Citat:
Ursprungligen postat av Artsy
Ja, du kan ha rätt i det. Vore intressant ifall TS kunde bekräfta eller dementera detta. Om TS mot all förmodan skulle ha fimpen kvar av det som de rökte kunde den undersökas med hjälp av masspektroskopi. Det är en utmärkt. Analysmetod.
Xenon är en ganska ovanligt förekommande drog. Detta består till stor del av att den framställs genom en avancerad organisk syntes, som är både avancerad och intellektuellt krävande. Men nu när du säger det är jag nästan helt säker på att det är xenon.
Jag tror att inte att anledningen till varför xenon sällan används som drog/medicin är för det är svårt att syntetisera substansen i fråga. Om du kolla på periodiska systemet ser du att xenon-atomen är uppbyggd av 54 st protoner. Du kan alltså utgå från ett ämne som är vanligt förekommande på jorden för att syntetisera xenon, t.ex. vätet ur vatten. Slår du samman ("fusionerar" som goda forskare säger) 54 st väte atomer får du alltså xenon. Så med enbart vatten och energi kan du tillverka xenon, låter ju nästan enklare än att till verka metamfetamin (C10H15N) vilket är vanligt förekommande i USA. Vi kan härmed dementera ditt påstående om att det är en avancerad organisk syntes.
Det är finns belägg för att anledningen till att xenon inter förekommer så ofta på gatan är för att det inte finns någon efterfrågan. Varför är det så då? Jo, jag ska förklara: När xenonen binder till NMDA-receptorn kan det ge effekter som missbrukaren inte upplever som trevliga. Det är viktig att förstå att många variabler spelar in, bland annat tobak, bolmört, kvicksilver, brom, Cu2+ joner, gravitation, positroner, ununhexium o.s.v.