Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-24, 23:36
Medlem
Vi har diskuterat tidigare på forumet att det kan hända saker när man fördjupar sig i olika meditativa tillstånd.
Jag har läst i någon bok att en del människor är så jordnära och logiska att de mår bra av att meditera 20 min varje dag medan andra är så känslosamma att de inte bör meditera mer än 5 min om de promt vill meditera varje dag. Att man kan "tappa fotfästet och sväva iväg i det blå" om man stimulerar den andliga sidan i sinnet FÖR mkt, och att för mkt kan vara olika mkt för olika människor.

Jag har även berättat att jag gått en Reikikurs mest på skoj, på initiativ av en kompis. Jag berättade då att jag fick väldigt mycket paranormala upplevelser efteråt. Jag hade redan insett att det finns andar, men efter Reikikursen upplevde jag att det förstärktes och att jag blev vidöppen.

Ingen större fara med det så, men det var jobbigt och jag upplevde vid flera tillfällen att jag blev utsatt för attacker. Så till slut lade jag ner alla former av djupare meditation och "stängde av" totalt. Mitt försvar är nu så starkt att jag knappt märker av spöken och andar längre. Mitt intresse är inte särskilt stort att ägna tid åt paranormalt även om det kan reta mig att jag inte bara kan öppna och ta tag i saker på egen hand numera

Jag har iaf hittat en sida där det är en hel del artiklar osv upplagt för att varna människor för att fördjupa sig för mkt i sådana här saker, särskilt om man är en väldigt känslig och initiativ människa redan innan. Vill förmedla den, tycker att det är bra med kunskap i alla lägen, särskilt i förväg

http://kundalini.se/svbrosch-1024.html
Senast redigerad av Tina... 2013-02-24 kl. 23:42.
Citera
2013-02-25, 08:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...

Ingen större fara med det så, men det var jobbigt och jag upplevde vid flera tillfällen att jag blev utsatt för attacker.

Vore toppen ifall kunde vidareutveckla en smula.
Citera
2013-02-25, 08:38
Medlem
Med tanke på källan är endast en person, så skulle jag vilja ha forskningsunderlag på detta. Jag säger också att man måste vara totalt ren innan man öppnar kundalini. Därför tycker jag att man ska avstå. Det är klart att möta sig själv och sina problem är nog jobbigt för alla, för det är det som måste till först, att man inte har en massa psykiska och fysiska blockeringar från barndomen och även från vuxenlivet. En enda person ligger bakom den åsikten, sen hennes syfte kommer naturligtvis inte fram. Det är lika farligt som köra en psykiatrisk terapi med någon vän eller ej utbildad för sånt. Det är också farligt.
Citera
2013-02-25, 08:42
Medlem
RedBats avatar
Vad ska vi diskutera?
Boken du har läst om som handlar om mambo jumbo eller om att du har börjat meditera och blivit attackerad av spöken?

Hur gick dessa attacker till? Slog de fysiskt eller lyfte de upp dig i fötterna och kastade omkring dig som en vante i lägenheten?
Citera
2013-02-25, 16:14
Moderator
Humbugs avatar
Ot raderat
/mod
Citera
2013-02-25, 23:01
Medlem
AboveTheCloudss avatar
Jag har kommit till samma slutsats som tina. När man mediterar så ger man sig in i ett stegvis öppnande till andevärlden.

Det fungerar i princip som magi, dvs med den fria viljan. Man måste med sin avsikt i hjärtat och sin tro söka kontakt med ’den andra sidan’ (och då menar jag inte de döda) och tillåta dem tillträde. I magi gör man det i olika perceptions-ändrande ritualer, i shamanism med psykedeliska medel som ändrar perceptionen, eller som i meditation.

I meditation så gör man detta något mer sofistikerat. Det är inte lika tydligt att man bjuder in någon slags medvetande till sin perception. När man mediterar så ska man stänga av tankarna och den egna personen, vilket också inkluderar viljan. Att acceptera allt man möter bara, utan värderingar osv. Efter man uppnått det tillståndet så skall man börja släppa in och bli en mottagare för energin/prana/universell kraft osv. Men denna ’kraft’ är inte bara energi.

