2013-07-12, 14:33
Moderator
-Info-s avatar
Hon verkar vara klippt och skuren för tjänstgöring i Rosengård.
Citera
Medlem
Yxherrens avatar
Jag förstår fortfarande inte varför kvinnor får arbeta som polis och väktare. En polisman hade kunnat fälla fyllot och gripa honom på ett par sekunder. Kolla bara på hur hon slår med batongen!

Det är inget illa menat mot kvinnor. Se bara hur det gick för fängelsevakten som blev dödad, trots att hennes kvinnliga kollega dök upp med batong. Det här är inte rätt yrkesval för en kvinna, vare sig för hennes eller allmänhetens skull. Det riskerar många människors säkerhet.
Citera
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
filmen verkar vara borta, men någon kanske har tagt backup?

Och just det, sånt här händer hela tiden, varje dag.
Ofta mycket mer utstuderat och oprovocerat än i detta fallet.

Skillnaden är bara att det händer på natten, eller i polisbilen, eller i fyllecellen, eller någon annanstans där ingen ser.
Jag menar, om polisen gör såhär öppet, vad tror ni sker bakom stängda dörrar, när dom är arga på riktigt?

Men ja, det drabbar ju i första hand hemlösa, narkomaner, alkoholister, eller på annat sätt socialt utslagna människor så man kan ju förstå att genomsnittsmedborgaren har bättre saker för sig att bry sig om.

Filmen fungerar, blockar du javascript eller liknande så står det att den inte hittas.
Citera
2013-07-12, 14:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldviva
En man påstår att han ska spränga sig själv och vägrar att lägga sig ner. Det klart att det finns en stor chans att mannen bara är förvirrad. Men det finns en risk att han inte är det, ska man ta den risken?

Personer som går runt och pratar om att de ska spränga hela gatan borde givetvis föras bort av polisen. Om personen vägrar att lyssna på polisen och fortsätter att prata om att han ska spränga sig själv borde han givetvis föras bort från platsen med våld.
Skitsnack.

Först skall väl för fan minst en disk föras? Mannen har båda händerna utmed sidorna,utgör vare sig hot eller tecken på psykisk sjukdom.

Poliskvinnan vill ju inte disk, hon vill bruka våld direkt,det syns på kroppsspåket o hörs på dennes ton redan i början. Hur vore det o tillkalla ett befäl,en partull till med en man som kunde försöka prata mannen till rätta..nej man slår istället o använder hunden mot en i mina ögon, vanlig man på kröken.
Citera
2013-07-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
filmen verkar vara borta, men någon kanske har tagt backup?

Och just det, sånt här händer hela tiden, varje dag.
Ofta mycket mer utstuderat och oprovocerat än i detta fallet.

Skillnaden är bara att det händer på natten, eller i polisbilen, eller i fyllecellen, eller någon annanstans där ingen ser.
Jag menar, om polisen gör såhär öppet, vad tror ni sker bakom stängda dörrar, när dom är arga på riktigt?

Men ja, det drabbar ju i första hand hemlösa, narkomaner, alkoholister, eller på annat sätt socialt utslagna människor så man kan ju förstå att genomsnittsmedborgaren har bättre saker för sig att bry sig om.

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Citera
2013-07-12, 14:36
Medlem
Krickerts avatar
Hoppas den äckliga grishoran själv blir misshandlad.
Citera
2013-07-12, 14:37
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Eftersom matte skrek så gick hunden precis som tränat till attack mot personen och satte tänderna i pulsådern vilket förstås innebär en viss konfusion för den bitne
?

Vad jag kan se får hunden inte in ett enda bett. Jag tycker hunden agerar föredömligt, till skillnad från alla andra inblandade. Den verkar mer skrämmas än orsaka skada. Mycket lydig, utbildningen tycks ha sjunkit in. Vilket inte gäller för poliskvinnan, då.
Senast redigerad av Psilosopher 2013-07-12 kl. 14:43.
Citera
2013-07-12, 14:38
Medlem
kattbens avatar
Jäklar vilken teknik hon har med batongen....
Citera
2013-07-12, 14:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldviva
Mannen hotar ju med att spränga hela gatan? Vad skulle polisen gjort, gått iväg därifrån som inget har hänt? Sverige behöver fler poliser som henne.

Det finns massvis med andra alternativ än de hon valde. Exempelvis hade hon kunnat använda sin intelligens och prata med honom, med en avvaktande hållning, under tiden ringt in en kollega, ifall situationen skulle kunna urarta. Men att hon skulle vara rädd för att han skulle spränga gatan, är ju ett fullkomligt vansinnigt påhitt. Vad skulle han kunna spränga gatan med vid denna tidpunkt?

Sin tjocka stora mage eller?
Citera
2013-07-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Bland det första jag tänkte på när jag såg videon var att hon mycket väl kan gå på anabola med tanke på den snabba svängningen mot agressivitet.

1. Jag skulle inte kalla det där för aggressivitet utan bara fejkad hotfull röst. Hon försöker alltså använda sig av rösten för att säga "jag ska döda dig" , vilket förstås får hunden att gå till angrepp precis som de tränat. Så det är alltså ingen riktig aggressivitet utan ett helt överlagt överfall. Eftersom den riktiga aggressiviteten saknas (både av kallt och hett slag) så misslyckas hon också med sin batongteknik och det ser så illa ut med ett tiotal dåliga slag mot otillåtna delar kroppen, dvs. ryggraden.
2. Anabola rage brukar kategoriseras att såkallad het&okontrollerad aggression, vilket är väldigt långt ifrån situationen på filmen.
Citera
2013-07-12, 14:41
Medlem
Hon agerar helt uppåt väggarna fel - jag är övertygad om att poliskåren i Sverige inte vill ha sådana kollegor.
Citera
2013-07-12, 14:44
Medlem
Namn på gärningspersonen tack så grannar och vänner kan undvika henne och nästa potentiella arbetsgivare ratar henne. Det har förviso inletts en förundersökning men det spelar ingen roll vad den resulterar i för varje normalt funtad person ser att hennes beteende är avskyvärt. Många gånger är moral och lag i samklang, men inte alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in