Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
?
Vad jag kan se får hunden inte in ett enda bett. Jag tycker hunden agerar föredömligt, till skillnad från alla andra inblandade. Den verkar mer skrämmas än orsaka skada. Mycket lydig, utbildningen verkar ha sjunkit in. Vilket inte gäller för poliskvinnan, då.
1. Givetvis så vill inte mannen riskera att få sin pulsåder avskuren genom att följa instruktionen, det är rent logiskt, ifall du har ett tiotal okonforma knivar placerade mot din pulsåder eller hals, skulle du då riskera att skapa moment gentemot dem?
2. Givetvis lyder hunden. Det är många sparkar och slag bakom det, hehe (jag brukade gulla med hunden som är farsa till större delen av polismyndighetens "varulvs" kennel). Världens snällaste och lydigaste hund, jag lovar.
3. Det där var nog det sämsta någonsin. Påminner mig om någon situation i försvaret på nittiotalet när ett av polisens luder förälskat sig i en av arméns yngre officerare och därför i samförstånd med några kriminella ordnade ett inbrottsförsök i en förvaring med karbiner, ammunition och försöks satser med biologiska och kemiska stridsmedel (i testningssyfte av skyddsmasker) med själva syftet att sedan kunna "rädda" den unge officeren (som då hade rollen som vakthavande befäl) från problem efter att ha gripit inbrottstjuvarna. Eftersom officeraren var en hedersman så blev inte charmad av det hela och de kriminella var nog de första i världshistorien som krävde att få åka iväg med polisen fortare än kvickt för polisiär prövning av deras brottslighet.