Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 6
  • 7
2011-04-13, 14:48
Medlem
Har erfarenhet av det du beskriver, men inte av metocin. Det lter fr mig som en vldigt ny drog.

https://www.flashback.org/t1513558

r det vad du kommer fram till p dina trippar? Jag knner igen det du beskriver, att fara baklnges mot arabiska lah.
Citera
2011-04-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Skulle TS kunna ha rkat ut fr detta?
http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Hallucinogener mixtrar vl en del med serotoninet.

Mycket mjligt, upplevde detta efter min frsta ayahuasca trip pga. lite glmska och tyramine-rik mat...

Fast med ayahuasca varade detta i hela tv veckor efter trippen, vilket var oerhrt obehagligt d det kndes som en kraftig feber, gick p smrstillande hlften av tiden fr kunna klara av vardagen.

Med 4-ho-met dremot s var bieffekterna en grym huvudvrk dagen efter med en ofattbart luddig syn, likt den Tropanalkaloider kan tillfra. Stark ljusknslighet och en viss "spnning" i magen som under strre kroppslig rrelse orsakade illamende.

Hur som helst har ngra vnner av mina prvat den produkt jag fick hem och p en 15mg dos trippade samtliga av dem jrnet och ett ftal tyckte tom. att det var fr intensivt. De som upplevde det hela som vervldigande bertta om liknande symtom som jag upplevt med hackande tnder, starka spnningar i kroppen (likt en weed buzz fast onjutbar), kken speciellt och ett visst obehagligt "knakande" ljud i ronen.

Allt det hr ppekandet om att jag "sneade" knns bara fnigt, jag menar, med yopo som insuffleras i en blandning av slckt kalk fr maximal absorption och ger upphov till vldsamma krkningar (likt ayahuasca) trande gon, intensiv body/head load och en svindlande come-up intensitet s har jag inga som helst (mentala) problem med detta, ven om det fysiska r t helvete.

Ungefr fem minuter efter dessa roliga bieffekter tar ljuset ntligen plats och man (med igen-stoppade nsborrar av bnor och slktkalk) ventyrar landet av psykadelia, dr jag i fulla drag njuter av en oerhrd intensitet i visuella och audibla effekter.

Yopo (Bufotenine & DMT) fr snortandet av kokain att likna gelbnor i jmfrelse.

Personligen gillade jag inte 4-ho-met, i grund och botten, fr att det fanns en intensivt "metallisk" knsla genom hela kroppen under hela trippen, det gick inte att slappna av helt enkelt, det var som att hinka ett antal red bull och sen frska ligga still.

terigen s var det den fysiska biten av 4-ho-met som knckte mig, upplevelsen av katapult- comeup, ego dd och intensivt trippande r inget nytt. Knslan av OD blev dessvrre det nyaste.

Hoppas ni som experimenterar dr ute fr bttre upplevelser!
Senast redigerad av Evisceratechuck 2011-04-21 kl. 00:36.
Citera
2013-01-06, 07:22
Medlem
Testade 4-ho-met 3 gnger. Alla gnger var vi flera som trippade (minst 3) samt en eller flera som vaktade efter en snetripp.

Frsta gngen 45-50 mg, blandat med en rejl fylla frn en firmakryssning. Tog det via nsan. Allt var underbart. Blev verlycklig, min kropp rusade. Kunde inte sitta stilla av all gldje och energi jag fick. Fr fortfarande komplimanger frn mina polare angende min dans. Effekterna var ltta mnsterfrndringar, frgskiftningar och musik blev en del av kroppen. Tog det runt halv 8 p kvllen, knde av ruset efter ca 25-30 min. Trippen varade i ca 6-8 tim. Afterglow till 9 p morgonen/frmiddagen.

