2013-07-12, 14:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
?

Vad jag kan se får hunden inte in ett enda bett. Jag tycker hunden agerar föredömligt, till skillnad från alla andra inblandade. Den verkar mer skrämmas än orsaka skada. Mycket lydig, utbildningen verkar ha sjunkit in. Vilket inte gäller för poliskvinnan, då.

Ja, det beror nog mest på att mannen turligt nog får tag i halsbandet...annars skulle du får se på fan. Extremt anvarslöst förar beteende av polishoran som uppenbarligen blir rädd o överreagerar när mannen inte foglit slänger sig ned på uppmaning.

Helt säker på att denne skulle lagt sig ner om man bad i lugn ton o förklarade saken riktigt. Eller tom erbjudit skjuts hem pga lite för mkt fylla. Nej, då tar man till elakt,fegt våld.

Hoppas karman biter den fittan i röven en dag.
Citera
2013-07-12, 14:46
Medlem
Gah, blir så trött på såna här amatörer till poliser, pinsamt minst sagt!
Kom igen nu flashback, de brukar ju gå fort att få fram namn och Facebook på såna här idioter - jag väntar spänt på att det ska outas så hon får höra medborgarnas missnöje! Det va någon som sympatiserade med fröken konstapel och skrev ngt om att förstörs hennes liv, jag tycker att hon borde få skit för det här och hon borde bli påmind om det i några veckor så hon skäms ögonen ur sig ordentligt!
Facebook, insta, Twitter! Gogogo!! ;D
Citera
2013-07-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Skitsnack.

Först skall väl för fan minst en disk föras? Mannen har båda händerna utmed sidorna,utgör vare sig hot eller tecken på psykisk sjukdom.

Poliskvinnan vill ju inte disk, hon vill bruka våld direkt,det syns på kroppsspåket o hörs på dennes ton redan i början. Hur vore det o tillkalla ett befäl,en partull till med en man som kunde försöka prata mannen till rätta..nej man slår istället o använder hunden mot en i mina ögon, vanlig man på kröken.

Diskutera med personer som hotar att spränga hela gatan i luften? Jävla stolle, människor som hotar med terroristbrott skall möta skoningslöst våld för att elimineras. Men kanske borde USA jagat Usama Bin Laden med svensk dialogpolis.
Citera
2013-07-12, 14:48
Medlem
buffalos avatar
Varför kunde hon inte testa att bryta ner honom till marken med vanlig handkraft om det nu var så viktigt att han låg ner? Just det, hon saknar de fysiska förutsättningarna! Då blir det lika bra med lite tvåhandsslag med batongen.
Hoppas hon förlorar jobbet, men eftersom det är polisens egen disciplinnämnd som beslutar om det så blir det väl på sin höjd ett lagom stort löneavdrag och kanske skrivbordsarbete ett tag framöver.
Senast redigerad av buffalo 2013-07-12 kl. 14:51.
Citera
2013-07-12, 14:48
Medlem
svea-jarls avatar
Jag förstår inte anledningen till att helt plötsligt börja gapa, bussa hunden och tok-veva med batongen.
I mina ögon är det att ta till omotiverat våld.
En snurrig fylltratt ska behandlas som en snurrig fylltratt inte som "jack the ripper".

