Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-15, 16:05
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du får ju också se till sådana saker som utvecklingspotential, och vad gäller sådant så finns det ingen klubb i sverige som kan mäta sig med prana, dom skickar folk till mundials och abu-dabi pro regelbundet (samt har flera som är med i vm-truppen) och gör väldigt goda resultat.

Visserligen men jag har andra räkningar att betala också utöver de till BJJ-klubbar
Citera
2013-05-15, 19:38
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du får ju också se till sådana saker som utvecklingspotential, och vad gäller sådant så finns det ingen klubb i sverige som kan mäta sig med prana, dom skickar folk till mundials och abu-dabi pro regelbundet (samt har flera som är med i vm-truppen) och gör väldigt goda resultat.
Tränar man uteslutande med GI där?
Citera
2013-05-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Tränar man uteslutande med GI där?

Dom kör några no-gi pass i veckan vad jag vet, men ja det är mest gi, no-gi så är nog grappling academy och gladius i göteborg dom som är överlägset bäst, men overall grappling wise så är prana absolut bäst i sverige.
Citera
2013-05-19, 12:07
Medlem
Profaxs avatar
Är det någon som vet vart man kan få tag i gamla ADCC matcher? Jag är tex ute efter Braulio Estimas match mot Andre Galvao där han van på inverted triangle i ADCC 2009.
Citera
2013-05-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Är det någon som vet vart man kan få tag i gamla ADCC matcher? Jag är tex ute efter Braulio Estimas match mot Andre Galvao där han van på inverted triangle i ADCC 2009.

req på mmat?
Citera
2013-05-20, 22:39
Medlem
fenylalanins avatar
Någon som vet om någon bra BJJ klubb i Palma (Mallorca)?
Citera
2013-05-22, 04:10
Medlem
Tjena! jag tränar MMA och en hel del submission, och undrar om något har erfarenhet av att träna både MMA och BJJ samtidigt, och om det hjälpt er utvecklas mycket!om jag inte misstar mig är väl många tekniker inom BJJ där man drar i GI:n
Citera
2013-05-22, 07:46
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodorovic
Tjena! jag tränar MMA och en hel del submission, och undrar om något har erfarenhet av att träna både MMA och BJJ samtidigt, och om det hjälpt er utvecklas mycket!om jag inte misstar mig är väl många tekniker inom BJJ där man drar i GI:n

BJJ utan gi tränar jag tillsammans med mma. Är ju definitivt bättre att träna vid sidan av än att inte träna alls. Jag personligen hatar gi men även att träna bjj med gi hjälper då man kan få in bra rörelser och tekniker som kan vara bra att ha när man sedan kör på med mma.
Citera
2013-05-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
BJJ utan gi tränar jag tillsammans med mma. Är ju definitivt bättre att träna vid sidan av än att inte träna alls. Jag personligen hatar gi men även att träna bjj med gi hjälper då man kan få in bra rörelser och tekniker som kan vara bra att ha när man sedan kör på med mma.

Med GI är dock betydligt bättre, så att välja bort det för att du 'hatar' det trots att i stort sett hela världen (minus eddie bravo och hans anhängare) är överens om att GI träning är överlägset för utvecklande av grappling färdigheter, vad gäller teknik, rörelse men också att främja tänket du behöver ha på backen, låter duktigt snurrigt.

Citat:

Det är dock inte det du lär dig av att träna med GI, du lär dig framförallt följsamheten, samt att förstå teknikerna på ett helt annat sätt, men mer än något annat så lär du dig tänkandet, eftersom all grappling handlar helt och hållet om att ligga ett steg före, och att i en perfekt värld ha kontringar på alla former av attacker, alla stora grappling ess aktiva inom MMA som har bakgrund i bjj rullar fortfarande med GI trots att dom kanske inte alls är aktivt tävlande längre, jacare , maia , roger gracie , aldo , (går att fortsätta hur länge som helst) ..men förhoppningsvis förstår du poängen.

GI är - > NO-GI vad gäller utveckling och att förstå grappling och brukande av tekniker. så ignorera apan ovan förslagsvis, och prova rulla GI några månader på en bra klubb, och ta sen och se hur mycket du utvecklats när du kommer tillbaka till dina SW och MMA pass.
Senast redigerad av dip 2013-05-22 kl. 14:16.
Citera
2013-05-27, 18:43
Medlem
dunderdasens avatar
Tips på hur man hindrar ny uppsvullnad inuti öronen som mest? Ena örat mitt har blivit ett förjävla problem, har tömt det på mycket blod 4-5 ggr nu men det svullnar bara upp till samma storlek igen. Har stoppat en stor bomullstuss med sprit i örat och lindat hårt runt huvudet. Det är alltså inuti som det svullnar och täpper igen själva hörselgången.
Citera
2013-05-28, 11:26
Medlem
Björnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Tips på hur man hindrar ny uppsvullnad inuti öronen som mest? Ena örat mitt har blivit ett förjävla problem, har tömt det på mycket blod 4-5 ggr nu men det svullnar bara upp till samma storlek igen. Har stoppat en stor bomullstuss med sprit i örat och lindat hårt runt huvudet. Det är alltså inuti som det svullnar och täpper igen själva hörselgången.

Jag var hos öronläkare och fick en formgjuten snäcka av gummi som jag fick ha i örat i tre dygn, blev klibbigt och jävligt.
Citera
2013-05-28, 12:31
Medlem
Hazn_s avatar
Citat:

De tekniker som du använder med gi för att hålla fast folk kan du använda i MMA också i många fall bara du ändrar grepptekniken.
Istället för att greppa ärmen så kan du greppa handen, handleden eller armbågen.
I de fall där du greppar slaget med gi så kan du utan gi ofta greppa nacken, ta en underhook eller gå upp och greppa armhålan av din motståndare (tänk att du greppar snett över ryggen och använder armhålan som ett handtag).

Det jag känner är att ju mer jag har använt gi, där det går lite långsammare pga greppmöjligheterna, desto bättre har grapplingen och tänkandet blivit på SW/MMA-passen.
Det gäller dock att försöka träna en hel del SW/MMA samtidigt så att man håller uppe allt man tar in under passen.
I mitt huvud så är gi till för teknik och SW/MMA är till för styrka, smidighet och explosivitet. En bra kombination om man vill bli hård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in