Andra gngen 120mg, d kicka skiten p riktigt. Drack det med ett glas cola. Frger strmade framfr gonen nr jag blundade.
Hrde saker som ingen sa, allt kndes verkligen vernaturligt. Som innan s var det den okontrolerbara lyckan, ren gldje som om man skjutit det med kanyl rakt in i hjrnan. Inget negativt fanns p kartan.
Drmde att jag fick till det med en brud jag trffade frut. Bad sedan om urskt till min polare fr jag tydligen hade "legat med hans soffa". Allt var underbart, inget alls att klaga p frn den trippen. Fick helt ny insikt i mitt liv.

Tredje gngen var dock en helt annan sak. Drack det denna gng med, ett glas cola.

120+ mg (inte riktigt sker p hur mycket, och ja jag fr skylla mig sjlv) allt brjade helt okej.
Kollar p en tavla min kompis har mlat, den visar hur den kinesiska muren slingrar sig ver begen och hur ett stjrnsustem r utplacerat i rymden.

Frst mrker jag att rster frn kompisarna brjar bli ofokuserade. Dem blandas ut med ljudet frn mitt eget hjrta. Jag hr mina andetag hgre, mitt hjrta tar ver och jag frsvinner in i mig sjlv (bara ljudet). Ser sedan hur muren p tavlan brjar rra p sig, hur begstopparna stiger och sjunker i takt till mitt hjrta. Sedan brjar synerna komma. Ser stjrnskott runt om i solsystemet, planeter som roterar. Mrker att jag inte kan sluta le.

Nu r jag tillbaka i paradiset tnker jag. Jag minns att om jag stller mig och gr lite s kommer det bli en jvla resa. S jag stller mig och vandrar mot kket. P vgen ser jag polarens tekningar och brjar skumma igenom dem inget speciellt, har bara gtt ca 30 minuter. Dock r det en bild som jag reagerar p, den bilden tillsamans med andra faktorer kommer senare att fucka ur min kvll.

Jag minns inte riktigt vad som hnder nr ruset brjar komma igng, sitter mest och pratar och jmnfr min erfarenhet med dem tv andra som ocks har tagit en liknande dos.

Men nu brjar jag m konstigt, ca 1.5 tim in i trippen. r inte lika glad lngre, stmningen ver huvud taget i hela lgenheten har sjunkit. r mest runt. Fullt inne i trippen. Former kan inte hlla sig som dem ska, alla ser elaka ut. (nr jag tar detta s blir mitt sinne som ett litet barns i uppfattningsfrmga, att se mellan raderna funkar inte).

Jag knner att jag mste lgga mig ner.
Gr in i badrummet fr dr r det tystast, lgger mig p golvet och frsker lista ut vad som hnder. Allt r negativt. Jag vet inte hur lnge hag ligger dr. Men jag tror i ngra timmar. Har inte koll p tiden alls.

Efter en stund hr jag hur mina kompisar brjar brka, ag hr inte riktigt vad dem sger men dem r riktigt frbannade. Jag tnker att jag mste g och kolla vad som hnder. D inser jag att jag inte ens r kapabel till att stlla mig upp. r som paralyserad, kan knappt prata heller.

Ngon minut senare (tror jag) s hr jag ngon skrika till. "NEEJ!!". En hylla ramlar och min kompis dr efter, med polaren bakom sig. Brket utvecklas till ngonting vldsamt och jag ligger okapabel att rra mig stilla p golvet och lyssnar.

Tid r svrare att skilja, jag hr hela tiden skrik och smllar men kan inte skilja vem som gr vad.
Efter ett tag s slutar jag bry mig. Mrker att jag kan rra p mig nr jag knner att jag mste stlla mig upp. Gr ut, hmtar min longboard och tnker jag ska ut och ka.

Vid denna tidspunkt har jag blivit totalt orrd av allt som pgr. Jag gr in i sovrummet och hmtar min brda. Fr kliva ver 2 av mina kompisar fr att komma fram till drren. Bryr mig inte om varfr de, ligger dr. P vg ut hr jag en av dem sga: "NEJ! du kan inte g nu johan (inte hans riktiga namn) frsker ta livet av sig! Jag behver din hjlp!".

