Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 23:45
Medlem
Allt handlar om tillit, så länge människor har tillit till polisen så är det lugnt - men när polisen gång på gång beter sig illa, missbrukar sin position, använder sig av överdrivet våld, kör ihjäl folk, kvaddar bilar - ja listan kan göras lååång så kommer tilliten försvinna och när den gör det så tänker jag skratta!:
Citera
2013-07-13, 23:47
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AordinaryStoner
Allt handlar om tillit, så länge människor har tillit till polisen så är det lugnt - men när polisen gång på gång beter sig illa, missbrukar sin position, använder sig av överdrivet våld, kör ihjäl folk, kvaddar bilar - ja listan kan göras lååång så kommer tilliten försvinna och när den gör det så tänker jag skratta!:

Och när polisen hela tiden får skit av media och medborgare....
Citera
2013-07-13, 23:51
Medlem
Jag tycker att hon gör ett bra jobb, förutom tvåhandsfattningen som ser lite löjlig ut. Är det något som lärs ut på polishögskolan tro.
Citera
2013-07-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Nej, jag bedömmer att situationen ar lugn innan hon börjar gapa och skrika. Som bevis har jag filmen, vad har du för motbevis? Nada.

Poliskvinnan ar ocksa valdigt lugn i början, sa det gar att anta att hon ocksa varit lugn innan kameran sattes pa. Finns inget som tyder pa att situationen skulle varit annorlunda innan det. Dvs dina argument ar ren spekulation och inte nagot som ar aktuellt i det har fallet.

Edit: Jag har daremot ett bevis för att du har fel om vad som hande innan filmen, vittnet som filmar bedömde hennes agerande som övervald. Tillrackligt för att skicka filmen till media, och det gör hon TROTS att mannen ska ha försökt sla tjejen i fraga. Varsagod. Din tur.

Om filmen börjar precis den sekund polisen kommer till plats är det fel av kvinnan att brusa upp sig så snabbt. Har hon dock beordrat killen att lägga sig ner ett tag innan filmen börjar så är det helt rätt att bli mer aggressiv.
Har man väl sagt "lägg dig ner!" så backar man inte. Inte som polis. Killen är ändå misstänkt för misshandel. Han ska ses som ett hot tills saken är utredd.

Vittnet gör sin bedömning. Men räcker väl att kolla på det här forumet så är ju folks bedömningar om polisens agerande rätt skrämmande nuförtiden. Polisen får knappt lägga ett finger på en person.
Du får inte jaga en som försöker fly från ett brott, kan ju ske en olycka!
För fan, folk tyckte ju till och med det var fel att skjuta en knivgalning som hota allt och alla
Folk skickar filmer om allt till media idag. Inget nytt. Allt för att tjäna en hacka.
Citera
2013-07-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Är hon dömd menar du?

Du kan ju kolla vad som hände efter detta, för henne, katastrofala förhör. Såg någonstans att det fick konsekvenser för henne.
http://corruptio.bloggsida.se/files/...m%C3%B6rda.pdf
Senast redigerad av Torero 2013-07-14 kl. 00:22.
Citera
2013-07-14, 00:04
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAktiv
Gå och lägg dig humpingDOG,....och det bästa du kan göra i denna situation är nog bara att hoppas att tråden självdör snabb, men det brukar ju sällan ske då poliser överreagerar och inte kan behärska sig.
Pan och poliskvinnans chefer har inte sagt sitt ännu. Och det dröjer nog ett bra tag innan vi ser slutet på den här historien....tingsrätten, hovrätten....ja, hon är helt klart körd!

Det är inte bara kriminella som läser denhär tråden så det är bra att det blir tydligt att samhället är på väg att tas över av kriminella. Kanske vanligt folk får nog och börjar ställa krav på hårdare tag mot drägget. Går och lägger mig gör jag när jag slutar jobba så du får vänta lite.
Citera
2013-07-14, 00:11
Medlem
Citat:
Det är den taktiken kriminella använder. De gör vad de kan för att framstå som seriösa. är man kriminell är man inte reko. Det går inte ihop. Det är alltid laglydiga skattebetalare som drabbas av deras verksamhet.

På den sidan det länkas till hänger man ut poliser som man anser gör fel. Inte bara poliser som är dömda. När man dessutom anser att polismördarna i Malexander är oskyldigt dömda då är det uppenbart vad man pysslar med.

Det är i klass med de kriminella gäng som ena dagen hänger ut pedofiler för att nästa dag sälja heroin till skolungar. Det senare skriver man dock inget om på sina hemsidor.