Om människor upplever att de blir felaktigt behandlade eller ser någon annan bli felaktigt behandlade så väcker det starka antipatier.
Varje sådan här händelse försvårar polisens arbete något enormt.
Skit trist och jätte jobbigt för alla poliser som sätter på sig uniformen och går ut för att hjälpa, skydda och ställa tillrätta varje dag.
Citera
2013-07-12, 14:50
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldviva
Mannen hotar ju med att spränga hela gatan? Vad skulle polisen gjort, gått iväg därifrån som inget har hänt? Sverige behöver fler poliser som henne.
Det krävs ju inte en nobelpristagare att lista att mannen bara snackar, eller vad tror du? Killen kan knappt stå upp och sluddrar. spränga hela gatan känns som något som är väldigt långt bort för denna man just då.
Citera
2013-07-12, 14:51
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Diskutera med personer som hotar att spränga hela gatan i luften?
Hotar? Personen är berusad och svammlar. Han håller dessutom sina händer synliga... Eller menar du att han ska detonera de påstådda bomberna (gömda under en tshirt) genom telepati?
Citera
2013-07-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Namn på gärningspersonen tack så grannar och vänner kan undvika henne och nästa potentiella arbetsgivare ratar henne. Det har förviso inletts en förundersökning men det spelar ingen roll vad den resulterar i för varje normalt funtad person ser att hennes beteende är avskyvärt. Många gånger är moral och lag i samklang, men inte alltid.
Inte en chans att hon kommer bli bestraffad. Krävs ju sjuka grejer för att en polis ska bli bestraffad för övervåld eller dylikt, hur fel de än gör. Om en polis dragit fram en pistol och skjutit en förbipasserande så ja, då blir den bestraffad. Men om en polis väljer att dra fram batongerna och slå någon i bakhuvudet som man "misstänker" gjort något fel så släpps man. Sjukt samhälle.

Menar såklart inte att alla poliser begår övervåld men när väl en polis gör det så kan den skatta sig lycklig eftersom man i princip är befriad från bestraffning om det inte är riktigt, riktigt grovt.
Citera
2013-07-12, 14:52
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
[...]Ja, det beror nog mest på att mannen turligt nog får tag i halsbandet...annars skulle du får se på fan.

Förvisso har han tag i halsbandet, men det hade nog hjälpt föga mot en aggresiv hund som hade för avsikt att skada eller döda honom. Ett rejält bett i armen och han hade släppt kopplet, helt säkert.

Citat:
Extremt anvarslöst förar beteende av polishoran som uppenbarligen blir rädd o överreagerar när mannen inte foglit slänger sig ned på uppmaning.[...]

Helt riktigt, allt ansvar faller på henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
?

Vad jag kan se får hunden inte in ett enda bett. Jag tycker hunden agerar föredömligt, till skillnad från alla andra inblandade. Den verkar mer skrämmas än orsaka skada. Mycket lydig, utbildningen verkar ha sjunkit in. Vilket inte gäller för poliskvinnan, då.

1. Givetvis så vill inte mannen riskera att få sin pulsåder avskuren genom att följa instruktionen, det är rent logiskt, ifall du har ett tiotal okonforma knivar placerade mot din pulsåder eller hals, skulle du då riskera att skapa moment gentemot dem?

2. Givetvis lyder hunden. Det är många sparkar och slag bakom det, hehe (jag brukade gulla med hunden som är farsa till större delen av polismyndighetens "varulvs" kennel). Världens snällaste och lydigaste hund, jag lovar.

3. Det där var nog det sämsta någonsin. Påminner mig om någon situation i försvaret på nittiotalet när ett av polisens luder förälskat sig i en av arméns yngre officerare och därför i samförstånd med några kriminella ordnade ett inbrottsförsök i en förvaring med karbiner, ammunition och försöks satser med biologiska och kemiska stridsmedel (i testningssyfte av skyddsmasker) med själva syftet att sedan kunna "rädda" den unge officeren (som då hade rollen som vakthavande befäl) från problem efter att ha gripit inbrottstjuvarna. Eftersom officeraren var en hedersman så blev inte charmad av det hela och de kriminella var nog de första i världshistorien som krävde att få åka iväg med polisen fortare än kvickt för polisiär prövning av deras brottslighet.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Vad skitnödiga ni är? Många som sökt PHS och inte blivit antagna?
Fulla Svenssons måste vara ett av de värsta skiten Polis måste tampas med. Killen bjuder upp till dans genom att slänga sig med kommentarer "vill du testa?" och tillsammans med clownerna på Flashback börjar han lipa när hon väl testar. Ge dig inte in i leken om du inte leken tål. Det hade löst sig utmärkt om han bara tagit det lugnt och gjort som hon sa.
Citera
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Vem bär det yttersta ansvaret i det här läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in