Jag tittar ltt p min barndomsvn och tar sedan steget ut i trappuppgngen. Jag bryr mig helt enkelt inte. Nr jag nrmar mig drren s hr jag bombplan och gevrseld utanfr och av ngon anledning s skrmmer det mig. Jag gr tillbaka in i lgenheten d den tredje av oss som tagit preparatet ocks brjar bete sig konstigt.

Nu r det tv "vakter", och totalt tre i lgenheten som trippar.
Jag ser hur en av vakterna sitter p min kompis innanfr drren och slr honom i ansiktet.
Han frsker knocka honom i brist p andra lyckade frsk att f honom att sluta.

Han frsker riva sig i hret, bita av sig tungan, sl sig sjlv blodig... Han vill d.
Jag vill bort. Jag vill frsvinna frn detta helvete jag suttit mig i. Jag tnker att jag gr och lgger mig.
Jag ligger stilla och frsker sova men kan inte somna.

"Jag mste hrifrn" Tnker jag. Ska stlla mig upp igen men benen r helt borta. Kan inte rra mig igen. Jag vgrar ligga kvar i sngen men detta tillstnd blir bara vrre. Ligger dr i ngon timme till tills jag knner att jag bara vill d jag med. Vad som helst bara jag slipper detta. Jag vill ta livet av mig men r inte kapabel till det. Mitt sinne r fotfarande ur balans. Dem tankar jag fr fram r luddiga och min kropp r orrlig.

Jag fr hra senare att den tredje personen som trippar som jag inte trffade nstan alls. Frskte skra sig och hoppa frn balkongen.

Det slutar med att dem som har sinnet i behll ringer polis och ambulans. Medans dem r p vg s slpper psykosen hos oss. Ingen vill lngre d. Trippen avtar och jag gr in i afterglowet. Som i princip knns som att man har varig/r bng, mer eller mindre.

Min kompis fick en psykos, d han trippade i en mardrm han hade nr han var liten. Var vertygad att han skulle d fr att rdslan skulle frsvinna.

Kemi kan vara bra fr mycket, men inte fr att gra droger. D hller jag mig till det moder jord gav oss fr att fucka ur p.

Peace out.
Citera
2013-01-06, 11:20
Medlem
friman1987s avatar
Lter fuckt up...Hur mycket tog dina kompisar ? visste de vad de tog fr ngot ?
Citera
2013-03-10, 07:26
Medlem
gkjvels avatar
4-ho-met :P

Gick ver till en polare en kvll, och hade tagit en cider tror jag.
Han frgade om jag va sugen p att testa ngot gott, vad svarade jag ?
de heter 4-ho-met , hh och de r?
syntetisk hallucinogen svampliknande typ jag =)
s lste jag lite om den, och aja vi kr :P

hur mycket har du ? hh.. vger psen, 370mg.. okej nice .. hur mycket ska man ta ?
hh jag vet inte.. hlde ut p mf, jag tog lite mindre n han, (min vn r van vid mycket olika substanser av alla dess slag) och ven jag har testat en del droger, men men..
vgde psen och, voila skanades 170 mg ca
s jag tog kanske 70 o han 100..

ps, vet ej klockslag, men uppskattad tid.

satte oss i hans soffa med varsit glas dricka, ven en kanna vatten
drar p lite Psytrance, infected,hallucinogen,1200misc,gms etc.
hans flcikvn r as trtt och gr o lgger sig..
gtt att veta att hon r dr dock. =)

jag har testat "psycadelig snuff nr de fanns, och ven LSA" frn naturensdroger.. skert 7 rs sen typ

iallafall, 20-25min efter intag som va snokat!

