Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 6
  • 7
2012-10-23, 19:25
Medlem
Slug2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Ja det kan vara som du säger att det var en blandning av olika droger. Nu när jag tänker på det är jag nästan helt säker på det! Kanske fick jag i mig en s.k. "speedball"? Blandade ju trots allt snus(nedåt) med cigarretter(uppåt). Detta är mycket farligt för hjärtat enligt vetenskap. Vet du vad som är den aktiva substansen i cigarretter resp. snus? Har hört rykten om att ämnet är farligare, olagligare och mer beroendeframkallande än heroin, amfetamin och kokain tillsammans.

Jag tror du menar nikotin? Heter "nicotine" på engelska. Jag länkar..vänta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nikotin
Citera
2012-10-23, 19:36
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slug2
Jag tror du menar nikotin? Heter "nicotine" på engelska. Jag länkar..vänta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nikotin

God vetenskap.

Såg att det stog detta i din länk:
Citat:
Nikotin, vars systematiska namn är 3-[(2S)-1-metylpyrrolidin-2-yl]pyridin, är en alkaloid som återfinns i potatisväxter, främst i tobaksplantan Nicotiana rustica eller Nicotiana tabacum men också i mycket lägre doser i tomater och potatis. Nikotin finns även tillsammans med kokain i kokabusken.

Kan man röka potatis och tomat?? Är det därför kokain är så beroendeframkallande?? Kan vetenskapsforskare tillverka 3-[(2S)-1-metylpyrrolidin-2-yl]pyridin ("nikotin") syntetiskt?
Citera
2012-10-24, 07:27
Medlem
Citat:
Tack.

Hur vet du vilken mängd rök orsakad av organsik brand som krävs för att tillräckligt substansmängden amfetamin ska bildas? Har du någon källa på det?

PCP, eller för oss vetenskapare Fencyklidin, är en stark dissociativ hallucinogen. Som du ser är PCP en molekyl som består av 17 st kol atomer, 25 st väte atomer, och 1 st kväve atom. Bensen är en molekyl som består av 6 st kol atomer, samt 6 st väte atomer. Då det bara är 11 st kol atomer, 19 st väte atomer samt 1 st kväve atom som skiljer det olika ämnen åt, kan man bortse från dessa skillnader. Tänk på att atomer är otroligt små. Du skulle inte märka någon skillnad om du väger t.ex. ett mjölkpaket mot ett annat mjölkpaket som har ett tiotal atomer mindre i sig, det samma gäller för molekyler då allt är uppbyggt av molekyler.

En-Kopp-Kaffe

Hahaha, vad i HELVETE snackar du om?

Uppenbar trolltråd. Det borde de flesta se efter X antal dumma kommentarer av TS där du ändrar storyn. Tack för ett gott skratt i alla fall.
Citera
2012-11-01, 18:08
Medlem
Slug2s avatar
Återigen, mycket intressant läsning! Synd att man bara får rösta två gånger per tripprapport
Men det vore nödvändigt att kolla upp med Per vad som fanns i ciggen? Det kan ju varit något skumt med den
Citera
2013-01-09, 21:21
Medlem
Dmt?
Citera
2013-01-11, 12:44
Medlem
Sametingets avatar
Citat:
Jag snackade med Per nyss... Han sa att det var en vanlig Marlboro Beyond jag rökte, ni vet en sådan med en kula i filtret man klickar få mint smak. Det förklara iallafall den konstiga smaken ciggen hade, Per måste ha klickat kulan innan han gav den till mig. Men jag undrar fortfarande vart ruset kom ifrån. Kan det vara kombinationen mellan snus och cigg samtidigt? Det låter nästan lite för otroligt.

Jag skrattade så jag sket på mig.

Men TS vet vad han pratar om, han har ju syra på meritlistan.
Citera
2013-02-15, 22:07
Medlem
Artsys avatar
Mycket informativ, deduktiv och spännande läsning. Bumpar tråden återigen. Kan det möjligtvis ha varit en blandning av 4-MMC (4-mehylmethcathinone) och ett derivat av LSD (lysergsyradimetylamid)?
Citera
2013-02-16, 11:26
Bannlyst
Trevlig läsning!