Det är en entitetet som får tillgång till personens perception, precis som i de andra ritualerna och dess gelikar. Inom de originala lärorna från öst, som den västerländska varianten av meditation oftast uteslutit, så handlar det inte om några energier bara utan entiteter. Vilket också bevittnas från många av de praktiserandes egna uttalanden, som sysselsätter sig med olika former av meditation. De kallas bla för ascended masters, guidespirits/angels.

Under samma kategori ställs reiki-övningarna. Man måste genomgå olika steg av polyteism/avgudadyrkan, vilket öppnar portalen för dessa entiteter att arbeta genom avgudarna, tex de olika symbolerna i reiki, eller kristaller osv. När man faller i avguderi så har man frivilligt brutit bandet med Skaparen och dessa entiteter ges tillträde.

Den terror som dessa entiteter kan utsätta en person för är bla okontrollerade skakningar, den tar tex över ryggraden så att personen bara ligger och skakar. Den kan även skada nervsystemet, vilket jag vill minnas finns på den sida som tina länkade.
De kan ibland ta över en persons (inre) visuella perception, även känslo-, och sinnes-uppfattningarna. Detta kan de använda till att skapa otäcka tankar, visioner för att ’rädda ner’ personen, skapa en påfallande känsla av skräck och till slut leda till en långvarig psykos.
Så jag argumenterar också för att det inte bara är sig själv man möter när man öppnar sig för dessa saker.

En till person som skriver om detta som själv utövat chi-kampsport:

http://www.dangerofchi.org/
Senast redigerad av AboveTheClouds 2013-02-25 kl. 23:39.
Citera
2013-02-25, 23:35
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheClouds
Jag har kommit till samma slutsats som tina. När man mediterar så ger man sig in i ett stegvis öppnande till andevärlden.

Det fungerar i princip som magi, dvs med den fria viljan. Man måste med sin avsikt i hjärtat och sin tro söka kontakt med ’den andra sidan’ (och då menar jag inte de döda) och tillåta dem tillträde. I magi gör man det i olika perceptions-ändrande ritualer, i shamanism med psykedeliska medel som ändrar perceptionen, eller som i meditation.

I meditation så gör man detta något mer sofistikerat. Det är inte lika tydligt att man bjuder in någon slags medvetande till sin perception. När man mediterar så ska man stänga av tankarna och den egna personen, vilket också inkluderar viljan. Att acceptera allt man möter bara, utan värderingar osv. Efter man uppnått det tillståndet så skall man börja släppa in och bli en mottagare för energin/prana/universell kraft osv. Men denna ’kraft’ är inte bara energi.

Det är en entitetet som får tillgång till personens perception, precis som i de andra ritualerna och dess gelikar. Inom de originala lärorna som den västerländska varianten av meditation uteslutit för det mesta, så handlar det inte om några energier bara utan entiteter. Vilket också bevittnas från många av de praktiserandes egna uttalanden, som sysselsätter sig med olika former av meditation. De kallas bla för ascended masters, guidespirits/angels.

Under samma kategori ställs reiki-övningarna. Man måste genomgå olika steg av polyteism/avgudadyrkan, vilket öppnar portalen för dessa entiteter att arbeta genom avgudarna, tex de olika symbolerna i reiki, eller kristaller osv. När man faller i avguderi så har man frivilligt brutit bandet med Skaparen och dessa entiteter ges tillträde.

Den terror som dessa entiteter kan utsätta en person för är bla okontrollerade skakningar, den tar tex över ryggraden så att personen bara ligger och skakar. Den kan även skada nervsystemet, vilket jag vill minnas finns på den sida som tina länkade.
De kan ibland ta över en persons (inre) visuella perception, även känslo-, och sinnes-uppfattningarna. Detta kan de använda till att skapa otäcka tankar, visioner för att ’rädda ner’ personen, skapa en påfallande känsla av skräck och till slut leda till en långvarig psykos.
Så jag argumenterar också för att det inte bara är sig själv man möter när man öppnar sig för dessa saker.

En till person som skriver om detta som själv utövat chi-kampsport:

http://www.dangerofchi.org/

Alla dessa problem/faror tas om intet med insikten och praktiserandet att vi alla är en. Däremot måste insikten vara grundlig. Att repetera det som ett mantra är osäkert som hjälp/skydd.

