Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket är det mest misslyckade landet genom historien?
Haiti
15,38%
8 röster
Somalia
44,23%
23 röster
Nordkorea
3,85%
2 röster
Zimbabwe
5,77%
3 röster
Sydafrika
0%
0 röster
Irak
1,92%
1 röster
Paraguay
3,85%
2 röster
Albanien
7,69%
4 röster
Moldavien
1,92%
1 röster
Liberia
1,92%
1 röster
Bolivia
0%
0 röster
Afghanistan
1,92%
1 röster
Etiopien
0%
0 röster
Polen
9,62%
5 röster
Irak
1,92%
1 röster
2013-03-27, 19:40
Medlem
Masturblijas avatar
Liberia, tror ni mig icke se vice guide to liberia...........nuff said.
Citera
2013-03-28, 00:36
Medlem
yooiis avatar
Afghanistan känns ju inte som någon vinstlott direkt.
Citera
2013-03-29, 18:19
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Liberia, tror ni mig icke se vice guide to liberia...........nuff said.
Nej. Absolutt inte "nuff said". I denna tråd så motiverar vi våra svar, för att hålla det på en seriös nivå. Nomineringar, motiveringar och fiskutioner på ämnet hålls här i tråden, och i googles sökfält.
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Afghanistan känns ju inte som någon vinstlott direkt.
Du känns inte som någon vinstlott. Vi hade en seriös tråd här, sen kom två pajjasar in och sänkte kvalitén. Gör om, gör rätt!
Citera
2013-04-01, 23:29
Bannlyst
Skulle vilja nominera dagens Nordkorea. Tror det finns få länder i historien där folk levt ofriare, de har inte rätt att förändra nästan någonting fundamentalt på eget initiativ i sina liv, vilket måste kännas väldigt kvävande.
Citera
2013-04-02, 20:28
Medlem
annica, sthlms avatar
Jag har länge hört om de där kurderna och Kurdistan- är det verkligen så att de vill skapa ett rike att kalla Kurdistan- eller har det någonsin funnits något sådant land? Jag vet att det finns ett stort område som sägs vara Kurdistan men detta område hålls av Irak, Iran, Turkiet och Syrien. Jag vet inte så himla mycket mer om de där kurderna än att de är djävligt bråkiga- jag anar de är arabvärldens egna zigenare. Alltså tycker jag att detta Kurdistan är ett av de mest misslyckade 'länderna'- ett annat riktigt misslyckat rike är Palestina.

De- palestinierna alltså, är precis som kurderna ordentligt stökiga och kan väl näppeligen själva säga var Palestina ligger, eller bör ligga. I Israel månne? De har ändå ständigt varit misslyckade med PLO som företrädare av den tänkta staten. Det jag kan minnas av PLO är bara en massa djävulskap och deras förnämste ledare Arafat som den störste förloraren av alla- aldrig fick han till det, de gånger han lade sig i något sympatiserade han alltid på fel, mest hatade och förlorande lag.

Mina kandidater är således Kurdistan och Palestina.
Citera
2013-04-02, 22:03
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag har länge hört om de där kurderna och Kurdistan- är det verkligen så att de vill skapa ett rike att kalla Kurdistan- eller har det någonsin funnits något sådant land? Jag vet att det finns ett stort område som sägs vara Kurdistan men detta område hålls av Irak, Iran, Turkiet och Syrien. Jag vet inte så himla mycket mer om de där kurderna än att de är djävligt bråkiga- jag anar de är arabvärldens egna zigenare. Alltså tycker jag att detta Kurdistan är ett av de mest misslyckade 'länderna'- ett annat riktigt misslyckat rike är Palestina.

De- palestinierna alltså, är precis som kurderna ordentligt stökiga och kan väl näppeligen själva säga var Palestina ligger, eller bör ligga. I Israel månne? De har ändå ständigt varit misslyckade med PLO som företrädare av den tänkta staten. Det jag kan minnas av PLO är bara en massa djävulskap och deras förnämste ledare Arafat som den störste förloraren av alla- aldrig fick han till det, de gånger han lade sig i något sympatiserade han alltid på fel, mest hatade och förlorande lag.

Mina kandidater är således Kurdistan och Palestina.

Um, palestinierna är utsatta för ett utrotningskrig och apartheid från judarna i Israel - som i sin tur får stöd till att göra det av USA genom vapen och flygplan samtidigt som de grinar över att de blivit förtryckta och det är synd om dem när de skjuter ihjäl 5-åriga palestinier som för att de kastat sten på en bulldozer som kör över deras hus.

