2013-07-12, 14:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camcalderon
Alla jävla flashback-tomtar vill att polisen ska behandla dem med silkesvantar.

Ont: Vem fan lägger sig inte ner när polisen säger till?

Han fick inte nog med tid att lägga sig ner. Han var dessutom berusad, vilket minskar reaktionsförmåga. När polisen sa "lägg dig ner" så tog det 4 sekunder, så hade han helt plötsligt en hund som börja bita han och en störd människa som började misshandla han.
Citera
Medlem
Camcalderons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Därför det han förmodligen tänker är "jag har fan inte gjort något fel, varför ska jag lägga mig på gatan för?"

Polisen är väl där utav en anledning? Videon visar inte om han har slagit eller hotat att han ska spränga hela gatan.
Citera
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.

Poliskvinnan vänder ju 180 grader på ett ögonblick. Ena sekunden står de och pratar, sekunden senare står hon och vrålar. Även spiknykter så skulle man bli så förvånad av ett sådant beteende att den initiala reaktionen knappast vore att göra som man blev tillsagd. Att man har en normalt (som i allmänskligt icke-konfrontativ) fungerande kommunikationsförmåga är ett grundkrav i vilket yrke som helst, så även hos poliser. Att hon saknar fysisk styrka är irrelevant. Antigen borde hon ha haft sån från början, alternativt inte jobbat ensam.

Vidare finns det knappast något stöd för våldsupptrappningen som sker. Helt oproportionerligt och därmed alltså tjänstefel. Hon bör naturligtvis skiljas från anställningen som polis å det snaraste.
Senast redigerad av Ignatius I 2013-07-12 kl. 14:19.
Citera
2013-07-12, 14:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gildarius
Individen hade tidigare varit i slagsmål och var agiterad och hade slagit sönder en fönsterruta enligt artikeln på dn:s hemsida. Han agerade dessutom hotfullt och sa till polisen att han skulle spränga gatan och polisen frågar "med vadå",han replikerar med: "Är du sugen på att testa?".

Inte enligt vittnen.
Citera
2013-07-12, 14:08
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldviva
Mannen hotar ju med att spränga hela gatan? Vad skulle polisen gjort, gått iväg därifrån som inget har hänt? Sverige behöver fler poliser som henne.
Hotar? Mannen är klart berusad och förvirrad, och talar i nattmössan. Legitimerar det verkligen övervåld?
Citera
2013-07-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Inte enligt vittnen.
Ett vittne. Jag dömde utifrån klippet nu där han hotade.
Citera
2013-07-12, 14:11
Medlem
henki420s avatar
Ett sätt att stoppa den här typen av händelser vore att förbjuda allmänheten att filma poliser. Ingen film, ingen nyhet.
Citera
2013-07-12, 14:12
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Poliskvinnan vänder ju 180 grader på ett ögonblick. Ena sekunden står de och pratar, sekunden senare står hon och vrålar. Även spiknykter så skulle man bli så förvånad av ett sådant beteende att det initiala reaktionen knappast vore att göra som man blev tillsagd. Att man har en normalt (som i allmänskligt icke-konfrontativ) fungerande kommunikationsförmåga är ett grundkrav i vilket yrke som helst, så även hos poliser. Att hon saknar fysisk styrka är irrelevant. Antigen borde hon ha haft sån från början, alternativt inte jobbat ensam.

Vidare finns det knappast något stöd för våldsupptrappningen som sker. Helt oproportionerligt och därmed alltså tjänstefel. Hon bör naturligtvis skiljas från anställningen som polis å det snaraste.

Jag som inte haft mycket att göra med polisen skulle i spiknyktert tillstånd säga "Skämtar du med mig?" gissar att jag fått mig ett par slag för de....

Skulle jag vara berusad och vara medveten att jag gjort något dumt skulle jag med största sannolikhet lagt mig ner, men inte på den intervallen hon kräver.
Citera
2013-07-12, 14:12
Medlem
Det är därför man har tazer, men nej Sverige ska inte använda sig av den!
Citera
2013-07-12, 14:13
Medlem
Och som vanligt dröjde det inte mer än cirka en timme innan kändiskåta jude-Zarnecki uttalar sig som "expert" i frågan. Mannen med alla svar, gud så skönt det måste kännas!
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Psykist instabil snuthora!

Nu är måttet rågat,den siste alkisen o oskyldiga medborgaren är slagen. Polisen skall fan ta mig behandla oss invånare värdigt!

Poliskvinnan visar tydliga tecken på instabilitet,växlar snabbt i humör o tonart,på gränsen till desperation. Allt detta tyder på psykisk instabilitet o denne bör givetvis inte få ha patrulltjänst mer.
Bortblåst är det solklara lugnet en polis skall behålla, fingertoppskänslan o försiktig diplomati tycks vara bortsopat för gott.

Nej, med dagens utveckling är det fan ta mig inte konstigt de unga revolterar o bränner bilar, fan snart själv så man funderar på o ge sig ut på beserk tåg.

Mannen kunde tillrättavisats på ett mkt smidigare sätt. Lite samtal, god ton o er bjudande o en pratstund.

Men icke, fram med hund o batong...HEY, varför inte skjuta stackarn...?
Citera
Medlem
IntoTheVoids avatar
Det verkar tyvärr vara vanligt att poliser har någon form schizofren störning. Har själv varit med om att snutar betett sig väldigt märkligt och aggressivt så som att gallskrika "LUGNA NER DIG NU" trots att man är helt lugn och tyst. Har också blivit tagen för fylla när jag varit nykter samtidigt som ett gäng stod 20 meter ifrån och rökte gräs, bara för att nämna ett par exempel.

Sjukt beteende av poliskvinnan. Om hon vill att mannen ska lägga sig ner så får hon ju för fan ge honom en chans att göra det innan hon börjar nita honom med en batong och bussar en hundjävel på honom.

Det som är så jävla märkligt är att när man önskar att snutarna kunde visa vad de går för i vissa situationer (så som under upploppen i Husby) så beter de sig som jävla mesar. Men när det gäller ett vanligt fyllo som är ute på stan och vinglar lite för mycket, ja då jävlar tar det hus i helvete.

Det gäller ju såklart inte alla snutar, men det verkar vara allt för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in