Man bör nog även förstå principerna bakom service to self och service to others i relation för en entitet.
Citera
2013-02-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Med tanke på källan är endast en person, så skulle jag vilja ha forskningsunderlag på detta. Jag säger också att man måste vara totalt ren innan man öppnar kundalini. Därför tycker jag att man ska avstå. Det är klart att möta sig själv och sina problem är nog jobbigt för alla, för det är det som måste till först, att man inte har en massa psykiska och fysiska blockeringar från barndomen och även från vuxenlivet. En enda person ligger bakom den åsikten, sen hennes syfte kommer naturligtvis inte fram. Det är lika farligt som köra en psykiatrisk terapi med någon vän eller ej utbildad för sånt. Det är också farligt.

Det är berättelser från flera personer på sidan.

Jag tror inte bara att det handlar om psykisk stabilitet. Om initieringen i Reiki "öppnar dig" så tar de ju bort en del av en uppbyggda försvar. Jag upplevde att jag blev för öppen.!

Jag är en jordnära, trygg och väldigt stark person. Jag kan inte påstå att jag är absolut ren, blir man någonsin det? Men jag är iaf stabil o mentalt stark.
Jag tror att de som har råkat mer illa ut som det beskrivs i länken inte har varit lika starka och i de värre fallen kanske labila innan och då blommar det ut.
Men som sagt, vi har ju ett skydd av en anledning.

Hur som haver tror jag inte att det är bra att någon annan öppnar dig lr att du öppnar dig för snabbt själv genom metoder som är framarbetade av experter. Då ska man ha en expert med och öppna under kontrollerade former och framför allt ska experten tala om när du är redo och då pratar vi om åratal av övning, inte bara en helgkurs med en lärare som lärt sig på en helgkurs.!!!

Du hamnar lite utanför det här Ewa, du har haft din förmåga sedan du var liten och har en starkare förmåga än oss andra. Du är djupt förankrad i myllan och har öppnat lite i taget, det är så det ska gå till, tror jag. Inte en helgkurs när man inte är redo.!!
Senast redigerad av Tina... 2013-02-27 kl. 09:25.
Citera
2013-02-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vore toppen ifall kunde vidareutveckla en smula.
Jag har skrivit en hel del om det här för länge sedan. Det är faktiskt lite jobbigt att prata om fortfarande.. Men framförallt har jag inte riktigt tid att gå igenom allt nu, måste jobba. Hjärnan har en förmåga att glömma bort så börjar jag rota i det kommer fler händelser att poppa upp allt eftersom.

Men det var ovänligt inställda energier som försökte tränga sig på, både i mitt hem, under meditation och rent fysiskt. Det sista intrånget var i mitt meditationsrum (i tanken alltså) den såg inte riktigt mänsklig ut utan hade ganska muskigt ansikte.
Jag lyckades inte få bort den genom mitt vanliga försvar utan kände att jag blev alldeles matt, den var väldigt ironisk och otrevlig. Dök upp varje gång jag försökte meditera, så jag slutade helt med allt.

Flera år senare sa Ewa att jag skulle försöka möta den med kärlek. Jag beslöt att prova men lyckades inte uppmana kärlek men iaf vänlighet.
Den tog min hand och skiftade i utseende till en mänsklig man, fram o tillbaka, o slutligen var den borta. Jag har ingen aning om vad det var, men eftersom den skiftade till mänskligt utseende så gissar jag att det var en oharmonisk ande, ren gissning.

Jag har gjort några lättare meditationer sedan dess, det var nog 2 år sen nu, och jag har aldrig sett den mer. Men som sagt, jag vill inte återuppta djupare meditationer/anderesor igen.

Inte några poltergistfenomen, det är ingen skräckfilm jag pratar om
Citera
2013-02-27, 09:53
Medlem
Jag vill även tillägga att allt det här har gjort att jag fått mer kontakt med mitt andedjur, på gott och ont. Mitt andedjur är varg, har en schaman talat om för mig.