Sionisterna - judarna - fick palestiniernas mark av britterna när England var den regerande stormakten innan ww1 i utbyte mot att England fick stöd av USA under ww1 - England gav palestina till sionisterna tack vare att rothschield sionisterna och deras krets äger bl a federal reserve och hade inflytande nog att de drog med USA i ww1; och därmed gjorde det till ww1.

Om jag skulle flytta in i ditt kök för att en annan person sagt det är okej - och du kastar ostbitar på mig för att jag ska gå därifrån blir inte du det samma som en misslyckad bråkig person just.

Och det är ju inte som att det är en del av allmänbildningen heller att det ligger till så - eftersom sionisterna äger media och de ser till att få det att låta som att de har ohyra nere i sitt land som ställer till problem, men egentligen är det dem som begår exakt samma brott de försöker mena nazisterna bedrev emot dem.
Citera
2013-04-02, 22:43
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Um, palestinierna är utsatta för ett utrotningskrig och apartheid från judarna i Israel - som i sin tur får stöd till att göra det av USA genom vapen och flygplan samtidigt som de grinar över att de blivit förtryckta och det är synd om dem när de skjuter ihjäl 5-åriga palestinier som för att de kastat sten på en bulldozer som kör över deras hus...

Jag har alls inte svårt för att förstå och ta till mig vad du skriver men dessa saker gör ändå inte Palestina till någon vinnare direkt, utan är faktiskt- åtminstone i mitt arma huvud, en stark kandidat till att vara just ett av de mest misslyckade länderna genom historien. Jag beklagar i övrigt Palestinas alla bekymmer men det är ju en annan fråga.
Citera
2013-04-02, 23:27
Medlem
Doktor Muggs avatar
Det genomgående temat för misslyckade länder är negrer. Korrelationen mellan andelen negrer och graden av misslyckande är nästan fullständig.

Min uppfattning är att första plats delas av Liberia, Haiti och Somalia. Samtliga består till 100% av negrer. Det enda landet utan negrer som möjligtvis kan kvala in för ett hedersomnämnande är Afghanistan.
Citera
2013-04-02, 23:54
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Mugg
Det genomgående temat för misslyckade länder är negrer. Korrelationen mellan andelen negrer och graden av misslyckande är nästan fullständig.

Min uppfattning är att första plats delas av Liberia, Haiti och Somalia. Samtliga består till 100% av negrer. Det enda landet utan negrer som möjligtvis kan kvala in för ett hedersomnämnande är Afghanistan.

Personligen skulle jag vilja byta ut Afghanistan mot Israel, men det är jag det.
Citera
2013-04-03, 02:15
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Personligen skulle jag vilja byta ut Afghanistan mot Israel, men det är jag det.
Hur mycket jag än hatar Israel så måste jag ändå påstå att det nog är det mest framgångsrika landet i världshistorien i realation till antalet invånare och antalet fiender/folk som hatar staten. Kan du motivera vad som skulle vara misslyckat med Israel?
Citera
2013-04-03, 08:46
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Hur mycket jag än hatar Israel så måste jag ändå påstå att det nog är det mest framgångsrika landet i världshistorien i realation till antalet invånare och antalet fiender/folk som hatar staten. Kan du motivera vad som skulle vara misslyckat med Israel?

Det landet har väl legat i krig sedan det blev förklarat ett eget land. Sedan den allmänna hysterin om att det är så synd om judarna för att de är förföljda och sedan gör de själva likadant säger ganska mycket, men det är min åsikt.
Citera
2013-04-03, 10:23
Medlem
Superkufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Det landet har väl legat i krig sedan det blev förklarat ett eget land. Sedan den allmänna hysterin om att det är så synd om judarna för att de är förföljda och sedan gör de själva likadant säger ganska mycket, men det är min åsikt.

Att Israel överlevt sedan 1947 visar att landet inte är misslyckat. Att Israel dessutom inte förfallit till att bli en militärdiktatur eller genommilitariserad stat utan faktiskt är ett high-techland med mycket forskning och utveckling får mig att säga att Israel är (utifrån en realisk skala) en stor framgång.

Sydkorea uppvisar samma drag, men med minus för att man var militärdiktatur och ständigt var utsatt för politisk press från USA som drev utvecklingen i rätt riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in