Har inte läst hela tråden men fick du någon gång reda på vad det egentligen var?
För mig låter det nästan som du blev ilurad Xenon med tanke på att du beskriver ruset som dissociativt samt att du andades in substansen i fråga (det måste alltså vara en gas med andra ord, går ju inte andas in något som är i fast form!).
Citat:
Xenon har använts som ett generellt anestetikum, men det är dyrt. Trots detta så börjar anestesimaskiner som kan erbjuda xenon att komma ut på europeiska marknaden.[85] Det har föreslagits två mekanismer för xenonanestesi. Den första innefattar hämmande av kalcium-ATPas-pumpen – den mekanism som cellerna använder för att föra bort kalcium (Ca2+) – i cellmembranet hos synapser.[86] Detta sker på grund av en konformationsändring då xenonet binder till opolära områden inuti proteinet.[87] Den andra mekanismen fokuserar på den ickespecifika växelverkan mellan anestetika och lipidmembranet.[88]
http://sv.wikipedia.org/wiki/Xenon
Citera
2013-02-16, 13:13
Medlem
Artsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylator
Trevlig läsning!

Har inte läst hela tråden men fick du någon gång reda på vad det egentligen var?
För mig låter det nästan som du blev ilurad Xenon med tanke på att du beskriver ruset som dissociativt samt att du andades in substansen i fråga (det måste alltså vara en gas med andra ord, går ju inte andas in något som är i fast form!).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Xenon

Ja, du kan ha rätt i det. Vore intressant ifall TS kunde bekräfta eller dementera detta. Om TS mot all förmodan skulle ha fimpen kvar av det som de rökte kunde den undersökas med hjälp av masspektroskopi. Det är en utmärkt. Analysmetod.
Xenon är en ganska ovanligt förekommande drog. Detta består till stor del av att den framställs genom en avancerad organisk syntes, som är både avancerad och intellektuellt krävande. Men nu när du säger det är jag nästan helt säker på att det är xenon.
Senast redigerad av Artsy 2013-02-16 kl. 13:16. Anledning: rättelse
Citera
2013-02-16, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artsy
Ja, du kan ha rätt i det. Vore intressant ifall TS kunde bekräfta eller dementera detta. Om TS mot all förmodan skulle ha fimpen kvar av det som de rökte kunde den undersökas med hjälp av masspektroskopi. Det är en utmärkt. Analysmetod.
Xenon är en ganska ovanligt förekommande drog. Detta består till stor del av att den framställs genom en avancerad organisk syntes, som är både avancerad och intellektuellt krävande. Men nu när du säger det är jag nästan helt säker på att det är xenon.
Jag tror att inte att anledningen till varför xenon sällan används som drog/medicin är för det är svårt att syntetisera substansen i fråga. Om du kolla på periodiska systemet ser du att xenon-atomen är uppbyggd av 54 st protoner. Du kan alltså utgå från ett ämne som är vanligt förekommande på jorden för att syntetisera xenon, t.ex. vätet ur vatten. Slår du samman ("fusionerar" som goda forskare säger) 54 st väte atomer får du alltså xenon. Så med enbart vatten och energi kan du tillverka xenon, låter ju nästan enklare än att till verka metamfetamin (C10H15N) vilket är vanligt förekommande i USA. Vi kan härmed dementera ditt påstående om att det är en avancerad organisk syntes.

Det är finns belägg för att anledningen till att xenon inter förekommer så ofta på gatan är för att det inte finns någon efterfrågan. Varför är det så då? Jo, jag ska förklara: När xenonen binder till NMDA-receptorn kan det ge effekter som missbrukaren inte upplever som trevliga. Det är viktig att förstå att många variabler spelar in, bland annat tobak, bolmört, kvicksilver, brom, Cu2+ joner, gravitation, positroner, ununhexium o.s.v.
Citera
2013-02-16, 18:57
Medlem
ruttenfimps avatar
nikotin kick! Hahahahah

Akta dig för grejer som redbull, strong shiiit
Citera
2013-02-17, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
nikotin kick! Hahahahah

Akta dig för grejer som redbull, strong shiiit
Fakta om koffein (aktiv substans i Redbull™):
Fakta om nikotin (aktiv substans i tobaksproduker):
Vilken är farligast? Vad är LD50? Hur påverkas miljön av nikotin resp. koffein? Finns det nikoffein?

mvh
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in