Det positiva är t ex att nu när jag köpt hund, en Cane Corso, en av de mest kraftfulla och dominanta raserna. Så behöver jag inte ens fostra henne, det räcker med en blick o ett tecken. Jag har inte ens märkt av någon trots hos hunden. Hon är väldigt dominant mot andra hundar, vill hon ha ett ben så tar hon det även om den andra hunden är äldre. Hon är väldigt lugn, harmonisk o vänlig mot andra hundar så länge de är vänliga. Om de försöker dominera henne så säger hon ifrån men lägger av så fort jag ropar på henne.

Det negativa är t ex att om jag är oharmonisk och missnöjd med min livssituation, att städa hela tiden t ex så kommer "en trängd varg" fram i mig. En ilsken frenesi som jag inte känner igen hos mig sedan tidigare.

Allt detta låter inte klokt för någon som inte har någon erfarenhet av det, så ni som inte har några erfarenheter av detta får svårt att ta det på allvar. Men nu har jag beslutat mig för att berätta vad som hände mig.

Som sagt, jag har blockerat totalt och det här med närheten till andedjuret är det enda som jag på rak arm kan säga finns kvar. Möjligen också att känna av "dåliga vibbar" av olika slag, allt ifrån om människor lr vad som ska hända i framtiden. Möjligen att den förmågan är starkare än innan allt började.
Senast redigerad av Tina... 2013-02-27 kl. 09:56.
Citera
2013-02-27, 14:39
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Det är berättelser från flera personer på sidan.

Jag tror inte bara att det handlar om psykisk stabilitet. Om initieringen i Reiki "öppnar dig" så tar de ju bort en del av en uppbyggda försvar. Jag upplevde att jag blev för öppen.!

Jag är en jordnära, trygg och väldigt stark person. Jag kan inte påstå att jag är absolut ren, blir man någonsin det? Men jag är iaf stabil o mentalt stark.
Jag tror att de som har råkat mer illa ut som det beskrivs i länken inte har varit lika starka och i de värre fallen kanske labila innan och då blommar det ut.
Men som sagt, vi har ju ett skydd av en anledning.

Hur som haver tror jag inte att det är bra att någon annan öppnar dig lr att du öppnar dig för snabbt själv genom metoder som är framarbetade av experter. Då ska man ha en expert med och öppna under kontrollerade former och framför allt ska experten tala om när du är redo och då pratar vi om åratal av övning, inte bara en helgkurs med en lärare som lärt sig på en helgkurs.!!!

Du hamnar lite utanför det här Ewa, du har haft din förmåga sedan du var liten och har en starkare förmåga än oss andra. Du är djupt förankrad i myllan och har öppnat lite i taget, det är så det ska gå till, tror jag. Inte en helgkurs när man inte är redo.!!
Det måste ju vara lite kul och upplyftande som tex för eva att sitta och påstå allhanda ting för sig själv.Vad är det hon har egentligen? Ingenting?
Varför får inte allmänheten läsa om eva?
Citera
2013-02-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det måste ju vara lite kul och upplyftande som tex för eva att sitta och påstå allhanda ting för sig själv.Vad är det hon har egentligen? Ingenting?
Varför får inte allmänheten läsa om eva?
Jaha.. O vad hade det med allting att göra?
Jag är inte ett skit intresserad av vad du anser om Ewa och jag behöver inte bekräftat vad hon kan. Om hon kan det hon säger att hon kan så blir det svårt för henne att diskutera det här. Hon är självlärd i sin egen takt och har utvecklats i takt med sin förmåga. Det var därför jag skrev att utifrån hennes synvinkel blir det väldigt svårt att se problematiken tråden beskriver.

De saker Ewa sa till mig förut har slagit in, så personligen tror jag att hon faktiskt har den förmåga hon påstår. Hon kunde inte gärna ha gissat att vi skulle få problem med 3 olika takdelar på huset t ex, anser jag. Men det är min högst personliga åsikt och den är helt oväsentlig i sammanhanget.
Jag diskuterar oförbehållslöst här på forumet och förhåller mig till diskussioner som att det folk påstår stämmer, för allt vad jag vet kan alla här på forumet sitta på psyket och käka piller hela dagarna.!!
Jag tänker inte sitta bakom mina tangenter och gissa vad som stämmer lr inte, för jag är ingen allvetande gud utan högst mänsklig.!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in