tung drog som skärper sinnet men gör en dålig i magen. Vad tycker ni om det? Hur klassas kaffet i tunghetsskalan?

Arla höstkväll? Din definition av "tidig" är inte riktigt överensstämmande med min...

Koffein är en centralstimulant. Nu knarkar jag iofs inte några av de etablerade drogerna så jag har ingen baslinje att mäta mot men kaffe blir jag ekorre på... jobbig känsla...
Citera
2012-12-04, 23:55
Medlem
TorstenFlincks avatar
Skulle sätta kaffe på samma nivå som cannabis och kat typ, dvs väldigt lätt. Det går faktiskt att ha ihjäl sig på koffein dock och det dör några av det i världen varje år. Det är dock såna som är extremt känsliga mot koffein som kolar utav det. Beroendet är dock rätt starkt måste jag säga.
Citera
2012-12-04, 23:59
Medlem
Det är mycket lättare att föra konversationer.
Citera
2012-12-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Tar du heroin och sådant tungt? Jag blir glad i mössan av kaffe.

Haha ja, jag tror han skjuter heroin rakt in i pungpåsen..
ska vara en jävla kick.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in