D = min vnn
G= mig

D - knner du ngot, ?
G - nej inte n,, gr du ?
D - japp de na rr sig,
G-vad gr sig ?
D - allt va fan va skev hrsel jag har.. lter burkigt ?
typ som om vi va i en glassbytta du vet...
G - ja hrseln r helt fuckad.. dom sjunger vl inte i lter llr ?
D- snker o bda hr fortfarande rster, men dom bor i hus och ingen annan hemma.

konstaterar hr att de brjat, och kanske i 10minuter sitter vi bara o tittar p tvn, r glor sger inget..
d r de filmen " A scanner darkly " p.. bda fastar helt totalt.. men som sagt 10min kanske, sen stller jag mig upp o sger till att denna lter fr mig att dansa..
o str o flummar lite o frsker knna p luften,
vid detta laget s har jag verkligen svrt att fokusera p saker, allt r blurrigt.. men skenet frn hans rosa,rda ljusbla lampor r helt magiska att titta p, o ljudet har brjar sjunka in i en som om de sluckar dig helt, inget annan existentiellt utom ljuden upptog mig i vad som fr mig kndes som 30minuter, men troligen bara va 2minuter, d min vn fan blev du skev -G- .
helt borta asso, och nr jag svarar s sger jag att rummet knns jtte stort, precis som en arena typ, knde mig sj som 2meter lng mm.. varade kanske i 20sekunder.. fr sen krympte de s mycket att jag va tvungen att lgga mig i soffan, dr jag fick fr mig att lgga alla kuddar p mitt huvud och brjade mummla.. mdde dock som ett hgre stende vsen, och som om jag flt ikring i rymnden,
kom till sans sppas s att jag kunde prata med - D -
gjorde detta, han tycker att de r de sjukaste han testat, frger ljud,knsla.. upp ner vgor.. tripp trapp trull helt enkelt, och shr hller de p en stund,
sen kommer jag till ett stadie dr allt blev kallt, smtt, grtt,ensligt, och min enda tanke va, fan va jag vill ligga i min sng nu, riktigt orolig. men d jag testat massa annat skit innan s viste jag att detta r bara en fast av min tripp, s lg kvar men sa till min vn om de, sjnk in i konstiga tankar mm en liten stund kanske 5 min, sen sa jag till min vn att byta lt. d kom frsta kicken tillbaka typ.. och allt brjade om, och ungefr s satt vi i 2 timmar, tills vi tog resten av de som va kvar i psen,

och allt slog p lite extra hrt, intensivare, kollade med ett halt ga p The scanner darkly under hela tiden..
satt o tjta skit, dock vldigt osammanhngande och prat i mun och skrattanfall 7000 ibland med ungerfr dom tripparna i vgor mellan 5 till 25minuter =)

knde en bra afterglow, d tog vi o rkade vldigt bra cannabis fr lite extra effect.

delade en jolle, dock bara grs i.. delade p den.. tog la 20min att ta sig in typ, vl inne s r de ett extra sknt ljus i hallen som gjorde att jag kollade hur mina hnder sg ut, WOOOT, jag r nu mera en tecknad figur taget ur Archer, stirrar p allt, allt har en svart mlad rand runt sig s som p teckant. ALLT !! knner ven att de r som om ngon gr med en kamera bakom mig och filmar, och jag upplever mig i en reality serie, fast jag tycker de e bra..
s efter de pratar jag delvis med min vn, och delvis med kameratemet, fast jag ser han aldrig, han r precis bakom mig hela tiden.
min vn knde att de blev lite kraftigare men inte s som jag, sen brjade de g tillbaka till tripparna igen, dock mildare.. ytterligare kanske 2timmar passerade, sen tacka jag fr mig o drog hem o sov =)

bland de sjukaste o bsta jag tagigt, rekomenderar dock inte psykiskt nedstmda mnniskor att testa detta, fr en del tankar man kan snurra in p kan va om existentiella ting s som, dden,sjukdomar, knnslor som ligger begravda mm..

s fr mig funka ver 100mg, dock tyckte jag de periodvis va vldigt jobbigt, men vet att de gr ver, o skulle de inte gra de har jag fri tillgng till diverse andra saker som skulle f mig lung o harmonisk p en liten stund. =)

hoppas de va lite intressant, vet att jag r ganska kass p att skriva och kunde skrivit mer, men i rlighetens namn s har jag vart vaken 3dagar, tit gula o bla br i dag och dragit ptok fr mycket uppiggande substans i nsan, s r lite ur balans :P

ciao
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in