1. Alltså, rekorderlighet och kriminalitet är olika saker. Det borde även en väktare med 1 veckas utbildning, som sitter och flashbackar förtså. Varför skulle kriminella som uppenbarligen driver någon form av informations och eventuellt förtalssida, ta bort en polis från listan bara för att de var övertygade om denne beskrevs i felaktiga termer på sidan?

2. Vad är problemet, ifall man anser att mycket av det är korrekt så är född i idiotstugan, precis som de ansvariga i staten som anser sig ha någon nytta av det där, dvs. låter dem hållas i sin verksamhet.

3. Avseende Malexandermördarna så är det ju uppenbart att de åtminstone är "eventuellt" skyldiga till mord och mordförsök, medhjälp till mordförsök, då de tidigare ägnat sig åt handgranatskastning med avsikt att döda samt skottlossning. Vad gäller skottväxlingen vid malexander så tyder däremot alla data från stället på att polismännen sköt först. Däremot är avrättningen av polismännen definitivt mord men utföraren är förstås okänd men osannolikt den skottskadade bankrånaren. Även om domen är tekniskt felaktig så är inte nödvändigtvis resultatet det.

4. Ifall varje skurk & lagbrytare i Sverige lade varje lagbrott de begick på egen hemsida så skulle google få slut på serverkapacitet. Lagen för lägre myndighetsutövare som tex. polismän, ordningsvakter etc. är skriven för att överordnade alltid ska kunna underkänna deras förehavanden. Det är ett hierarkiskt system, ifall du inte förstod det.

Är det någon som vet vem den spöade snubben är?
Citera
2013-07-14, 00:18
Medlem
SteveAktivs avatar
Citat:
Det är inte bara kriminella som läser denhär tråden så det är bra att det blir tydligt att samhället är på väg att tas över av kriminella. Kanske vanligt folk får nog och börjar ställa krav på hårdare tag mot drägget. Går och lägger mig gör jag när jag slutar jobba så du får vänta lite.

Du låter paranoid, vi är inte många kriminella som sitter hemma och skriver en lördag natt, det kan jag garantera dig, lilla hjärtat...

Kriminell kommer poliskvinnan att kallas då hovrätten fastställt hennes dom, och pan bestämt att hennes karriär i uniform är över när hon döms, vilket så blir fallet. Jobba på du mitt i helgen, för något jobb att gå till har iaf inte poliskvinnans vid den här tidpunkten 2014....he he he...

Som sagt var, eftersom du känner att det är din plikt att skriva svar på tal i tråden på arbetstid så kanske det är så att även du bör se dig om efter ett annat jobb.
Citera
2013-07-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Vad har könet för betydelse? Övervåld och maktmissbruk är tyvärr representativt för polisen i allmänhet. Detta känns dock som ett extremfall. Kanske inte extremt våld, men extremt irrationellt agerat av polisen. I normalfallet ser ju polisen dessutom till att klippa den som står och filmar.
Citera
2013-07-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Du kan ju kolla vad som hände efter detta, för henne, katastrofala förhör. Såg någonstans att det fick konsekvenser för henne.
http://corruptio.bloggsida.se/files/...m%C3%B6rda.pdf

Nu blev länken med förhöret rätt. Sannolikt denna *etra som är trådens tragiska huvudperson.
Citera
2013-07-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Drygt 1000 onödiga inlägg senare:

Drogpåverkad man som misstänks för misshandel och skadegörelse och hotar med allmänfarlig ödeläggelse vägrar att låta sig omhändertas.

Därför brukar polisen våld för att kunna omhänderta honom.

Jaha, hur skulle detta annars ha sköts?

Upp till bevis alla duktiga polis och/eller kvinnohatare som lite halvslött slänger ur sig ett och annat grammatiskt missfoster till inlägg.

Hur skulle ni ha styrt upp situationen?

Enkelt, varför sa inte polisen " lägg dig ned annars släpper jag hunden på dig"

hur många berusade reagerar direkt om någon skriker lägg dig ned, helt onödigt, bättre att be honom ställa sig mot väggen med lugn röst.

Att säga åt hunden att attackera "pass på" och sedan säga lägg dig ned är helt bortom min förståelse, seriöst vem lägger sig ned i det tillfället, inte äns nykter skulle jag tro att någon gör det.

Får man en hund på sig är inte ens naturliga tanke att vilja lägga sig ned, utan snarare som mannen i filmen ,backa undan och komma ifrån hunden.
Citera
2013-07-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Att döma polisen i deras arbete är svårt eftersom du och jag inte var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in