Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-03-19, 14:30
Bannlyst
"Sluta skylla segregationen på oss invandrare. Bostadssegregationen är i första hand ett problem för de rika kommunerna. Genom att enbart bygga villor och bostadsrätter utesluts många av oss från de områdena. Det är dags för de rika kommunerna att börja ta ansvar för integrationen genom att öppna upp för fler boende. Bygg fler hyresrätter i Stockholms rikaste kommuner, skriver Seluah Alsaati, ordförande Vänsterpartiet Storstockholm. "

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_8011378.svd

Skönt att någon vågar säga som det är, förutom Billström. Detta har debatterats flitigt här på FB och det vore spännande att se Lidingö, Täby och Danderyd ta emot fler ensamkommande. Tror ni någon kommer att sjunga in i kören och fortsätta proklamera detta?
Citera
2013-03-19, 14:35
Medlem
citymormors avatar
Mycket bra ide!
Förespråkarna måste givetvis få ta del av mångkulturen, av missa detta är givetvis en enorm förlust.
Citera
2013-03-19, 14:37
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Äh. Det är ju bara snyft för galleriet iallafall. De invandrare som eventuellt skulle bo i nybyggda hyresrätter i Vaxholm är ju typ skötsamma akademiker. För att kunna bo i en nybyggd hyresrätt krävs det ju rent krasst åtminstone en vettig inkomst i familjen.

Det hade ju snarare gett Botkyrka, Södertälje m.fl. än större problem eftersom de få vettiga som bor där hade lämnat patrasket fortare än kvickt.

Det finns enorma schatteringar även bland asylinvandrarna.

För övrigt är det väl ingen som hindrar invandrarna att lära sig svenska, sluta ha knepiga kläder på sig, skaffa sig ett jobb och köpa en villa eller bostadsrätt.
Senast redigerad av MenOfLowMoralFibre 2013-03-19 kl. 14:53.
Citera
2013-03-19, 14:48
Medlem
Diagorass avatar
Vem skyller segregationen på invandrarna? Det är ganska märkligt om någon gör det. Det är ju helt och hållet politikernas fel att Sverige ser ut som det gör.
Senast redigerad av Diagoras 2013-03-19 kl. 14:51.
Citera
2013-03-19, 14:51
Medlem
Blå Rutas avatar
"Jag vill bo i villaområde, men vill inte köpa villa! Alla vet att villor har medvetande och låter inte bruna människor flytta in i dom! BUUHUU! Det får skattebetalarna ordna! Dom är ju nazistiska dödsrasister allihopa annars!"
Citera
2013-03-19, 15:01
Medlem
leprasjuklings avatar
Det är ju klåfingriga kommunalpolitiker som nu driver fram segregation. Kommunerna har stort inflytande var och hur det byggs, och att se till att låginkomsttagare har svårt att finna bostad i just deras kommun har länge varit ett sätt för kommuner att minska socialbidragskostnader och dra in högre kommunalskatter utan att höja skattesatserna. Ekonomiskt rationellt av kommunpolitiker att försöka hindra låginkomsttagare att bo i "deras" kommun, men inte rationell politik sett till landet i stort eftersom det är en anledning till att det byggs så få hyresrätter.
Citera
2013-03-19, 15:18
Medlem
Av en hel del anledningar vore det vettigt att försöka hålla en jämn andel utlandsfödda i samtliga kommuner i landet, i alla fall om alternativet är att det skapas "getton". Bra idé!
Citera
2013-03-19, 15:43
Medlem
Underlig artikel.

Segregation finns över hela landet och är en naturlig följd av otrivseln som uppstår när främlingar når en viss andel av befolkningen.

Jag tvivlar på att någon svensk vill vara med i nåt integrationsprojekt, oavsett bostadssituation och hemort.
Citera
2013-03-19, 16:21
Medlem
infidels avatar
Som ondskefull dödsknarkrasistnazist ställer jag mig till 100% bakom detta. Det krävs mer hyreskaserner i de rika moderatområdena.
Citera
2013-03-19, 16:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Som ondskefull dödsknarkrasistnazist ställer jag mig till 100% bakom detta. Det krävs mer hyreskaserner i de rika moderatområdena.
Det kan jag skriva under på.

Men rent allmänt är det ju så att tack vare hyresregleringen så har vi i princip ingen nybyggnation av hyresrätter. Hyresmarknaden är helt enkelt sönderslagen av statliga regleringar.
Citera
2013-03-19, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan jag skriva under på.

Men rent allmänt är det ju så att tack vare hyresregleringen så har vi i princip ingen nybyggnation av hyresrätter. Hyresmarknaden är helt enkelt sönderslagen av statliga regleringar.

Ja, precis så är det. Alliansen har ytterligare ett misslyckande i protokollet tillsammans med ökad otrygghet, ökad kriminalitet och försämrade skolresultat för att nämna några.

Det de har lyckats med är väl just att minska den sociala tryggheten för människor, lönedumpa och skapa större klassklyftor.
Citera
2013-03-19, 20:27
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Med Vänsterpartiets politisk skulle vi kunna skapa ett trendbrott i länets rikaste kommuner.

Precis, dra ned dem i skiten så att vi inte har någon rik kommun alls i länet!

Ganska märklig artikel, faktiskt. Först och främst så bygger den på en räcka med missförstånd. Till exempel är nybyggda hyresrätter så dyra så att ytterst få invandrare har råd att bo där. Och de vanliga vanföreställningarna om att någon annan än kommunisterna själva bryr sig om vilken "klass" man ska vara med i, och att "rika kommuner" är rika för att de på något sätt har snott pengarna från fattiga kommuner.

Men roligast av allt är att just idag så verkar invandrare (just det, individerna) vara en börda. När vänsterpartister pratar om invandrare så är det annars en outsinlig källa till rikedomar, men här kommer en tjej som dessutom själv är invandrare och påstår motsatsen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in