Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-29, 13:10
  #37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Förutom ett och annat isterband och nån enstaka Lundaknake då och då så är Scans korvar med 90% kötthalt det enda jag äter i korvväg nu för tiden.
Citera
2012-10-29, 13:11
  #38
Medlem
Signal & Anderson´s wienerkorv är en riktigt go korv
Citera
2012-12-29, 21:02
  #39
Medlem
Bro-cats avatar
Provade Lithells, bullens pilsnerkorv och scans grillkorv. Måste säga att bullens var godast men dom andra var helt klart långt mycket godare än dennis korvarna tack för tipsen, ska fortsätta prova andra märken och se om jag hittar nån oslipad diamant
Citera
2012-12-29, 21:09
  #40
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
Provade Lithells, bullens pilsnerkorv och scans grillkorv. Måste säga att bullens var godast men dom andra var helt klart långt mycket godare än dennis korvarna tack för tipsen, ska fortsätta prova andra märken och se om jag hittar nån oslipad diamant

Finns bullens varmkorv i konservburk med 40 korvar i, dom är riktigt goda.
Citera
2012-12-29, 22:12
  #41
Medlem
rfvs avatar
Taylors and Jones

http://www.taylors.se/2009sausage.html
Citera
2012-12-29, 22:15
  #42
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Fick aldrig "snabb mat" eller rätter som var lätta att laga hemma då min styvfar anser att sådana rätter är trams. Så pga det så har jag som vuxen fått en förkärlek till korv och makaroner. Äter det ca 2 dagar i veckan och det är alltid Deli Falukorv som gäller.
Citera
2012-12-30, 09:12
  #43
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rfv
Taylors and Jones

http://www.taylors.se/2009sausage.html

T&J är en personlig favorit. Bättre är svårt att finna.
Citera
2015-07-03, 10:03
  #44
Medlem
christerys avatar
Lite nekropost är det men vafan, wienerkorv - vilken är vettigast? Jag gillar ju bullens men är inte ens säker på att den kan räknas som en wienerkorv.
Citera
2015-07-03, 17:19
  #45
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Lite nekropost är det men vafan, wienerkorv - vilken är vettigast? Jag gillar ju bullens men är inte ens säker på att den kan räknas som en wienerkorv.
De här gör fina korvar: http://www.stensakra.se/korvar/
Citera
2015-07-03, 22:55
  #46
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Lite nekropost är det men vafan, wienerkorv - vilken är vettigast? Jag gillar ju bullens men är inte ens säker på att den kan räknas som en wienerkorv.

Jag gillar Göls wienerkorv, går att få tag på nästan överallt och jag tycker att den smakar bra. Bullens gillar jag inte och äter jag aldrig, så jag kan inte jämföra de två. 76 % kött i Göls variant om jag minns rätt, det är helt okej.
Citera
2015-07-04, 20:38
  #47
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag gillar Göls wienerkorv, går att få tag på nästan överallt och jag tycker att den smakar bra. Bullens gillar jag inte och äter jag aldrig, så jag kan inte jämföra de två. 76 % kött i Göls variant om jag minns rätt, det är helt okej.

Sett nåt av Göl i alla fall, fast det var inte wienerkorv utan mer oskivat smörgåspålägg typ salami så dom kan finnas i butiken i alla fall. Nu har jag ju teflonminne så jag glömde helt bort att kika efter dom.

Lithells har jag ju sett åxå, det enda jag tänkte på var att bullen vet jag hur den smakar och nu skall korven värmas med hjälp av varmvattenkokare (har inte tillgång till kök). Så det kanske är bättre med mindre korvar då.

Får väl snoka igen nästa gång, och testa dom hemma först. Skall ner till Asien och fick en beställning på Svenska wienerkorvar (och choklad, det blir Mmmm...arabou) - men utan att säga vilka korvar som avsågs så vet jag inte. Svenska wienerkorvar låter lite motstridigt faktiskt. Men jag får göra så gott jag kan.
Citera
2015-07-04, 21:30
  #48
Medlem
Maledictuss avatar
Lithells korvar är skit tycker jag. Obehaglig konsistens, utländskt kött och allmänt dålig smak.

Stensåkra gör bra korvar, det håller jag med om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback