Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 15:47
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.

Jag brukar vara på polisens sida, men det här händelseförloppet stämmer ju inte överens med din beskrivning. Hon fäller ut batongen, bussar hunden på honom, och skriker "lägg dig ner!" samtidigt som hon slår honom och hunden biter.
Citera
2013-07-12, 15:49
Bannlyst
Otroligt märkligt agerande. Mycket anmärkningsvärt att se en polis agera på det sättet.

Mannen eller situationen är helt uppenbart inte hotfull på något sätt, allt är lugnt och helt plötsligt trollar hon via sitt agerande fram total kalabalik helt från ingenstans.

Hela hennes agerande lyser av att ha tappat kontrollen. Häpnadsväckande uselt agerat.

Hon bör inte vara polis enligt mig.
Citera
Medlem
Kom igen med namnet allready!
Jag slår vad om att fröken ifråga blivit varse om att hennes agerande disskuteras vilt på flashback och att hon snart kommer hängas ut till allmänhetens förfogande och att hon de närmsta veckor inte kommer kunna gömma sig för verbala påhopp och människors åsikter om detta!

Så är det tjejen, det här är en konsekvens DU får efter ditt genialiska uppträdande - precis som han du slog fick ta konsekvenserna av sitt dåliga ordval under berusning!
Citera
Medlem
Med tanke på uppmärksamheten detta fall har fått har Åklagaren ingen annan utväg än att väcka åtal. Hon kommer att dömmas (troligtvis vilkorlig dom) och få sluta på polisen.

Det som skrämmer mig är om denna fröken skulle ha småbarn? Hur agerar hon mot dem när de inte lyssnar på henne? Beteende tenderar att upprepa sig i olika situationer.
Senast redigerad av Harriman 2013-07-12 kl. 15:52.
Citera
2013-07-12, 15:51
Medlem
Vad är det konstiga? Mannen lägger sig inte ner och i Sverige är det "oetisk" att polisen bär elpistoler. Då återstår inte många alternativ.
Citera
2013-07-12, 15:51
Medlem
Prots avatar
Tycker inte alls det är speciellt uppseendeväckande. Mannen är ju uppenbarligen full och/eller psyiskt instabil och vägrar följa uppmaningarna, hon är ensam som kvinnlig polis och använder de metoder hon anser vara säkrast för henne själv och omgivningen.

Lallandet med brottslingar i detta land är bortom all rimlig gräns.
Citera
2013-07-12, 15:53
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Vad är det konstiga? Mannen lägger sig inte ner och i Sverige är det "oetisk" att polisen bär elpistoler. Då återstår inte många alternativ.

Det är just i dessa fall man verkligen förstår att svenska polisen inte bör bära elpistoler. Hon skulle ha skjutit honom med den då menar du? Så att varje muskel i hans kropp hade låst sig och sen bara hoppats på att han inte slår i huvudet och åsamkar sig allvarliga skador i fallet? För vad? Att han inte ville lägga sig på backen. Låter rimligt.

Hon gjorde helt fel.
Citera
2013-07-12, 15:54
Medlem
Ektorps avatar
När mannen är så pass lugn, jämfört med polisen som hetsar upp stämningen, varför inte handsfängsla honom eller få in honom i bilen? Jag har läst och sett väldigt dåliga exempel på kvinnor som poliser, men jag har alltid levt och lever i tron om att den kvinnliga/manliga polisdebatten är någorlunda överdriven.. Men jag finner ingen annan förklaring till att den kvinnliga polisen är så pass hetsig och drar batong än en fysisk undergivenhet. Varför annars både bussa hunden och dra batong? Det andra problemet här är väl att kvinnan är själv, på samma sätt som det skulle vara problematiskt om en manlig polis är själv.

Slutsatsen är att det är övervåld, no doubt, och det fanns ett antal andra alternativ än det extrema våldet. Man kan ju bara spekulera såhär i efterhand, men de 20-tal liknande situationer jag bevittnat utanför diverse krogar med manliga poliser har slutat bättre än såhär.
Citera
2013-07-12, 15:57
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Hon angriper honom med betong och hund fem sekunder efter hon beordrat honom att lägga sig ner. För jo, reaktionsförmågan brukar ju vara på topp när man är kraftigt berusad...
Citera
2013-07-12, 15:58
Medlem
Klart det är en könsfråga. Om det istället för en snäll packad norrlänning vore en anabolatupp eller en bombmuslim, så hade lillhunden fått en spark o lilltjejen hade fått en fet lavett så hon däckat. Bara dumheter att kvinnor o småkillar får patrullera själv.
Citera
2013-07-12, 15:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Det återstår många alternativ. Dessutom så är det inte en hotfull situation som ens kräver att han ska lägga sig ner. Det finns andra steg att ta innan en sådan åtgärd. Det finns också andra åtgärder än att be personen lägga sig ner. Exempelvis be honom ställa sig mot en vägg, eller sätta sig ner bara.
Citera
2013-07-12, 16:00
Medlem
Hur fan i helvete kan vissa i tråden försvara polisen här?
Snubben står och fyllesnackar och helt plötsligt skriker hon åt honom att lägga sig ner! finns ingen anledning till att han ska lägga sig ner på en skitig gata för polisens skull!! och sen när han inte reagerar på 2 sekunder skickar hon en kamphund på honom och börjar brutalt misshandla honom med ett livsfarligt vapen! hon har ingenting på våra gator att göra! spärra in henne för misshandel och utnyttjande av maktposition!! far åt helvete med poliser som beter sig på detta sättet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in